• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Aficior zei:
Beste eye-see,

Is het niet interessant om uit te vinden waarom juist jouw ervaring zo teleurstellend is? Ik heb zelf geen ervaring met het product, maar ik lees ook bijzonder veel goede ervaringen en er is zelfs een website gewijd aan Plasti Dip voor automotive.

Heb jij het product misschien anders aangebracht, dan hier geadviseerd of gedeeld wordt? Zou het kunnen zijn dat daarin de oorzaak ligt voor jouw teleurstellende ervaringen?

Lezende wat jouw ervaringen zijn, kan ik me voorstellen dat je teleurgesteld bent hoor, dus juist goed dat je dat hier deelt. Ben alleen benieuwd hoe dat zou kunnen komen. Zou het product dunner en in meerdere lagen dienen te worden opgebracht misschien?

Alles is gedaan volgens de regels van de kunst! De gehele voorbereiding. Het spuiten in dunnere lagen met omschreven product regels onder ideale spuitcabine condities zelf! Zeker ook omdat je het niet in 1x dekkend krijgt. Ik heb ervaring in de autospuiterij branch, mijn broer heeft een autobodyshop met 40 man personeel. Het hanteren van spuitbusjes en dergelijken is al sinds mensen heugenis. Dus ervaring en beleid genoeg. Ik heb er geen foto van gemaakt, nadat ik er achterkwam dat het toch niet die kwaliteit had die ik er van verwachtte, op zich jammer. Ik hou het op een tijdelijke, leuke wellis waar kwetsbare tijdelijke oplossing. Maar zou het niet meer toepassen op mijn eigen auto en zeker niet op die van een klant, want die gaat blij weg in eerste instantie maar op termijn hebt je die niet blij terug of komt helemaal nooit meer terug!! En verder geen zin om in te gaan op slap commentaar van lieden die een engelse slagzin hebben weten te onthouden.;)

eye-see zei:
... verder geen zin om in te gaan op slap commentaar van lieden die een engelse slagzin hebben weten te onthouden.

Het is overigens "I Couldn't care less" in de zin van "er bestaat niets waar ik minder om geef" ;)

Verder groot gelijk. wachten op het volgende project.

Beste eye-see,

Fijn dat je nog even terug gekoppeld hebt wat jouw ervaringen en wijze van handelen was.
Het spijt me voor jou dat jij zulke teleurstellende resultaten hebt geboekt. Je gaat tenslotte voor meer. En het blijft waardevol ook die ervaringen met elkaar te delen, dus nogmaals dank daarvoor.

Niemand hier wil jou aanvallen op jouw ervaringen hoor. Mogelijk dat jouw stijl van schrijven wat reacties op roept, maar tussen de regels door wordt het topic juist extra interessant, wanneer er ook mensen zijn met een andere mening. En jij kunt dus uit ervaring spreken.

Ik ben nu wel extra benieuwd geworden naar de (toekomstige) ervaringen van anderen op dit gebied.

eye-see zei:
Ieder wat wils, heb geen zin in dit hele welles nietes gebeuren. Suit yourself. Vroeg of laat kom je er toch wel achter: en dan zal je mij niet horen van: I told you so! En de waarde oordelen.....
Het is alleen wel heel erg typisch dat iedereen met elkaar mee praat, alsof er geen slechte ervaringen mogen zijn en dat het weer aan de gebruiker in deze ligt. Maar goed zoals ik zeg, ieder komt ervoor zich nog wel achter. Het heeft totaal geen zin in mijn belevenis om dit zo te hypen, omdat the hype er gauw vanaf zal zijn het moment dat het toch niet was wat je er van voor stelde. En Tim je moet het zelf weten, als ondernemer zou ik niet achter dit product staan, omdat je incidenteel weer zaken goed moet maken of niet. Verder no offence ondanks voorgaande reacties. I could care less.... ;-)
Vindt het top dat je je eerlijke mening wilt delen met ons, over dit product. Vaak is het idd zo als je hier een andere mening hebt dan de meeste hier, dat je dan tot de grond wordt afbrand of het in eens aan de gebruiker ligt.

Ben voor de rest ook wel benieuwd naar meer reviews van hier over dit product.

Ben het er dan weer niet mee eens dat andere meningen *vaak* tot op de grond toe worden afgebrand.
Eerlijk gezegd vind ik het meestal wel verfrissend als er iemand tussen zit die niet meegaat in de hallelujaverhalen
en zijn eigen (mindere) ervaringen deelt.
Als dit netjes en onderbouwd gebeurt, zie ik dat graag terugkomen in zulke topics. Je geeft aan dat je het produkt
hebt aangebracht volgens de beschrijving. Dat het dan verkeerd uitpakt, is dan even jammer. Dat gebeurt zo vaak
met diverse produkten die op dit forum besproken worden. Genoeg factoren die daar van invloed op zijn en bij jou
'past' het dan klaarblijkelijk net even niet.
Er zijn inderdaad ook genoeg positieve reakties, maar zoals je al aangeeft wordt het dan zo'n welles-nietes verhaal.
Ieder zijn ding zeg maar.

Heren, dank voor de bijval. Ik ben nooit een meeloper geweest en het kan me weinig schelen wie wat is etc. Het is mijn persoonlijke ervaring geweest en heb alles meer dan in acht genomen. Voor de eigenaar van de velgen die de spuitbusjes (4st.) heeft besteld en gehaald en betaald op mijn advies, is het des meer een teleurstelling geweest. Samen hebben we er tijd en moeite in gestoken gelijke het hoort en dan is de teleurstelling des te groter. Vandaar dat ik liet weten, joh je komt er vanzelf wel achter. Ik heb ook nog zitten denken dat het misschien heeft kunnen liggen aan fabrieksfouten of dingen die niet goed zijn gegaan binnen toevallig deze productie batch waar deze vier spuitbusjes een onderdeel van waren, maar dat lijkt me iets te ver gezocht. Als iemand het aan mij geadviseerd zou hebben, zou ik in het vervolg wel toch ietsje gaan twijfelen aan de ervaring/inschatting van die persoon. Nou is het bij een goede vriend van mij gedaan en het is geen ramp. Maar als een bedrijf het advies gedaan zou hebben, had ik er zeker wat van gezegd, dat het toch niet helemaal "de je van het is!!". Onomstotelijk wil ik wel eindigen met het positieve geluid dat het er wel heel erg tof uitzag nadat de klus geklaard was, zwart maakt een heel erg "Racy" uitstraling (jammer heb er geen goede foto's van). En binnen dit medium, moet je altijd gezonde twijfel betrachten, weet wat je van wie aanneemt als "advies".... Cheers!

je zegt nu wel > je komt er vanzelf wel achter. Maar bij dré gaat alles ook goed.
Er zijn zoveel factoren die van invloed zijn. Dat jij een slechte ervaring hebt gehad wil niet zeggen dat iedereen daar ook last van krijgt. Kijk naar de ervaringen van Dré en de andere op diverse fora.

Niet iedereen hoeft blij te zijn met een product, maar als er vervelende ervaringen mee zijn, dan wil ik wel onderbouwing horen en het liefst foto's zien. Ander kunnen we er weinig mee.

Vandaar ook mijn opmerking. Ik kan niets met een klaagzang, het planten van een bommetje en vervolgens gaan zeurpieten dat je geen zin hebt in een discussie.

Ik durf ze bijna niet te laten zien, en had de winter velgen er al op willen leggen maar dat is er nog niet van gekomen vandaar (na 3weken rijden) ze er zo vies uitzien incl regenbuien etc en wit wordt snel vies :)
Als ik ze schoonmaak met velgen wissel zal ik wel weer pics maken hoe wit ze dan weer zijn. Pics even snel gemaakt half in de schremering met met GSM.

Na 7maanden plasti dip op de velgen!
HKo09506.webp

Voorvelg:
Vpv09697.webp

wh709715.webp

Nogmaals, 7maanden rijden, regen, zand, velgen reiniger, apc, schampoo, velgenborstel, foam, hogedrukreiniger erop gehad. Schade aan de plasti dip 0

Ik zie niks bladderen, pluizen, scheuren het zit er nog net zo strak op als 7maanden terug gespoten. Zelfs op de beschadigde delen van de velg blijft het gewoon
zitten, de structuur kan je zien op de foto zelfs en ook daar laat het niet los etc. Ben laatst bij Ivo (ivo's) geweest is er ook nog met de HD overheen
geweest, en foam etc. en weet hoe de velgen er ook uit zien schoon wit zonder dat er wat met de plasti dip is.

Kan natuurlijk ook zo dat de ene lichtmetaal de andere niet is. En dan in de vorm van samenstelling van het alu. Ken iemand die in de velgen reparatie zit en die had het er al over dat de ene velg netter/beter te alu. lassen is dan de ander. En misschien dan ook zo die hechting van plasti dip.

De meeste velgen zijn gewoon gespoten / gelakt en zullen niet veel verschillen in oppervlak, dus ik verwacht niet dat het dat is, maar voorbereiding is belangrijk, dus kleien, polijsten en heel belangrijk: ontvetten met IPA of Eraser.

Is er al iets bekend over het opnemen van Plasti Dip in het assortiment?

Ik heb inmiddels elders een spuitbus gekocht om mijn Audi grill zwart te maken (laat mijn S-line velgen in de kleur GunMetal poedercoaten, dus dat past er goed bij), echter vind ik de mat zwarte look niet zo mooi, nu heeft men bij Plast Dip sinds kort ook de glossifier en dat ziet er wel gelikt uit, heb deze alleen nog nergens in Europa kunnen vinden

Voorbeeldje van de glossifier:
6577089363_30073416a8_m.webp

Hey dit lees ik voor het eerst:schaam

Ik zit al geruime tijd te tobben wat ik met mijn velgen ga doen, spuiten, nieuw of lekker zo laten en niet teveel aan ergeren.

Dit vind ik wel interresant om te lezen en het is mooi en makkelijk te testen.

Waar kan ik dit bestellen, mag ook via pm.

Tim is er bij jou al wat meer bekend ?

even een plaatje van de A3 van een goede vriend van me.

Zitten meerdere lagen plastidip op, met enkele uren er tussen.

DSC03828.webp

DSC03833.webp

DSC03840.webp

DSC03841.webp

Ziet er netjes uit Snitser, de velgen van je vriend:cool . Ik wil het ook n keer proberen, hoop dat die bij CC in het assortiment komt.

Grappige is dat je de banden helemaal niet af hoeft te plakken!
De overspray kun je gewoon wan je band peuteren ;)

Tim zei:
We zijn er nog steeds mee bezig, we zijn de regels aan het uitvlooien, want het is belangrijk om volgens de regels te werken met die spuitbussen.
Heb je ook enig idee kwa tijdsbestek wat dit nog kan betekenen hebben we het dan over dagen weken of over maanden danwel halfjaar ?

Dit omdat ik ze liever via hier zou bestellen aangezien ik dit jullie meer gun als een bedrijf in Amerika of waar dan ook:-)^

Maar wil niet al te lang wachten hiermee aangezien de velgen al naar de maan zijn en ik ze niet nog een winter ellende aan kan/wil doen waardoor ik naderhand meer voorbereidend werk zal hebben.
Wellicht kunnen/willen er sommigen samen een bestellinkje doen als het van CC te lang duurt om de verzendkosten te drukken.

@Ivo, dat zou in de praktijk idd kunnen alleen of het ook zo praktisch en snel gaat als afplakken:weetniet