• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys's World Tornado Pad Cleaner

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Dit goedje maar eens aangeschaft als alternatief op de zakjes Snappy Clean.

Vieze en (te) verzadigde pad.
DSC_8603.JPG


Paar spraytjes Tornado erop.
DSC_8605.JPG


Even een paar keer in de padwasher (dit keer met alleen water) pompen en schoonmaken.
DSC_8606.JPG


De geur en kleur doet me erg denken aan de gewone (pure) APC-D
De reiniging is goed.
Verkrijgbaar in 473, 946 en 3780ml
 
Is er merkbaar verschil tussen alleen reinigen met padwasher & reinigen met padwasher i.c.m. tornado?
 
Owja kan ook. Maar omdat @m@rio ook zegt dat de kleur hetzelfde is.

Verder is het wel makkelijker werken op deze manier. Gewoon een padwasher met schoon water en gewoon wat Tornador erop sprayen.
 
Ik zal niet beweren dat de Tornado 1 op 1 APC is. Er zal vast over nagedacht zijn, maar de kenmerkende geur doet je er wel meteen aan denken.

Overigens heb ik de reinigingskracht alleen kunnen testen op polijstmiddelen.
Een wax moet nog getest worden.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik denk dat het niet letterlijk APC+D zal zijn. Ik gebruik op mijn LC-pads liever geen APC omdat deze pads zichtbaar poreuzer worden en het lijkt erop dat de cellen wat open gaan staan.

Gister een testspot gedaan en het leek er sterk op dat ik de LC-pads niet had schoongemaakt bij de laatste detail. Op het aanrecht stond wat APC in een flesje (de vrouw heeft ook deze al weer geconfisqeert) en spoot 6 pads ermee in. De pads voelde ruwer en zagen er grover uit.

Dreft blijft mijn go-to spulletje. :)


Greeetz
 
Maar bij een padwasher komt je er niet met dreft.

Mij lijkt zo'n spray wel de oplossing.
 
Ik ben helemaal overtuigd van de Tornado Pad Cleaner. :scream:

Tijdens het detailen worden de pads regelmatig schoon gemaakt in de padwasher waarin een schepje Snappy Clean zit.

Men neme een aantal pads die na een detail wel toe aan een schoonmaak beurt...
Ik heb ze in de wasbak gedaan met een scheutje Tornado erbij en dit laten weken.

20170306_150838_zpss8durkao.jpg


Ik hoef jullie zeker niet te vertellen welk water schoon is en welke waar de pads in hebben liggen weken...
20170306_151021_zpsa1ai2irs.jpg


Nadat ik de stop uit het putje had getrokken en het water weg was, bleef er een hoop zooi in de wasbak liggen :scream:
En nee, dit is geen zand of iets dergelijks. Als ik erg voorzichtig op ben, dan is het wel pads niet op de grond laten vallen.

20170306_151316_zpsv8pzx7cm.jpg


20170306_151331_zpspjodzxsq.jpg


Pad voor. Deze was ooit wit.
20170306_150551_zpsplpilmfp.jpg


Pad na.
20170306_151931_zpsgj4uni3v.jpg