• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plan voor na de winterstalling

Robbie146

Detailing addict
17 jan 2009
153
62
Begin April komt de GTV uit de winterstalling. Ze heeft dan een maad of 6/7 lekker onder haar slaaphoes gestaan.
Nu is ze voor ze is gaan slapen goed behandeld met het 3 stappenplan van Meg's. Ik gebruik hiervoor de NXT lijn aangevuld met de stap 3 Carnabau wax.

Nu is de vraag, als ze straks wakker wordt hoe kan ik haar dan het beste behandelen?
Ik ben voornemens om grotendeels op Poorboys over stappen icm een Dodo wax.
Het idee was eigenlijk het volgende, maar ik weet niet of ik daarmee te veel van de oude lagen/producten laat zitten:

- Wassen met NXT shampoo + washmit
- Meg's paint cleaner
- Kleien
- Wassen met NXT shampoo + washmit
- SSR1 (moet de DAP nog bestellen)
- Black Hole
- EX-P
- Dodo wax (weet nog niet welke)

Alle aanvullingen en commentaren zijn welkom :grinning:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou het volgende doen:

- Wassen met NXT shampoo + washmit
- Kleien
- Wassen met NXT shampoo + washmit
- SSR1 (moet de DAP nog bestellen) (Dit is ook de paintcleaner)
- Black Hole
- EX-P
- Dodo wax (weet nog niet welke) Ik zou Purple Haze nemen
 
He, thanks
Zat ik er nog niet zover naast met mijn limited detailing kennis :D

Lijkt me dat het wel kan om b.v. stap 1 en 2 op 1 dag te doen en de rest de tweede dag?
 
Als die binnen staat is het niet zo'n probleem, wel even de volgende dag nalopen met een quick detailer alvorens de wax te doen.
De voorkeur heeft het echt om de 1e dag de EX-P aan te brengen en de dag erna de Dodo Juice.
 
Zolang je na stap 2 de auto binnen laat staan kan je daarna met de andere stappen aan de slag. De Black Hole is kwetsbaar als er geen bescherming overheen gaat.

Purple Haze en Blue Velvet zijn mooie waxen voor je combo. 1 harde voor de bescherming en een zachte voor de glans.

Altijd een cleaner gebruiken na het kleien, niet ervoor. ;)
 
Tim zei:
Altijd een cleaner gebruiken na het kleien, niet ervoor. ;)

Ahum, dat klopt, was ik even vergeten en dat terwijl ik mijn eerste klei setje van Meg's toch al versleten heb.

De Bella binnenzetten tussen de stappen in is niet zo'n probleem, wel tijdens het detailen want de garage is nogal smal.
 
Mannen, als de auto voor de winterslaap al is behandeld met het stappenplan van Meg's lijkt het me een beetje overbodig om dit nu weer te gaan doen? Of mis ik iets! :D
 
Je hebt gelijk Benny,
De auto is al goed behandeld in de winterslaap gegaan (net als mijn motor normaal gesproken), als de auto/motor weer uit zijn/haar winterslaap komt dan is een detailerspray voor dat moment voldoende. De lak en beschermlaag heeft niets te lijden gehad. Kwaad kan het natuurlijk nooit, maar of het nu echt nodig is... ?:weetniet
 
"Verouderd" dit dan niet?

Bijwerken met Meg's is eigenlijk geen optie omdat ik dus naar andere producten wil overstappen.
 
Verouderd op deze manier niet tot nauwelijks hoor. Je waxlaag heeft te leiden door o.a. weersinvloeden. Staat de auto netjes binnen met een hoes erover heb je hier dus geen last van. Een detailerspray of misschien eerst even wassen voor eventueel stof dat erop is gekomen is wel aan te raden zoals stimpy ook al zei.

Waarom wil je eigenlijk afstappen van Meg's, niet tevreden?!
 
Wel tevreden, maar ben al wat poorboys spulletjes aan het uitproberen op onze Cinq en een los spatbord en bumper van de GTV en daar ben ik toch meer tevreden over.

Zal de bella eerst eens wassen en zien hoe ze er bij staat na 7 maanden onder haar hoesje.