• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Emiel, top!

Ik rij nu steeds met me witte nu al sinds mei 1jaar! Nog steeds netjes, heb wel het idee dat ze iets minder dik zijn.

Dank allemaal, was overigens de slechtste velg eruit, die komt rechtsachter ;)

Andere velgen zijn nog strakker omdat er geen stoeprandjes meer opzitten

nice man, zag het laatst op youtube. Is toch wel interessant spul dat plastidip. we gaan maar eens achter wat spuitbusjes aan!

passatmotion zei:
Heb niet alles gelezen ter verduidelijking tussen IATA en ADR en de gevaarclasse.

Classe 2.1 betekent Onvlambaar en die 1 is de graad en betekent zeer licht
Dus zeer licht ontvlambaar

UN1950 staat voor aerosol

IATA kan je vergelijken zoals ADR maar dan 10x strenger
ADR = wegenvervoer
IATA = vliegverkeer

Deze regels van IATA zijn dezelfde over heel de wereld.
IATA heb je speciale Doc. nodig die je zal moeten laten maken en verpakken door een gespecializeerd bedrijf.

De IATA normen kan je omzeilen door zeer kleine hoveelheiden bv 1 spuitbus ipv 12 in 1 doos.

Heb dit Topic net zitten doorlezen.
Mss een beetje late reactie op het vervoer van PlastDip via luchtvracht....
Zover ik heb kunnen vinden via het IATA boek.
UN 1950
IATA PROPER SHIPPING NAME Aerosols, flammable IATA HAZARD CLASS 2.1

Kom ik via de SP`en ( Special Provisions) uit dat het FORBIDDEN FORBIDDEN is via het IATA.
Dus gaat ook niet lukken via LQ (Limited Quantities - kleine hoeveelheden)
Daarom zijn er geen verpakkingsgroepen te vinden in het IATA.
Dus zou je het vanuit Amerika naar Nederland willen vervoeren gaat dat alleen lukken via het IMDG code ( Zeevracht )

Hallo,

Hoeveel spuitbussen heb ik nodig om 4 velgen te doen?
Zou ze graag toch een laag of 5-6 geven.

Greets

Marius

PS: Iemand misschien idee waar ze het voordeligst te bestellen zijn in belgie?

Ik had met een spuitbus uit kunnen komen, maar heb voor de laatste velg de laatste 2 lagen met een 2e bus gedaan. 5 of 6 lagen is leuk maar voegt weinig meer toe...

emiel10 zei:
Ik had met een spuitbus uit kunnen komen, maar heb voor de laatste velg de laatste 2 lagen met een 2e bus gedaan. 5 of 6 lagen is leuk maar voegt weinig meer toe...

Let wel even op dat je zwart hebt gebruikt, bij wit moet je wel meerdere lagen gebruiken anders is het niet dekkend en blijft ondergrond zichtbaar.

Goed jaar later, en 6weken niks aangedaan dus even snel afgedaan met AB very cherry 1:20 en AB citrus wash 1:20 en velgenborstel.

Voor:
gNa49276.webp

JMU49298.webp

R3K49314.webp

Na:
AMu49332.webp

icT49347.webp

otC49363.webp

Toch wordt de laag plastidip dunner op sommige plaatsen op foto misschien niet helemaal goed te zien maar het is voornamelijk de wind en steenslag gevoelige delen van de velg die dunner worden.
Kortom helemaal niet gek voor 1jaar erop en dan nog eens wat ik er allemaal mee heb gedaan :) Ik denk dat ik in de vakantie ze nog een x voorzie van een laagje en dan ook meteen de binnenkant doe voor de "mooi" en weer helemaal netjes wit wit.

Als ze er bij mij nog zo uitzien na een jaar ben ik dik tevreden!! Dat houdt erg goed, dat spuit ik er in de zomer voor de zekerheid een laagje bij en ben ik weer klaar voor een jaar...

Netjes nogmaals emiel!

Zelf ga ik meer voor origineel maar dit is handig voor waar jij het voor gebruikt.
Heb er heel wat filmpjes van gezien (USA) en die kerel van plastidip/firma spoot zijn hele audi ermee in.
Ging van witte A4 naar zwarte A4 $$)

Pas maar op, straks al je buitenkant van de huishoudelijke spullen gecoat: broodrooster, koffieapparaat, laptop :-"

Haha, plastidip is oorspronkelijk gemaakt om printplaten etc waterdicht te maken, dus laptop spuiten is nog niet zo'n slecht idee, kun je hem meenemen het zwembad in :)

Oke, dat wist ik niet.

..doen ze allang met olie ook he, alleen lastig gebruik voor je laptoppie :lol

Wat dacht je van je grote achterruit tinten met het spul haha 0% lichtdoorlaatbaarheid!

Wauw heel fraai geworden. Was aan het surfen naar info over Plastidip en je resultaat zit er zo veelbelovend uit dat ik het wil proberen bij mijn Audi velgen. Waar heb je die plastidip gekocht? Groothandel?