• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Ik heb het destijds ook geprobeerd, om als wederverkoop, de Plastidip te gaan verkopen, maar aangezien ze erg moeilijk lees; geen kortingen geven oftewel de marge is 0,0 heb ik er vanaf gezien terwijl er toch een markt voor is.

Een bedrijf moet toch een beetje kunnen verdienen, zonder marge lukt dit helaas gewoon niet...

:roll
 
Weet iemand van jullie die ervaring heeft met plasti dip of je het ook op onderstaande velgen kunt spuiten, en dan uiteraard ook weer goed verwijderen.

IMAG0189.jpg

IMAG0190.jpg


De reden dat ik hier bezwaar tegen zie:
- Op de tweede foto zie je dat de velgen een minuscule ribbeling heeft
- De velgen zijn behoorlijk geoxideerd en hebben niet zo'n effen oppervlak als de behandelde velgen in dit topic.

p.s. de foto's zijn afkomstig van een andere gebruiker van het forum KLIK VOOR TOPIC maar heb exact dezelfde velgen met hetzelfde probleem, vandaar dat ik deze foto's heb gebruikt.
 
Gewoon eerst opschuren, daarna plastidippen...
Dan zie ik geen problemen.
De oxidatie zal wel gewoon doorgaan als je deze niet wegschuurt, maar het is wel te doen om deze gewoon te dippen hoor
 
Oxidatie heeft toch zuurstof nodig? En Plasti Dip is toch luchtdicht? Gewoon wegschuren en gladmaken zoals Ivo zegt, en dan Plasti Dip er over!
 
Mijn nieuwe wagen is in aantocht en er staat in mei een trip naar Duitsland (BMW-welt/Mercedes-museum/Porsche-museum) op het
programma.

Graag wil ik voor deze tip een extra beveiliging tegen steenslag en andere rommel.
Daarom wil ik mijn bumper / motorkap en zijschorten van een laagje plasti-dip (transparant?) voorzien.

Nu lees ik dat voorbereiding belangrijk is. Wat houdt dit precies in?
Kleien, (polijsten indien nodig), afnemen met IPA en dan plastidip of eerst nog een laagje wax?

Bemerk; duurzaamheid is voor mij niet van belang (enkel bedoeld voor de reis door Duitsland). Wel belangrijk
dat ik het makkelijk afkrijg na mijn terugkeer en dat de lak ongeschonden blijft.

Ik vermoed dat ik dus best een waxlaagje leg. En diegene die voor duurzaamheid gaat het best na de IPA aanbrengt?

En nog een laatste vraagje, misschien al wat te specifiek, wat doet plastidip op Cquartz (dat ik ook al bezit voor de wagen en
bedoeld is om achteraf aan te brengen).

Alvast bedankt jongens !
 
Voorbereiding voor plasti dip is gewoon zorgen dat het oppervlak gewassen is, voor de rest maakt het niets uit.
Gewoon lekker C-quartz/sealant/wax of wat dan ook gebruiken dus ;)

Wat evt, ook een optie is, "the mask" van Wolf's...
 
dat van wolfs is water afwasbaar?
En wat gebeurt er als het regent? Gevoelsmatig liever iets dat ik moet afpulken om het weg te krijgen dan iets wat minder controleerbaar te verwijderen is of door regen langzaamaan verwijdert.

Alvast bedankt voor de info ivo's !
 
Die is inderdaad water afwasbaar, hoe het precies werkt weet ik ook niet om heel eerlijk te zijn, maar kijk de filmpjes op Youtube ;)
Verder weet ik van plasti-dip dat dit redelijk goed "pakt" maar daardoor dus ook wat lastiger te verwijderen is...
 
Vandaag de CupraR voorlip behandeld met Plasti Dip.
Ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg de lip gewoon niet mooi.

Op deze foto's is goed te zien dat er allerlei vlekken in zitten, deze zijn ook aanwezig na een dressing.
CitroenDS308.jpg

IMG_4251.jpg

IMG_4247.jpg

IMG_4244.jpg


De lip eerst goed gereinigd met Professional Polish en daarna met IPA ontvet.
Vervolgens 5 laagjes Plasti Dip gegeven en voila:
IMG_4258.jpg

IMG_4257.jpg


IMG_4263.jpg


Benieuwd hoe het met steenslag zal gaan.
 
Ik vroeg me het volgende af;
Ik heb een set nieuwe heldere koplampen voor de Bravo liggen, zou ik deze transparant kunnen Plastidippen?
Tegen de steenslag? Of zou dit smelten of het lichtbeeld verdraaien?
 
Niet plastidippen! "heldere" plastidip heeft ook structuur, je houdt waarschijnlijk geen lichtbeeld over...
 
Emiel866 zei:
Ik vroeg me het volgende af;
Ik heb een set nieuwe heldere koplampen voor de Bravo liggen, zou ik deze transparant kunnen Plastidippen?
Tegen de steenslag? Of zou dit smelten of het lichtbeeld verdraaien?

daar kun je beter een anti steenslag folie overheen trekken, is nog enigszins strak met de kans op een goed lichtbeeld..
 
Dit topic even wat leven inblazen, afgelopen week dus een paar bussen plastdip gekocht voor mijn winterwielen, deze waren al zwart alleen niet netjes gespoten en geen mooie kleur.
Zat ook stoeprandschade op waar gewoon overheen gespoten was, dus al met al niet helemaal netjes.
Ben eerst begonnen met het opschuren van de velgen zodat de meeste stoeprandjes eruit waren, echte diepe krassen waren er een paar, maar die heb ik laten zitten.

IMG_3344.jpg


IMG_3355.jpg


Daarna compleet schoon gemaakt, van binnen en van buiten met veel apc, daarna ironX en daarna tarX.
Hierna nog ontvet met terpentine zodat het ook echt brandschoon is.

IMG_3345.jpg


De ingevreten teerspetters heb ik laten zitten, die zaten er echt in.
Heb daarna eerst de binnenkant met matzwart van de action gespoten, zodat ik niet al 3 bussen plastidip leeg heb voordat ik aan de voorkant begin en het toch netjes zwart is, vind het namelijk niet mooi als de buitenkant mooi zwart is.
Dus 2 laagjes gespoten en laten drogen, spul is in 10 minuten droog dat scheelt.

IMG_3347.jpg


Daarna de band en de velg gescheiden door middel van kaarten, niet dat het hoeft, want door de naad tussen de band en de velg kun je de plastidip ook van de banden aftrekken, maar dit is 2 minuten werk en is volgens mij nog niet wat makkelijker, scheelt weer prutsen aan de banden:

IMG_3348.jpg


IMG_3349.jpg


Daarna is het in een aantal dunne lagen spuiten. Ik heb zelf 3 dunne lagen en daarna een dikke laag om af te werken, hierna direct de kaarten verwijderd en laten drogen:

IMG_3352.jpg


IMG_3354.jpg


Uiteindelijk de banden in de perl dressing gezet en klaar:

IMG_3357.jpg


IMG_3360.jpg


IMG_3361.jpg


IMG_3362.jpg


Mijn ervaring, het spuit zich heel makkelijk, stinkt niet, nevelt niet zo als het een gewone spuitbus. Je krijgt geen druipers en het vloeit heel erg mooi strak uit, kleine krassen en oneffenheden werkt het ook weg. Het lijkt in het begin net alsof je teer aan het spuiten bent zo grof is het, maar als het uiteindelijk opgedroogd is wordt het mooi strak, niet zo strak als gewone lak maar het voelt ook niet als gewone lak, het voelt meer als rubber. Nu kan het 4 maanden uitharden en dan ga ik eens testen wat de duurzaamheid is :)