• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

ivo's zei:
Dre (ook op dit forum) heeft het op zijn velgen zitten... :ja

Jep! Ben er zeer tevreden over, heb er werkelijk waar ook al van alles meegedaan, van velgenreiniger tot AB citruswash 1:1
met de hand wassen met washmitt, loppen schrobben met velgenborstel en de hogedrukreiniger erop.
De plasti dip geeft werkelijkwaar geen krimp! en na schoonmaken ziet het er gewoon weer uit als net gespoten.

Ik had dit al op een andere forum gepost misschien leuk voor de info etc. Velgen heb ik in begin mei gespoten en erop gelegd.
Dus een goeie 3.5maand en denk zo'n 3000KM mee gereden ook in regen etc. Zoals ik al heb vermeld velgen zien er na
schoonmaken nog gewoon super uit als net gespoten. Heb het tevens ook gewoon voor wat andere gebruikt etc werkt super.
Ik zou dit zo ook op me wagen (lak) durfen spuiten voorbereiding is de key wagen eerst compleet cleanen en goed in de wax
zetten en dan aanbrengen, tevens door de wax is het ook weer makkelijker te verwijderen.

-------------------------------------------------------------------------------

PSp81411.jpg


De velgen ja kort verhaal ze zijn 13jaar oud nu al! en komen eigenlijk van de wagen van me zus, aangezien dat dit een bestelbus is en de APK
wetten veranderd zijn ongeveer 6jaar geleden met draagvermogen van banden icm een bestelbus kon zij deze niet meer gebruiken kortom deze
zijn de garage thuis ingegaan tot mijn lupo nieuwe banden nodig had en deze set dus op de lupo is gekomen.

Nu is mijn zus niet echt een cleaner :roll: en bij mij zijn ze erzo op gegaan met nieuwe banden kan je natuurlijk al raden hoe die er van binnen uitzien!

13 jaar zooi!
Jq079937.jpg


Teer spetters overal
sz479998.jpg


De achtervelgen
2no80020.jpg


Hoop schoonmaakwerk dus, hogedrukreiniger erbij + velgenreiniger brite gel + targo + velgenkwast en HD cleaner (ontvetter)
Bv880347.jpg


Afspuiten met hogedrukreiniger + platte spuitkop
O5c80147.jpg


na 2 maal met de brite gel en de velgenkwast lopen scrubben
Zm080316.jpg


Aangekomen bij de achtervelgen krijg ik die adapter ringen niet los aan beide kanten niet!! Heb van alles geprobeerd dus dan maar zo
aLT80450.jpg


lM180491.jpg


Na alle 4 de velgen te hebben gedaan incl targo (helaas geen pics van) van binnen, heb ik maar besloten om ze nog een claybeurt
te geven van binnen en buiten. Dus wat claylube aangemaakt en de heavy grade clay erbij gehaald.
fsU80647.jpg


Na het clayen het resultaat van de velgen
ZfX80741.jpg


Helaas is het echt niet schoner te krijgen veel echt in de velg gevreten vuil en veel beschadigingen putjes etc.
Al met al voelen de velgen wel heerlijk glad aan!
DsH80774.jpg


Tijd voor plasti dip!

Voorbereiding is de key dit lees je ook veel op andere forums voordeel van het goed schoonmaken van de velgen
is als je het erweer wil afhalen dit alleen maar makkelijk gaat + punt dus!

Eerst heb ik de velgen met 3M tape afgeplakt
VM580952.jpg


Redelijk monnikenwerk maar dan is het ook goed, zie beschadigingen van velg dit is zo ongeveer op alle 4 :(
5UR80993.jpg


Binnenkant afgeplakt gedaan met wat folder materiaal
pAk81108.jpg


1 laag plasti dip
yVO81147.jpg


Plasti dip spuit wel wat anders als normale spuitverf het is zwaarder en veel en goed schudden voordat
je begint met spuiten is zeker aan te raden het is dan veel dunner en nevelt veel beter uit en je krijgt een mooiere laag die niet zo korrelig is.

Na 4 lagen plasti dip
1o781322.jpg


Na 5 lagen plasti dip
4EH81357.jpg


f8681385.jpg


Na 6 lagen plasti dip
J6f81458.jpg


mpK81490.jpg


Tussen al de lagen die zijn gespoten zitten in mijn geval meer dan 4uur droogtijd tussen, ik heb ze eerst in de garage gespoten
totdat de laag meestal na 30min toplaag droog was en in de zon buiten gelegt niet buiten gadaan ivm stof en pluizen buiten.
Waarom 6 lagen? dit omdat wit nogal doorschijnend is en met 6 lagen was het totaalplaatje mooi dekkend.
Tevens zijn alle velgen ook 2maal van binnen gedaan.
Het spul is volgens mij bij het spuiten uber gemische de lucht die eraf komt daar wil je echt niet telang is staan dus mondkapje op!

Ik heb voor de zekerheid beetje over lopen twijfelen of het wel een juiste combi zou zijn, alle velgen van
binnen en buiten 2maal voorzien van een laagje wheel seal velgen wax. Dit bevorderd straks alleen maar makkelijker schoonmaken.
Ik heb het uiteraard eerst geprobeerd of het niet de plasti dip zou aantasten niks van te zien.
d6E81817.jpg


Het totaal plaatje!

Van:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na:
ENb82051.jpg


CAe82073.jpg


vmw82088.jpg


W5G82102.jpg


8ap82121.jpg


Totaal aantal gebruikte spuitbussen 2,5 bus 6lagen en 2 lagen van binnen.

----------------------------------------------------------------------------------------------
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Komt ie nu pas mee aan .... damn Dré dit is geweldig !
Verbruik is ook minimaal en de kosten zijn zo te verwaarlozen, resultaat is super .... hup in de favo alhier
 
mk-us zei:
@Wouter: zolang de firma Durex het nog niet gaat ontdekken dan zitten we er wel warmpjes bij ;)


rofl


@Dre ontzettend bedankt voor je info! En het resultaat is super!
Nog wel even 1 vraagje, als je de banden afplakt en je spuit de velgen krijg je dan geen dun laagje/streepjes naar het stuk wat je afgeplakt hebt? Ik heb het nu misschien lastig verwoord maar wat ik bedoel is dat als je de afplaktape weer verwijder of je dan niet een stukje van je velg mee trekt?
 
mk-us zei:
Komt ie nu pas mee aan .... damn Dré dit is geweldig !
Verbruik is ook minimaal en de kosten zijn zo te verwaarlozen, resultaat is super .... hup in de favo alhier

Ja uhm geen idee waarom ik het niet hier heb gepost, het is minder detail denk ik. Maar thanks!

picasso zei:
Wat een prachtig resultaat man . :)^ Kan je dit in alle kleuren verkrijgen ? ;)

Dankje!

In spuitbussen zijn de kleuren: Red, Yellow, Blue, Green, Black, Brown, White and Clear
In verfblikken (wat me minder handig lijkt) Fluorescent Colours Available: Red, Yellow, Pink, Blue, Orange, Green, and Purple

Jeroen zei:
Is dat nou mat? of glimmend? of zie je die korrelstructuur ook heel erg?

Het is eigenlijk mat, maar het is hagel wit Dit is nogal lastig om te fotograferen. Dus het lijkt wat glimmend door de witte kleur.

Hier in wat detail, het is iets korrellig maar dit valt reuze mee, bij het spuiten loopt/vloeit het lekker uit (geen druipers!)
waardoor je een redelijk strak gespoten oppervlakte krijgt. Het blijft wel een vreemd gevoel als je het aanraakt het is redelijk
anti slip en dan voelt het rubberachtig aan.

yBQ72497.jpg


k8072568.jpg


Row zei:
rofl


@Dre ontzettend bedankt voor je info! En het resultaat is super!
Nog wel even 1 vraagje, als je de banden afplakt en je spuit de velgen krijg je dan geen dun laagje/streepjes naar het stuk wat je afgeplakt hebt? Ik heb het nu misschien lastig verwoord maar wat ik bedoel is dat als je de afplaktape weer verwijder of je dan niet een stukje van je velg mee trekt?

Ik snap wat je bedoelt. Ik had er totaal geen last van ik kon de tape echt ver tussen de band en de velg indrukken. Bij het eraf halen van de tape trek je eigenlijk
alleen maar door de overspray laagje heen en waar het wat dik was geraakt schuin eraf halen/trekken. Beetje lastig uit te leggen maar gewoon met beleid doen
dan leverd het geen problemen op. Je kan ook bijv je logo's van je wagen spuiten je kan gewoon dan om de letters heen het overtollig plasti dip weg trekken/krabben etc.
zonder dat je het van de letters aftrekt.
 
8-()) ik wist niet dat zoiets bestond!

@mk-us Wat Durex betreft....ik weet niet in hoeverre de technieken in de tv-serie csi fictie zijn maar toevallig zag ik eens een aflevering waarin sprake was van een "spray-on condom"...ik vrees dus dat die vogel al gevlogen is...:grinning:
 
Virus zei:
8-()) ik wist niet dat zoiets bestond!

@mk-us Wat Durex betreft....ik weet niet in hoeverre de technieken in de tv-serie csi fictie zijn maar toevallig zag ik eens een aflevering waarin sprake was van een "spray-on condom"...ik vrees dus dat die vogel al gevlogen is...:grinning:

@dre, dat is duidelijk! Bedankt voor de info.

@virus, maar deze kun je er fatsoenlijk "aftrekken" :)lol), als je het voorzichtig goed dan kun je hem dus vaker gebruiken :-" cc heeft vast wel iets waarmee hij goed schoon te maken is :p


Misschien nog keer een idee om als groupbuy te doen, kijken of de prijs dan meer te drukken valt
 
En hoe is dit er weer af te halen? Gewoon even kleien of moet je er met
de dap op? ik vind het ook erg interessant!!
 
plasti-dip is een laagje "opgespoten plastic" wat je er dus zo weer af kunt peuteren....
nix polijsten/kleien dus, gewoon eraf trekken...
Net een soort opspuitbare sticker...
 
Kijk even naar de filmpjes in het begin van dit topic Skippie, daaarop is te zien dat je het kunt lospulken en vervolgens eraf trekt. De voorbereiding is hierbij wel een belangrijke factor.
 
Inderdaad, hoe schoner de ondergrond is des te makkelijker kan je het naderhand verwijderen. In plaats van steeds kleine stukjes eraf te vriemelen kan het het indien
het op een schone ondergrond is aangebracht veelal er in hele stukken ervan afhalen dit scheelt weer tijd uiteraard. Tevens op een goede schone vetvrije ondergrond
hecht het product zich ook weer beter!