Dit topic even wat leven inblazen, afgelopen week dus een paar bussen plastdip gekocht voor mijn winterwielen, deze waren al zwart alleen niet netjes gespoten en geen mooie kleur.
Zat ook stoeprandschade op waar gewoon overheen gespoten was, dus al met al niet helemaal netjes.
Ben eerst begonnen met het opschuren van de velgen zodat de meeste stoeprandjes eruit waren, echte diepe krassen waren er een paar, maar die heb ik laten zitten.
Daarna compleet schoon gemaakt, van binnen en van buiten met veel apc, daarna ironX en daarna tarX.
Hierna nog ontvet met terpentine zodat het ook echt brandschoon is.
De ingevreten teerspetters heb ik laten zitten, die zaten er echt in.
Heb daarna eerst de binnenkant met matzwart van de action gespoten, zodat ik niet al 3 bussen plastidip leeg heb voordat ik aan de voorkant begin en het toch netjes zwart is, vind het namelijk niet mooi als de buitenkant mooi zwart is.
Dus 2 laagjes gespoten en laten drogen, spul is in 10 minuten droog dat scheelt.
Daarna de band en de velg gescheiden door middel van kaarten, niet dat het hoeft, want door de naad tussen de band en de velg kun je de plastidip ook van de banden aftrekken, maar dit is 2 minuten werk en is volgens mij nog niet wat makkelijker, scheelt weer prutsen aan de banden:
Daarna is het in een aantal dunne lagen spuiten. Ik heb zelf 3 dunne lagen en daarna een dikke laag om af te werken, hierna direct de kaarten verwijderd en laten drogen:
Uiteindelijk de banden in de perl dressing gezet en klaar:
Mijn ervaring, het spuit zich heel makkelijk, stinkt niet, nevelt niet zo als het een gewone spuitbus. Je krijgt geen druipers en het vloeit heel erg mooi strak uit, kleine krassen en oneffenheden werkt het ook weg. Het lijkt in het begin net alsof je teer aan het spuiten bent zo grof is het, maar als het uiteindelijk opgedroogd is wordt het mooi strak, niet zo strak als gewone lak maar het voelt ook niet als gewone lak, het voelt meer als rubber. Nu kan het 4 maanden uitharden en dan ga ik eens testen wat de duurzaamheid is