ivo's zei:
Dre (ook op dit forum) heeft het op zijn velgen zitten... :ja
Jep! Ben er zeer tevreden over, heb er werkelijk waar ook al van alles meegedaan, van velgenreiniger tot AB citruswash 1:1
met de hand wassen met washmitt, loppen schrobben met velgenborstel en de hogedrukreiniger erop.
De plasti dip geeft werkelijkwaar geen krimp! en na schoonmaken ziet het er gewoon weer uit als net gespoten.
Ik had dit al op een andere forum gepost misschien leuk voor de info etc. Velgen heb ik in begin mei gespoten en erop gelegd.
Dus een goeie 3.5maand en denk zo'n 3000KM mee gereden ook in regen etc. Zoals ik al heb vermeld velgen zien er na
schoonmaken nog gewoon super uit als net gespoten. Heb het tevens ook gewoon voor wat andere gebruikt etc werkt super.
Ik zou dit zo ook op me wagen (lak) durfen spuiten voorbereiding is de key wagen eerst compleet cleanen en goed in de wax
zetten en dan aanbrengen, tevens door de wax is het ook weer makkelijker te verwijderen.
-------------------------------------------------------------------------------
De velgen ja kort verhaal ze zijn 13jaar oud nu al! en komen eigenlijk van de wagen van me zus, aangezien dat dit een bestelbus is en de APK
wetten veranderd zijn ongeveer 6jaar geleden met draagvermogen van banden icm een bestelbus kon zij deze niet meer gebruiken kortom deze
zijn de garage thuis ingegaan tot mijn lupo nieuwe banden nodig had en deze set dus op de lupo is gekomen.
Nu is mijn zus niet echt een cleaner :roll: en bij mij zijn ze erzo op gegaan met nieuwe banden kan je natuurlijk al raden hoe die er van binnen uitzien!
13 jaar zooi!
Teer spetters overal
De achtervelgen
Hoop schoonmaakwerk dus, hogedrukreiniger erbij + velgenreiniger brite gel + targo + velgenkwast en HD cleaner (ontvetter)
Afspuiten met hogedrukreiniger + platte spuitkop
na 2 maal met de brite gel en de velgenkwast lopen scrubben
Aangekomen bij de achtervelgen krijg ik die adapter ringen niet los aan beide kanten niet!! Heb van alles geprobeerd dus dan maar zo
Na alle 4 de velgen te hebben gedaan incl targo (helaas geen pics van) van binnen, heb ik maar besloten om ze nog een claybeurt
te geven van binnen en buiten. Dus wat claylube aangemaakt en de heavy grade clay erbij gehaald.
Na het clayen het resultaat van de velgen
Helaas is het echt niet schoner te krijgen veel echt in de velg gevreten vuil en veel beschadigingen putjes etc.
Al met al voelen de velgen wel heerlijk glad aan!
Tijd voor plasti dip!
Voorbereiding is de key dit lees je ook veel op andere forums voordeel van het goed schoonmaken van de velgen
is als je het erweer wil afhalen dit alleen maar makkelijk gaat + punt dus!
Eerst heb ik de velgen met 3M tape afgeplakt
Redelijk monnikenwerk maar dan is het ook goed, zie beschadigingen van velg dit is zo ongeveer op alle 4
Binnenkant afgeplakt gedaan met wat folder materiaal
1 laag plasti dip
Plasti dip spuit wel wat anders als normale spuitverf het is zwaarder en veel en goed schudden voordat
je begint met spuiten is zeker aan te raden het is dan veel dunner en nevelt veel beter uit en je krijgt een mooiere laag die niet zo korrelig is.
Na 4 lagen plasti dip
Na 5 lagen plasti dip
Na 6 lagen plasti dip
Tussen al de lagen die zijn gespoten zitten in mijn geval meer dan 4uur droogtijd tussen, ik heb ze eerst in de garage gespoten
totdat de laag meestal na 30min toplaag droog was en in de zon buiten gelegt niet buiten gadaan ivm stof en pluizen buiten.
Waarom 6 lagen? dit omdat wit nogal doorschijnend is en met 6 lagen was het totaalplaatje mooi dekkend.
Tevens zijn alle velgen ook 2maal van binnen gedaan.
Het spul is volgens mij bij het spuiten uber gemische de lucht die eraf komt daar wil je echt niet telang is staan dus mondkapje op!
Ik heb voor de zekerheid beetje over lopen twijfelen of het wel een juiste combi zou zijn, alle velgen van
binnen en buiten 2maal voorzien van een laagje wheel seal velgen wax. Dit bevorderd straks alleen maar makkelijker schoonmaken.
Ik heb het uiteraard eerst geprobeerd of het niet de plasti dip zou aantasten niks van te zien.
Het totaal plaatje!
Van:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Na:
Totaal aantal gebruikte spuitbussen 2,5 bus 6lagen en 2 lagen van binnen.
----------------------------------------------------------------------------------------------