• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Zo te lezen is het cat. 2 (gassen) en niet 4 (brandbare vaste stof)

Beetje tricky, maar in een adviesdocument van derden staat;
edit; Overheid.nl levert weer eens niets op ]-0

Blz 5 onderdeel D, tot 400 kg geen zware eisen
Blz 6 tabel 3, vrijstelling tot 50Kg (kennelijk gerekend met netto inhoud)

Een en ander is ook afhankelijk van de verdere gevaarlijke stoffen :( in de opslag
En niet te vergeten de verzekeraar die zijn eigen eisen kan stellen aan opslag of winkel

Kort samengevat zijn het UN1950 flessen met een klasse van 2.1 met een (zeer) licht ontvlambaar toeslag. Dat zou inhouden dat wij 50 kilo/liter los mogen hebben staan en de rest moet in een opslagkast 60 of 90 minuten brandvertragend. Een kast van formaat 'pallet' kost een kleine € 2.000,-

Ik snap alleen niet hoe bouwmarkten dit doen, want wasbenzine, kwastenreiniger en al dat soort spul, geldt dezelfde 50 liter grens voor. Combineer dat met wat spuitbusjes verf en de gemiddelde bouwmarkt zit daar al flink overheen. :weetniet

Bij de Gamma hadden ze eerst speciale schappen gemaakt. Het lijkt een normaal schap maar er konden maar 2 flessen achter elkaar om zo niet teveel te hebben.

Nu ze meer opslag nodig hadden zijn het schappen geworden die afsluitbaar zijn... heb je nog weinig aan als er brand uit breekt en de kast staat open :P

@Tim, zelfde probleem hier bij ons in de drukkerij. Onze inkten mogen in normale kasten staan met lekbak omdat deze pasteus zijn maar oplosmiddelen was toch een ander verhaal. Boven de x aantal kilo/liters moet het in een PGS15/30/90 kast, gelukkig zitten wij daar onder maar ik begrijp wat jij bedoelt en zeker al met de vergelijking van de Gamma enz.

Schijnbaar hebben die jongens speciale regels voor de opslag van die materialen.

Maar kan je niet de eerste lichting op bestelling doen dan Tim? Ik denk dat als jij nu een lijst maakt waar mensen op kunnen inschrijven dan zul je veel verkopen. Als je daarnaast gewoon die 50 liter in voorraad houd dan denk ik dat je wel redelijk uitkomt toch? Als iedereen na de 1e bestelling voorzien is zal het niet zo snel meer lopen toch? En de eerste bestelling is gewoon overpakken van de levering aan jou naar de levering aan ons. Hoef je dus niet op te slaan.

Of is dat geen goed idee?

hmmm ok dan is het een ander verhaal idd. Nou hoop dat er iets op gevonden kan worden. Heb er wel interesse in.

Jeroen zei:
Wij verkopen op het werk brandstoffen, Aspen2 (tweetakt) en Aspen4 (euro95) met een beetje toevoeging er in.

Dit moet allemaal in een speciale brandwerende kast, in de winkel mag ik geen flesjes brandstof hebben staan en zelfs de machines moeten leeg zijn... Al is dit niet tegen te houden....

Gasflessen hebben bij buiten in een speciaal Gashok, deze moet beslist 4 meter uit de kant staan,...

Echt, als je gecontroleerd wordt kunnen ze enorm streng zijn ben ik inmiddels achter gekomen, pfff!

Welke klasses dit onder valt weet ik niet, maar weet wel dat zo'n gasfles toch best wel gevaarlijk kan zijn, als het het toch over houders onder druk hebben :-p
Bij ons staat aspen2 en aspen4 gewoon in de winkel? Ook voor het opslaan in het magazijn hebben wij geen specifieke regels (enkel boven een lekbak). Aangezien wij strenge controles krijgen van de brandweer en milieu (wij verkopen ook vuurwerk) hebben wij hier nog nooit commentaar over gehad.

Als we het doen, dan moeten we het volgens de regels doen, maar om nu 4 opslagkasten te kopen voor het spul, dat wordt wat te gek. Ik ga eens kijken hoeveel er in één kast past.

Nadeel van milieu wetgeving is dat het per gebied anders kan zijn. Sterker nog,... als ze vinden dat bedrijf A strengere regels krijgt dan bedrijf B die precies hetzelfde doen kan dat. De bevoegdheden gaan heel erg ver. Denk dat je daarom toch vrij snel bij de gemeente uit gaat komen omdat die de controle doen in samenwerking met partners.

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar heb dit met uitermate veel "beleid" aangebracht sportvelgen op een auto die voor de "show" naar the UK moest. Het is leuk voor even een keertje, maar zou het niet aanraden. Het moment dat er een stukje los laat, gaat het bladeren. En velgen staan nu eenmaal bloot aan een hoop "van buiten afkomend onheil" tijdens het rijden. Natuurlijk kun je dan wel weer een touch up doen, maar dat gaat hem niet worden, ziet er niet meer uit dan. Ieder uiteraard voor zich..... ;-)

Jammer dat je er ontevreden over was.

bedankt ook voor het delen van deze mening :cool

maar er staan inmiddels meerdere tests online op het forum van mensen die wel tevreden zijn. ook op velgen welke een winter lang rond gereden hebben. :ja

Jammer dat je er niet tevreden bent met plasti dip. Het zit vanaf begin mei dit jaar op me velgen en de plasti dip geeft geen krimp, en ja heb er van alles al mee gedaan
kwa velgen reinigers, scrobben en de hogedruk reiniger derop totaal niks aan schade en of bladderen. toch al een goeie +7000Km in wind en weer mee gereden.

Ik kan het persoonlijk alleen maar aanraden aan anderen om ook te proberen! Uiteraard is een stukje voorbereiding aan te raden (maarja met welk product niet) om
een beter resultaat en langduriger resultaat te behalen.

Jammer dat het aan zoveel regels is verbonden voor opslag cequ verkoop. Terwijl meneer de TNT het gewoon in dozen vol bij de mensen aan huis brengt in zijn bussie.

Ik wil de voorpret en verwachtingen niet drukken, maar het is zonde zulke hoge verwachtingen te hebben en zoals Tim er geld in te gaan steken, terwijl het echt niet zo geweldig spul is voor de bedoelingen die wij met zijn allen hebben. Het is een tijdelijk leukigheidje. Tuurlijk kun je er de winter mee doorkomen en het is nog altijd beter dan geen laagje van dit spul. Maar je gaat het zelf ervaren als je met liefde je auto handmatig wast en zult merken dat het niet sterk genoeg is. Een nadeel is ook dat er pluizen aan in ons geval de velgen blijven hangen na het drogen, vanwege de structuur van de verf. We hadden zwart gebruikt en week na week ging het er slechter uit zien. Als het net gedaan is ben je er uiteraard blij mee, maar na een paar keer wassen, verdwijnt het goede gevoel. Nou zijn detailers al zo kritisch op details.... maar hier word je echt niet vrolijk van. Anyway ieder moet het uiteraard voor zich weten, maar aanraden doe ik het niet. De ervaring is opgedaan met de kleur zwart.

Wouter B zei:
Pictures or it didn't happen!

+1

Denk dat er toch echt wat verkeerd is gegaan, ondergrond niet goed schoon, te snel 1 te dikke laag gespoten, vol in de zon laten drogen?
De kleur doet er niet toe plasti dip is plasti dip, het zit er bij nu meer als 7maanden op het geeft geen krimp niks pluizen, bladderen or what ever!
Velgen heb ik tien tallen keren gewassen, bespoten met AB very cherry velgen reiniger, AB citrus wash, en de hoge druk reiniger hebben ze net zo vaak gezien.

1slechte ervaring wil niet zeggen dat het slecht is, je leest alleen maar positivie reacties over plasti dip. En ook al zou het maar een x aantal maanden uithouden
het is toch ook een tijdelijk oplossing (althans het doel waar wij het voor zouden gebruiken). Ik raad het alleen maar aan!

Beste eye-see,

Is het niet interessant om uit te vinden waarom juist jouw ervaring zo teleurstellend is? Ik heb zelf geen ervaring met het product, maar ik lees ook bijzonder veel goede ervaringen en er is zelfs een website gewijd aan Plasti Dip voor automotive.

Heb jij het product misschien anders aangebracht, dan hier geadviseerd of gedeeld wordt? Zou het kunnen zijn dat daarin de oorzaak ligt voor jouw teleurstellende ervaringen?

Lezende wat jouw ervaringen zijn, kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent hoor, dus juist goed dat je dat hier deelt. Ben alleen benieuwd hoe dat zou kunnen komen. Zou het product dunner en in meerdere lagen dienen te worden opgebracht misschien?

Ieder wat wils, heb geen zin in dit hele welles nietes gebeuren. Suit yourself. Vroeg of laat kom je er toch wel achter: en dan zal je mij niet horen van: I told you so! En de waarde oordelen.....
Het is alleen wel heel erg typisch dat iedereen met elkaar mee praat, alsof er geen slechte ervaringen mogen zijn en dat het weer aan de gebruiker in deze ligt. Maar goed zoals ik zeg, ieder komt ervoor zich nog wel achter. Het heeft totaal geen zin in mijn belevenis om dit zo te hypen, omdat the hype er gauw vanaf zal zijn het moment dat het toch niet was wat je er van voor stelde. En Tim je moet het zelf weten, als ondernemer zou ik niet achter dit product staan, omdat je incidenteel weer zaken goed moet maken of niet. Verder no offence ondanks voorgaande reacties. I could care less.... ;-)