• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Plekken van vogelpoep

PvO

Detailing rookie
28 mei 2016
1
2
54
Ja hoor ik ben ook de gelukkige van overgebleven plekken op de motorkap van vogelpoep. Heb een zwarte Toyota Avensis. Heb wel eens iets gelezen van Mequiars Scratch X 2.0. Werkt dit echt en krijg je hier de doffe plekken mee weg van de vogelpoep.

Dat hangt er vanaf. Als het niet door de blanke lak heen is gevreten dan kan je het weghalen door te polijsten met bijvoorbeeld Scratch X of een ander polijstmiddel. Als het wél door de blanke lak is dan kan je het misschien minder zichtbaar maken door te polijsten, maar zal je het moeten overspuiten om het volledig te herstellen.

Het ene plekje krijg je gemakkelijk weggepolijst en het andere plekje heb je blijvende schade van het heeft er ook mee te maken hoe snel je er bij was.
Scratch x heb ik nooit gebruikt maar weet van Toyota dat dat over het algemeen vrij zachte en makkelijk te corrigeren lak is. Middels polijsten met bv Monello Mezzo zal denk ik al genoeg zijn om die lak te corrigeren.
Good Luck

Als het er door heen gebrand is,
Dan krijg je het niet weg dan kan je het een beetje verminderen en camoufleren.

Scratch X 2.0 is een prima product om dit mee aan te pakken.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk