• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijst pads kuisen

jelle—p

Detailing rookie
16 apr 2019
18
15
hallo ,
als je je auto polijst moet je na elke passage je pas kuisen met een speciaal type borstel ? welke gebruiken jullie hiervoor ?

je moet ook alvorens de polijstpasta op de pad aan te brengen je pad bevochtigen met een flesje ? welk gebruiken jullie hiervoor ? kan hier niets van vinden op carclean ?

en waneer je gedaan hebt met polijsten hoe wassen jullie de pads terug uit ?

groetjes
 
De pads moeten inderdaad regelmatig schoon gemaakt worden. Hoe je dit doet, dat ligt aan het type pad. (Foam kan je bijv. gewoon met warm water en Dreft schoonmaken) Een foampad maak ik meestal schoon na 2 hits of pak een schone. (Een hit is één keer polijstmiddel op de pad en een werkvlak polijsten)

Voordat je gaat polijsten met een nieuwe/schone pad kan je enkele sprays detailerspray zoals Spray&Wipe of water op de pad doen. Zo trekt het polijstmiddel minder snel dieper in de pad maar blijft dan beter aan het oppervlak.
 
ik gebruik zelf ook Tornado cleaner van poorboys
zeker een top product om pads tussen het polijsten schoon te maken
daarom in het ook verstandig van alles 2 te hebben kun je lekker doorgaan
 
gewoon insprayen met tornado cleaner en uitwassen onder de kraan dan ?

en hoe bedoel je van alles 2 te hebben ?
 
en hoe bedoel je van alles 2 te hebben ?
Meerdere pads van hetzelfde soort. Zo kun je doorgaan als 1 pad vies is. Hoef je niet steeds naar de kraan te lopen ;)

Kebkan tussendoor de pad opsprayen met Tornado en onder de kraan uitspoelen.

Als je helemaal klaar bent, kun je ze in een emmer met een scheutje Tornado een paar uurtjes laten weken.

Je wilt niet weten wat er allemaal uitkomt aan bagger :eyes:

20190422_154105.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
en in de tussentijd kan de andere een beetje drogen ;)
ik heb eigenlijk altijd een emmer staan waar de pads gelijk in omgespoeld worden
scheelt ook weer een ritje :D:D;)
 
dacht er eigelijk gelijk 6 te bestellen aangezien ik enkel me een finish polish ga werken samen met de witte monello pads en ze daarna allemaal uit te kuisen als ik volledig klaar ben
 
ja dat scheelt wel tijd ja
alleen met een witte corrigeer je niet veel tenzij. je inderdaad alleen heeel licht wilt polijsten
voor de glans maar zoals ik al zei corrigeren van de lak zal dan minimaal zijn ;)
 
ja zijn enkel lichte waskrasjes ... of zou jij zwaarder gaan nog dan ?
ik dacht de menzerna superfinish 3500 te gebruiken en witte monello pads ?
advies is altijd welkom
 
Dan zou je eventueel wel in een plantenspuit een sopje kunnen maken met dreft en dat erop kunnen spuiten. Vraag me alleen af of hij dan schoon genoeg word
 
Meerdere pads, allemaal verbruiken en dan wassen. :D Of, je was-emmers met sop/schoon water bij de detail erbij zetten.

Goed wassen is wel belangrijk. Zo zal een plantenspuit of even het oppervlak extracten niet goed reinigen. Residu/vuil trekt dieper in het foam en de pad zal sneller opwarmen.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Ik heb een stapel pads en als er 1 vuil is (kiep ik in een emmer )pak ik een nieuwe omwille de tijd, naderhand spray ik ze in en gaan ze door de padwasher. Duur maar onmisbaar vind ik zo’n ding!
 
Een Padwasher vind ik ook erg duur, maar heb ooit eens een selfmade-padwasher geprobeerd en moet zeggen dat het inderdaad vrij vlot gaat allemaal. :p

Het was een soort saus-emmer met daarin een GritGuard. Op de GritGuard zal in het midden een soort bolling. Werkte best goed, maar het water werd vrij snel vervuild natuurlijk.
 
Pads handmatig reinigen kost niet veel tijd. Meestal maak ik een stuk een ladinkje pads ''op'' en ga dan effe de pads wassen. Binnen 10 minuten heb ik de pads gewassen en een peukie gedaan. ;) (Pauze ook weer gehad)

Pads op een stapeltje,
één voor eén onder de warme kraan en goed water laten opzuigen.
opstapelen,
eerste pad weer pakken en even masseren met Dreft,
weer opstapelen,
eerste pad al masserend uitspoelen,
etc etc.

Done :D