• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel voor rotary

quido

Detailing addict
1 jul 2011
78
55
58
Welk polijstmiddel en pads worden er meest gangbaar gebruikt bij een rotary.
Ik wil me namelijk van Meguair's de M105 en M205 bestellen
of zijn er alternatieven?

Ik gebruik zowel de polijstmiddelen van Monello als die van Meguiars. Werken allebei goed!

Je kan natuurlijk ook nog nadenken over de polijstmiddelen van 3M, Scholl etc ;)

Ik ga voor het écht krachtige polijstwerk een flesje M105 bestellen, omdat die korrel niet afbreekt waardoor ik niet meer 3+ passes op de zwaarste combi hoef te doen en dan nog krasjes heb. Maar voor het meeste polijstwerk heb ik de Monello lijn.

M.a.w.: 1x met de M105 er over heen rammelen en dan ben je klaar ? Zou willen dat alles dan zo makkelijk zou gaan ;)

Tuuk nie :-b Maar dat ik langer door kan werken, minder stof, en dus sneller/makkelijker correctie. Althans, dat was de theorie erachter ;)

Vooral dat minder stof doet het hem!
Sinds ik de Megs ook heb laat de Inizio verstoffen :lol

105 werkt naar mijn ervaring op een enkele lak wel makkelijker dan Inizio Forza, op 8 van de 10 kun je met Forza prima uit de voeten.

Sneller correctie, uhh.. nee.
Langer doorwerken.. uhh nee, Inizio kan ik langer doorwerken, rustig (rpm) beginnen, en rustig eindigen, pad schoonhouden.
Minder stof, dat wel, maar stoffen doet eigenlijk iedere compound wel.

Al met al; het zal iets schelen, maar veracht geen wereldwonderen, en blijf goed inspecteren met IPA/Eraser.

Okee want op mijn VAG lak kreeg ik dus na 3 hits Inizio op geel wel veel swirls eruit maar krasjes zaten er nog steeds in. Inmiddels heb ik dan wel een woolpad, maar if that ain't gonna cut it had ik de 105 in gedachten, die werd mij toen aangeraden vanwege bovenstaande (of rotary maar dat laat ik voorlopig nog even).

Anders ff iemand met een beetje rotary ervaring in je buurt zoeken, zitten veel mensen hier, er is vast wel iemand die als test even een paneeltje samen met je wil aanpakken.

Ik denk dat op de Dap de verschillen tussen de beide compounds niet veel anders zullen zijn.

Voor de zekerheid kun je uiteraard ook iemand van CC zelf eens vragen wat hun ervaring met bovenstaand is, voor het geval ze dit topic over het hoofd zien..

Voor polijsten geldt in het algemeen: less is more, dus als het even kan met lichte middelen beginnen (is ook het advies van Carclean). Want alles wat je eraf polijst komt niet meer terug! Hangt natuurlijk wel af van de staat waarin de lak verkeerd. Zwaar geoxideerd en mat vraagt al snel om een compound. Maar in andere gevallen begin ik altijd met lichte polijst zoals Poor Boys World SSR 2 of 2.5. Vind trouwens de SSR lijn sowieso heel prettig werken: stoft niet en makkelijk af te nemen en geeft heel mooi resultaat. Gebruik ook in principe de Dual Action om mee te beginnen en de Rotary alleen voor moeilijke stukken/krassen, etc. Scheelt weer een micron lak of zo.