• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmachine kleine pads

Ik heb er nu ook een 1 inch backingplate met bijbehorende pads bij.
Echter zijn die pads Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Binnenkort maar wat van die dunne Nanolex pads bestellen en met een holpijp er wat padjes uit meppen, zowel 25 als 50mm

bc8efc16-cff0-4d1e-a0ad-658452ee5d58.jpg


De pads zijn gewoon te dik waardoor ze helemaal ingedrukt worden bij enige druk, zeker met de finishing pads. Dus maar het Stanelymes erin gezet en de pads gehalveerd..

56d24731-8be5-408b-9de7-652d0926e2b4.jpg
 
Ik zit er ook over na te denken om te gaan kijken voor de ibrid.. Om motoren te polijsten.. Maar heeft de ibrid ook echt genoeg kracht om de lak weer helemaal strak te krijgen. (Swirls en krassen). Bedankt..
 
Power heeft de iBrid zeker wel.

Als je niet de hard druk en de machine lekker zijn werk laat doen, zal je versteld staan van de correctie.
 
  • Leuk
Reactions: Jeroenk
Had een tiepvaut gemaakt ja.

Op de backingplate kant is het metrisch M6 en op de schroefdraad van de Proxxon is het M8 fijn draad.

Zou zo'n busje ook nog korter kunnen? Hij wordt wel heeeeul lang zo lijkt me? Ik zou 'm voornamelijk voor uitsparingen in bumpers e.d. gaan gebruiken.

Met 100 Watt en de originele backingplate, draait 'ie dan nog een beetje?
 
@Bard Ik heb er ondertussen ook één, en heb 'm vorig weekend met de Nanolex pads gebruikt. Als alternatief zijn er ook vergelijkbare Rupes pads. Het voordeel van deze Rupes en Nanolex pads is de trapeziumvorm, waardoor je dus ook (voorzichtig) met de zijkant van de pad kunt polijsten op lastige plekken.
 
Shinemate EP803 Rotary is ook een heel leuk apparaat maar de bijgeleverde pads zijn niks, Buff&Shine heeft mooie kleine 1", 2" en 3" pads maar die zijn weer hier niet te verkrijgen geloof ik
 
Even een vraag voor de mensen met de Rupes iBrid:

Het is natuurlijk een beetje een "multitool" maar wanneer het echt om polijsten van auto's gaat, hoe vaak pakken jullie er dan naar? En vonden jullie het ook een echte aanvulling op de andere machine(s) in jullie bezit?

Zelf heb ik een HBM rotary zo gemaakt dat er ook een 30mm BP op kan en gemerkt dat het wel heel fijn werkt op deurstijlen. Nu vraag ik me alleen af of de Rupes iBrid echt een aanvulling gaat geven, zou de DA functie die 600 euro waard zijn...

Natuurlijk heb ik bovenstaande reacties gelezen, alleen ik kom er niet uit, misschien kunnen jullie me helpen?
 
Toevallig paar dagen geleden een gekocht en moet zeggen dat ik 'm vooral heel nuttig vind in rotary mode, scheelt bijvoorbeeld afplakken en het werkt wat chirurgischer. Als je al een rotary hebt met 30mm pad lijkt het met de 600 piek niet waard.
 
  • Leuk
Reactions: VincentK