• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Hoezo fan van dat spul..?
Volg gewoon graag de ontwikkelingen....

Zover ik kan opmaken moet de laag echt eraf gewassen worden,dus met wrijving...
Al kan ik me wel voorstellen dat water alleen de laag wel verzwakt inderaad.

Hierbij het eindresultaat, het zijn 3 lagen plasti-dip denk dat ik ze wel iets dikker heb gespoten als aanbevolen.
Zwart is echt goed dekkend, na spuiten en opdrogen geeft het een mooie mat zwarte look.

Zonder VW logo van veraf ziet het er netjes uit.
iBN46357.webp

Maar waar ik eigenlijk al bang voor was de hoeken op de doppen zijn niet scherp genoeg, dus bij het eraf halen van de 3M tape...
Ik heb nog geprobeerd om met stanleymes langs de 3M tape te snijden etc. dit scheelt maar hiervoor is het gewoon niet gemaakt.
Je moet gewoon complete oppervlakten spuiten zonder poes pas.
w9Z46576.webp

Bsl46664.webp

Totaal plaatje
dOt46792.webp

D1V46813.webp

Al met al leuke poging om van de winter velgen wat anders te maken als anders.
Maar moet persoonlijk bekennen al waren de hoeken goed gelukt etc. Het toch niet echt mijn ding was zo zwart.
Kortom ik doe de andere niet en ga weer lekker vrolijk met staal rijden...... of ik moet nog een idee krijgen.

Maar ik zou graag van anderen hun plasti dip kunsten willen zien!

Detailing is wellicht puntje op de i zetten en verder gaan dan de gemiddelde wasbeurt etc en daardoord dat er scherper wordt gekeken naar hoekjes/kiertjes e.d. ....
wordt er ook wel blij van als ik dit zo zie, kan menig ander velg een puntje aan zuigen.

Voordeel van de plati dip is dat je bijv de rand die 5cm rond het VW logo zit weg kan halen, in het knikje snijden, dan ziet er al heel anders weer uit

Deze zwarte velgen vind ik ook niet zo geslaagd.
Maar misschien in een andere kleur ziet het er een stuk vrolijker uit.
Of zoals de tip om de rand rond het logo weg te halen

Vind het nog best mooi gelukt hoor.
Gewoon lekker mee rondrijden, is veel mooier dan stalen wielen toch?
En de enige die die rafelrandjes ziet ben je zelf ;-)

Jullie hebben het hier over plasti-dip op het dak.. Waarom niet meteen als winterbescherming tegen die swirls waar iedereen bang voor is in het lopende topic? Kunnen we tenminste weer normaal onze auto's schoon vegen!

ik wil de transparante voor mijn bumpers en de gekleurde voor mijn stalen velgen, misschien fel geel of een ander leuke kleur of alle velgen een andere kleur :-b

Xsara Coupe zei:
Jullie hebben het hier over plasti-dip op het dak.. Waarom niet meteen als winterbescherming tegen die swirls waar iedereen bang voor is in het lopende topic? Kunnen we tenminste weer normaal onze auto's schoon vegen!

Prima idee ;)

Er is alleen één probleem en dat is dat Plasti Dip onder gevaarlijke stoffen valt, dus er mag niet teveel van opgeslagen worden. Dat wordt nog even uitvlooien in welke categorie het valt en wat de eisen zijn.