• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten plastic Hymer voorzijde

MellyVan

Detailing addict
28 mei 2011
35
65
Van de bekende Hymers (jaren 98-2006) ga ik in het voorjaar een voorkant weer opnieuw tot leven wekken. Deze is ietwat vergeeld en mat uitgeslagen. Zie voorbeeld:
Hymer_B544_%28Fiat_Ducato_Maxi_2.8TDi%29_2000_%2816349194980%29.jpg


Wie heeft tips voor de beste polijstmiddelen hiervoor? DAP900 heb ik inmiddels aangeschaft. SRP heb ik thuis, maar of dat voldoende is?

Op camperforum.nl lees ik ook wat over HG Kunststof Tuinmeubelreiniger, die zou de kleur en glans herstellen, maar of dat alleen een oplossing is? Wie helpt?

Foto geleend van instagram:
64274476_101736051283015_3189917782388629842_n.jpg?_nc_ht=scontent-ams4-1.cdninstagram.jpg
 

Bijlagen

  • 1575988657914.png
    1575988657914.png
    2 MB · Weergaven: 303
De kop en neus zijn kunststof en prima te polijsten
DSC03858.JPG
Begin met een cleaner zoals Poorboys Professional polish
Daarna met een medium combinatie polijsten
Op wit hoef je niet zwaar te gaan, krasjes zie je toch niet.

Afwerken met een sealent, wax houdt vuil vast en geef een grijze waas
 
Laatst bewerkt:
Warmte is alleen een dingetje als het heel plaatselijk is en er omheen niet
Zet zo'n bakbeest in de Italiaanse zon en je weet waar hij tegen moet kunnen
 
Thanks. De dame van de foto heeft overigens het volgende gebruikt: https://www.mattchem.fr/fr/355-prosilicium.html#.Xe_oQJP0nOR

Is daar hier een alternatief voor?

@RedCat: ik zie nu dat jij uit praktijkervaring spreekt, waardevol! Zou ik om wat centen te besparen de cleaner over kunnen slaan? Die is non-abrasive zie ik, dat doet vast iets maar ik denk dat er wel wat abrasive in moet zitten wil het plastic weer goed glimmen?
Dus: welke 'medium combinatie' heb je gebruikt, en wat kan ik evt overslaan om wat centen besparen? Ik zou de spullen namelijk enkel voor deze klus moeten kopen, heb - helaas - geen verdere hobby meer in het autopoetsen en de camper kost al genoeg bij elkaar inmiddels ;)
 
Ik ben ook even benieuwd waarom er eerst met een Paint Cleaner (Pro Polish) gewerkt wordt en daarna alsnog polijsten. (Welke meestal een paint cleaner is met korrel).

Ik heb helaas maar een paar keer een caravan/camper gepolijst, maar opvallend was dat het reinigen van de ''lak'' vaak al een heel verschil maakte en krasjes en dergelijk niet echt opvielen.

Wat betreft het drukken van de kosten; Er zijn ook kleinere verpakkingen verkrijgbaar van verschillende polijstmiddelen. Zo heeft Monello bijv. een medium-polijstmiddel genaamd ''Mezzo'' welke ook in kleine flesjes verkrijgbaar is. ;)
Mezzo wordt in de basis gecombineerd met een Oranje Pad.
 
Waarom eerst een cleaner ? omdat schoon werken de voorkeur heeft
Waarom zeker op kunststof ? Omdat je de lakdikte niet kent en die meestal dun is
Waarom bezuinigen op een camper uit het dure segment met een dieselverbruik van heb ik jou daar ...

Een keer goed doen en je bent een jaar van de zwarte strepen af.
Hebben is 1, bijhouden is 2 en hoort naar mijn mening bij 1
En kijk ook even naar de onderkant, zeker de balk onder de radiator.
 
Waarom zeker op kunststof ? Omdat je de lakdikte niet kent en die meestal dun is
Op het voorfront zit van origine geen lak, het is enkel kunststof.

Waarom bezuinigen op een camper uit het dure segment met een dieselverbruik van heb ik jou daar ...
Omdat bij ons het geld niet oneindig is. En omdat de camper die wij net hebben kunnen betalen al genoeg extra kosten met zich meeneemt (zoals de diesel die je noemt). En omdat ie simpelweg niet meer nieuw is. De onze is uit 1999. Toch alweer 20 jaar oud.

Een keer goed doen en je bent een jaar van de zwarte strepen af.
Hebben is 1, bijhouden is 2 en hoort naar mijn mening bij 1
En kijk ook even naar de onderkant, zeker de balk onder de radiator.
Bedankt voor je goede tips, die balk schijnt vaak roestig te zijn inderdaad. Verder hoop ik er wel enkele jaren af te zijn. Ik had al Refinish Restorer gekocht, werkt op een Chevrolet Avalanche perfect om het kunststof te voeden en jaren als nieuw te houden. Ik ben van plan dat er naderhand op te smeren om zo meerdere jaren te kunnen genieten van het polijsten.

Verder @RedCat: welk polijstmiddel medium had je gebruikt?
 
@RedCat ...De camper van mijn ouders is iets jonger, en er zit verf op de kunstof voorkant.
Schoon werken, en het bijhouden erna, is ook hetgeen wat ik wil doen.
En bezuinigen op het onderhouden ervan, nee niet echt... Ik was alleen benieuwd naar jou opmerking van de poorboys polisch, dank voor jou antwoord.

ik ga hem in het voorjaar wassen, kleien en poetsen met een DAB met de genoemde Monello spullen.
 
Op het voorfront zit van origine geen lak, het is enkel kunststof.

Op de kop, is niet zeker, al schermert die grijs door bij slijtage
Op de motorkap en de hoeken zat zeker wel origineel een kleurlaag
Voorzover ik kan beoordelen is dat geen laag die al in de mal was aangebracht
Dus ik verwacht dat dat toch echt lak is (geweest)

Met Mezzo kom je een heel eind.