• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poetsen en verzegelen kunststof

robert70

Detailing trainee
31 jan 2010
18
47
2liil2q.webp

Bij mijn nieuwe auto, Tiguan krijg ik eind deze maand, zitten er harde kunstof delen bij de onderbumper voor en achter. Zou suggesties heel prettig vinden hoe je deze kunt poetsen en vooral verzegelen. Met welke sealant?

Ik weet nog steeds niet wat dit nou voor materiaal is en of er blanke lak overheen zit. Je ziet het steeds meer (vooral op Duitse auto's). Als er lak overheen zit dan kan je het ook gewoon behandelen als de rest van de auto.

Gefeliciteerd, mooie wagen! Dat maar als eerste.

Ik dacht dat die zwarte lijsten (in hoogglans/pianolak afgewerkt) niet voorzien zijn van blanke lak. Ze lijken wel wat op de lijsten van BMW. Daar werd in een forum gesuggereerd SSR1 en wax te gebruiken. Zie: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?t=910#wrap
Daarnaast lijkt het mij ook niet iets wat er later "opgeklikt" wordt, waardoor aanwezigheid blanke lak wel logisch zou zijn.

Als het mijn auto zou zijn, zou ik een heel klein testspotje doen (net boven de uitlaat bv).

• Leuk
Reacties: robert70
Die lijst glimt als een tiet! Lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dit ongelakt kunststof is of dat het alleen gespoten is zonder blanke lak.

Zoals in de link naar het BMW-forum; Ook daar word er moeilijk gedacht over het materiaal, maar dan blijkt ook gewoon dat het een blanke lak bevat en dit gewoon gepolijst kan worden + beschermd.

Gyeon - Trim zal dan niks voor je betekenen.

Greetz

Erg mooie wagen heb je de nieuwe Tiguan. Toevallig de R-Line? Die diffuser is gewoon meegespoten met blanke lak. Dus een gewone coating (Mohs of Prime bv) zal volstaan.

@robert70 ik hoop voor je dat de dealer je iets kan vertellen, mijn ervaring met dealers is dat ze niet eens weten hoe je met lakwerk om kunt gaan, laat staan de samenstelling van een diffuser.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Ook al is het onbehandeld plastic zou het het gewoon mee kunnen nemen met een "gewone" coating mocht je die gebruiken.

Het zal de kleur niet opleven als trim dat doet, maar dat lijkt me bij een nieuwe auto niet van toepassing.