• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten Van Bumpers

Dsrt

Detailing rookie
4 mei 2010
22
0
Hallo,

ik heb een vraag met betrekking tot het polijsten van bumpers. Hoe kun je nou het beste een bumper (en dan vooral de voorbumper) behandelen. Ik heb zelf een DAP500, maar om hiermee een bumper te polijsten is in mijn ogen bijna onmogelijk. Het zijn vaak kleine stukjes die je maar kan polijsten, mistlampen en dergelijke zitten in de weg en je blijft gemakkelijk ergens achter hangen met je pad.
Wat is nou daarom de beste manier om een bumper te polijsten of kan je dit gewoon het beste met de hand doen?
Ik hoor graag van jullie enkele handige tips en trucs.
Alvast bedankt!
 
Hoi DSRT,

Hangt een beetje af van de bumper en de mogelijkheden.

Je vraagt je af of je het beter met de hand kunt doen.

Heb je al gedacht aan zogenaamde Spot Buff pads? klikken

Dit is maar een voorbeeld, maar je hebt meerdere kleuren.

Deze pads zijn een stuk kleiner en dikker, waardoor ook lastig bereikbare plaatsen toch bereikbaar worden.
 
ff inhaken, want ik heb hierover ook wat vragen:

1] past deze backing plate ook op de DAP900 ?

2] Als ik trouwens bij de diverse collecties kijk zie ik hoofdzakelijk 3 spot buff pads bij de detailers in bezit: zwart, wit en oranje.
Ik wil deze 3 ook bestellen, maar heb ik met deze dan een allround setje.
Of adviseren jullie nog een andere erbij ?

3] De witte is alleen in slimline-uitvoering. Wat zijn de voor of nadelen van deze tov de normale dikke versie.

4] Vanwege kleiner oppervlak: gaan jullie in toerental op de DAP iets terug tov de grotere pads ?

bvd..
 
Ik moet gelijk hier aan denken: https://forum.Carclean.com/cc_postst7339/DAP-Clinic-II-14-augustus-2010-leer-werken-met-de-DAP500-en-DAP900.aspx
 
1 - Ja ( heb de combi zelf ( en gebruikt )) dus weet het zeker

2 - ja is allround gezien het feit dat je een 'zwaardere' polijstpad + gemiddeld/normale polijstpad + finishing pad hebt.
Als je kijkt naar wat je bij een DAP-pakket krijgt aan pads, dan zie je dat het bijna gelijk is. ( zie 3 )
Zelf liep ik tegen een 2e hands setje aan die uit meerdere bestond,dat was mazzel, maar vergelijk het gewoon met de 5.5" pads: daar koopt men veelal in een later
stadium ook meerdere pads bij ( een gele / paarse wol / rode etcetc ) omdat het gewoon prettig werkt

3 - Geen idee, heb de reguliere. Je kan dus de witte voor de lichtgroene switchen, is 1 stapje lichter maar je kan dus wel gewoon overstappen van de oranje naar de lichtgroene en dan de zwarte om af te werken

4 - ik niet in elk geval, misschien meningen verdeeld wacht dat even af
 
4 - omdat het oppervlak kleiner is, heb je eerder onbalans.
Dat laat zich eenvoudiger opvangen bij een iets lager toerental.
Voor het polijsteffect hoef je niet lager te schakelen.
Omdat de pad kleiner is, is de snelheid aan de rand ook lager.

Hans
 
Bedankt weer voor de antwoorden. :)^
Zal in de komende bestelling de witte omzetten naar een lichtgroene. De combi (of aantal passes) met keuze van polish laat ik dan wel meespelen om het kleine verschil tussen wit en lichtgroen op te vangen.

tkx..