• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Row zei:
@ paulus, dat durft ik niet te zeggen. Er staat bij dat het tot 200F kan, omgerekend is dit 93 graden. Geloof niet dat remklauwen zo warm worden (als ze al warm worden).....

Licht eraan hoe je rijd en vooral remt. Ik hou toch van af en toe doorrijden en dan zijn mijn schijven toch wel veel warmer en ik denk dat de klauwen ook die kant op gaan. En smeltend "plastic" wil je ook niet bij je remmerij hebben!!
Aangezien M**IP remklauw spray tot 110 graden bestand is met een piek van 150 graden, lijkt mij het onverstandig dit op je klauwen te spuiten!!

Maar is zeker een leuk product om op mijn wintersetje uit te proberen!! :)^
 
Hmmmm, dit is wel geinig zeg! :p

Zo kan je mooi je auto in de winter beschermen tegen al dat pekel en al dat andere ongein.
Zou leuk zijn als er ook een transperante versie bestaat, kan je mooi de zijkanten van je lak beschermen ofzo.
 
Hierbij wil ik even laten zien dat je plasti dip zeer makkelijk weer kan schoonmaken/schoonkrijgen.

Ik heb door van alles de auto voor het laatst 6weken geleden gewassen :schaam de velgen dus ook.
De auto ziet er nog netjes uit de velgen niet dus heb even snel alleen de velgen afgedaan.

Gewoon afgedaan met Autobrite Citrus Wash (Multi Purpose Cleaner ) 1:10 en met Valma Velgenborstel
en derna afspoelen met de tuinslang met sproeikop.

Voorvelgen is beste zichtbaar van:
Isk33155.jpg


WQx33620.jpg


71P33669.jpg


Na:
oWK33713.jpg


kye34484.jpg


WoO34499.jpg
 
hmm, dit bied zeer zeker mogelijkheden, zal hier nog eens voor gaan kijken, voor de winterwielen een mooie alternatief
 
dit bied zeker mogelijkheden. wat te denken van gebruik met sneeuwkettingen.
De Licht metalen velg heeft minder kans op beschadiging. (als je dit toepast)
:)^
 
nog iets nieuws in deze trant, maar dan als steenslag-deflector: Wolf's Chemicals Spray-on Clear Bra!
Water afwasbaar, ideaal voor meeting gangers ;)
 
ik heb me nou toch al 1 jaar zitten bedenken wat ik met mijn velgen zou doen.

ik heb OZ velgen (van de vorige eigenaar onder de auto)

maar deze zijn redelijk beschadigd (stoeprandjes)

maar daar entegen zijn de banden gloedje nieuw dus.. dit lijkt mij een top oplossing.!!


kun je er ook redelijk de beschadigen mee weg werken?
 
Ik denk niet dat je de beschadigingen alleen met plastidip weg krijg (voor het oog dan he). Misschien als je eerst in een aantal maal een laagje plastidip in de beschadigingen spuit zodat je als het ware opvult. En hierna alles spuiten. Misschien dat je dan eerst wat plamuur/vuller gebruikt en daarna met plastidip spuit
 
dit lijkt mij inderdaad ook best een goede optie,,

misschien de eerste vegen/krassen bij schuren dan opvullen

vullen met plasti dip en dan hele velg doen..

nice !

ik hou dit eens even in de gaten en anders heb ik een winter project
 
Updateje van mij :)

De winter staat er weer aan te komen, dus weer tijd om de winterbanden en de stalen velgen eronder te gaan leggen.
Maar ben stiekem toch eigenlijk wel heel benieuwd hoe de plasti dip zich houdt tijdens de winterdag.

Ik ben super te vreden over mijn witte plasti dip velgen, ze zijn nog net zo wit als toen ik ze had gespoten.
Schoonmaken is echt kippetje eitje, velgen reiniger, hogedruk erop, borstelen, plasti dip geeft geen krimp.

Ik had de standaard VW doppen nog liggen en aangezien dat de stalen velgen toch al mat zwart zijn, idee geboren! de doppen dippen!

Uiteraard eerst de doppen grondig schoongemaakt met 2velgen reinigers (meteen ook de stalen velgen erbij gedaan) en de doppen ontvet.

Standaard dop + 3M tape en een scherp stanleymes.
Z0175027.jpg


Helemaal zwart is wel heel zwart was mijn gedachte, dus de crea bea in mij aan de slag!
Ng575627.jpg


Qmo75696.jpg


1 laag plasti dip
NDQ75713.jpg


0kK75734.jpg


Ik wil het eerst even testen en bekijken hoe het eruit gaat zien dus pas 1dop gedaan met 1laagje dus morgen verder!
 
Netjes!!

Dit lijkt mijn een goedkope oplossing om mijn zomervelgen in het zwart te krijgen :)
Waar haal je de plasti dip ergens? Hopelijk ook in België verkrijgbaar :-"
 
ik kan niet wachten,,

ik heb gisteren de winterbanden onder de auto gelegd.

dus ik kan mijn zomer velgen gaan opknappen..


ik weet het nog steeds niet zeker.. bijwerken en spuiten? of polijsten of plastidip
 
Mooi klusje Dré, ben benieuwd naar het verloop omdat ikzelf ook nog een paar van die oude VW wieldeksel heb liggen.
 
Ik wil het zelf ook gaan proberen met Plasti Dip. Vind alleen de verzend kosten zo belachelijk hoog.....
 
Ik overweeg de overige kleuren ook, ik vind het wel erg cool. Even je velgen een andere kleur geven. Of delen van je auto. Ik heb nu meerdere voorbeelden gezien en het lijkt een geweldig product.