• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plasti Dip Rubber Coatings

Een scheepscontainer naast het pand geen optie?:-"

Doet hier in het noorden vaak wonderen om vuurwerk in op te slaan ]d~^
 
Er kan en mag niets permanent hier voor of naast het pand staan van de VVE.

Maar volgens mij moeten de kilo's wel aan de hoge kant zijn, dus wellicht is het wel te doen.
 
Kan ook gewoon een keer de hele auto blauw doen. Kijken of dat wat is. haha en dan stiekum zonder dat mijn vriendin het weet. Denk dat ze wel raar opkijkt. haha
 
Ik ga in ieder geval de onderkant van de auto zwart spuiten. Ben nog in twijfel om de gehele ophanging+subframe rood te maken.
 
Tim zei:
Er is alleen één probleem en dat is dat Plasti Dip onder gevaarlijke stoffen valt, dus er mag niet teveel van opgeslagen worden. Dat wordt nog even uitvlooien in welke categorie het valt en wat de eisen zijn.

Plasti dip valt onder ADR klasse 2.5 (Gassen, Corrosieve gassen), houders onder druk dus. ;)

Keep only in the original container in a cool, well ventilated place. Do not store at temperatures over:
50°C. Keep container tightly closed.
 
Tim zei:
Er is alleen één probleem en dat is dat Plasti Dip onder gevaarlijke stoffen valt, dus er mag niet teveel van opgeslagen worden. Dat wordt nog even uitvlooien in welke categorie het valt en wat de eisen zijn.

Tim, wij hebben hier op de schepen ook vaak mee te maken. Wij kopen speciale kasten voor de zogeheten "paint storage" Als je wilt weten waar we die kasten komen anders even PM. Dan loop ik even naar boven naar onze Purchase Department en kan ik je zo een aantal leveranciers geven. Het is niet moeilijk maar je zal wel moeten investeren in een dergelijke kast.
 
Adrie zegt klassse 2.5, de exporteur in de USA zegt klasse 2.1, de importeur in Nederland die niet kan leveren vanwege de normen claimt klasse 4, omdat er propaan en nafta in zit.

Mijn kennis is te beperkt en de regelgeving is erg uitgebreid, waardoor ik het niet zo snel kan samenvatten wat er nu precies nodig is.

Ik heb de MSDS bijgevoegd als bijlage voor de liefhebbers.
 
Uit de PDF:

DOT HAZARD CLASS 2.1
DOT UN NUMBER UN1950 DOT PACKING GROUP N/A
IATA PROPER SHIPPING NAME Aerosols, flammable IATA HAZARD CLASS 2.1
IATA UN NUMBER UN1950 IATA PACKING GROUP N/A
SECTION XI

Klasse 2.1 dus
 
dat dacht ik ook rogier, maar grote kans dat de regelgeving voor amerika weer anders is dan die voor europa, en denk dat die van europa ook weer anders zijn dan die van nederland.

vandaar dat er misschien ook 3 verschillende klasse's geroepen worden.:weetniet
 
Als ik het mij nog goed herinner (heb ooit mijn ADR certificaat gehad) geldt de ADR regelgeving voor heel europa, dus gevarenklassen e.d. moeten overal gelijk zijn, in ieder geval binnen de verenigde naties (Accord européen relatif au transport international de marchandises Dangereuses par Route)
Dat is voor het vervoer van gevaarlijk stoffen, lijkt mij dat voor de opslag dezelfde classificatie geldt.

Het gaat in ieder geval om de hoofdklasse: 2 (Gassen) de 1 of de 5 er achter zijn subklassen over het soort gas.

De importeur zit er naast... het is geen klasse 4 ook al zitten deze stoffen er in, Het product zit in een houder onder druk in de vorm van een gas.
Een product kan meerdere klassen van stoffen bevatten, de gevaarlijkste zal de hoofdklasse zijn, in dit geval dus de houder die onder druk staat van gas.

Het is voor mij al lang geleden dat ik hiermee bezig ben geweest, en ik kan mij voorstellen dat de regelgeving ook niet statisch is. Dus ik weet het ook niet exact meer.

De exporteur en zeker de fabrikant moet de juiste gevarenklasse weten, dat is hun verantwoordelijkheid.
 
stimpy68 zei:
Dat is voor het vervoer van gevaarlijk stoffen, lijkt mij dat voor de opslag dezelfde classificatie geldt.
Hoezo? hoop dat die classificatie anders is in de buurt van woningen? :weetniet ,^^
stimpy68 zei:
De exporteur en zeker de fabrikant moet de juiste gevarenklasse weten, dat is hun verantwoordelijkheid.
+1, natuurlijk is de verkopende partij ook verandwoordelijk voor het juist na leven van deze gevarenklasse en hun gevolgen, maar de juist klasse moet door de aanvoerende partij worden bepaald(lees exporteur/fabrikant)

des al niet te min hoop ik dat carclean alsnog plasti dip mag/kan gaan verkopen! :party: :)^
 
Bartezzz zei:
Hoezo? hoop dat die classificatie anders is in de buurt van woningen? :weetniet ,^^

Daar bedoel ik de klasse mee, niet de hoeveelheden e.d. Zou raar zijn als er voor vervoer een andere gevarenklasse zou gelden dan voor opslag... :weetniet
 
Wij verkopen op het werk brandstoffen, Aspen2 (tweetakt) en Aspen4 (euro95) met een beetje toevoeging er in.

Dit moet allemaal in een speciale brandwerende kast, in de winkel mag ik geen flesjes brandstof hebben staan en zelfs de machines moeten leeg zijn... Al is dit niet tegen te houden....

Gasflessen hebben bij buiten in een speciaal Gashok, deze moet beslist 4 meter uit de kant staan,...

Echt, als je gecontroleerd wordt kunnen ze enorm streng zijn ben ik inmiddels achter gekomen, pfff!

Welke klasses dit onder valt weet ik niet, maar weet wel dat zo'n gasfles toch best wel gevaarlijk kan zijn, als het het toch over houders onder druk hebben :p
 
Tussen een gasfles en een spuitbus zit een groot verschil... Anders zouden de spuitbussen bij de bouwmarkt ook niet gewoon in het rek mogen staan ;) Gasflessen moegn ook niet in een dichte wagen vervoerd worden, ik heb in mijn vrachtwaggelperiode heel veel dozen met spuitbussen vervoerd in mijn dichte wagen, dat is toegestaan (tot bepaalde hoeveelheden)

Gasflessen staan onder een nog hogere druk en de inhoud is groter = groter gevaar.
 
Ja dat snap ik, maar kwam zo in me op, waarom ik het dan ineens neertyp ja, geen idee, stukje forum verslaving denk ik...

Maar inderdaad, zoals je zegt, in de bouwmarkt liggen ze ook gewoon in het rek,.... Heb ik in mijn bouwmarkttijdperk ook weinig van diverse classificaties vernomen,... al zullen ze er wel zijn ja,..
 
Het heeft ook te maken met de hoeveelheden die opgeslagen gaan worden en mogen worden. Er moet een instantie zijn waar je dat na moet kunnen vragen. Ik denk dat het RIVM een goed beginpunt is...