• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijststof na het polijsten met een wollen pad, hoe krijg ik dit het beste verwijderd?

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
68
65
Ik heb mijn auto gepoetst met een wollen pad... Nu heb ik echter allemaal poeder van het polijstmiddel op de auto en krijg deze ook moeilijk weg. Ligt er wel los op maar is erg veel...
Doe ik iets fout..??

Auto wassen is een optie ;)
Gebruik je niet teveel polijstmiddel overigens? Een beetje polijststof is altijd wel het geval, maar dat veeg je zo weg.

Klinkt als opgeruld polijstmiddel. Afspuiten met een HD en daarna wassen lijkt mij de beste oplossing.

Teveel of veel te lang doorgegaan met polijsten ( alle oliën weg en dan alleen maar poederpolijsten ( ff jip&janneke ) )
Maar goed, na elk deel gewoon alles meteen wegvegen/halen en zeker niet wachten tot je helemaal klaar bent

Hoeft niet altijd aan te lang doorgaan te liggen. Bij bijvoorbeeld Inizio en combi zon/warmte, kan het al snel gaan stoffen. Daarom ook mjn vraag. Opplossing in geval van Inizio, schaduw opzoeken en drupje finale erbij doen.

Kleine aantekening: gezien het nu nog niet eens zomer is ( owkee paar leuke dagen gehad maar toch ), denk ik dat het toevoegen van Finale ( dit omwille van de meer aanwezige oliën ) wel iets is om over na te denken:
Er zit niet voor niks verschil tussen de middelen en diens samenstelling, als al zo snel gaan combineren dan is mijn zienswijze ( kan verkeerd zie n uiteraard ) dat je niet op de echt juiste wijze bezig bent.
Is het hoog zomer met 25+ en je auto staat de hele dag in de zon dan zeg ik owkee, knal er een druppie bij .... voor nu zeg ik makkie aan.
Los daarvan is en blijft het een beetje speculeren daar we er niet bij aanwezig zijn en dus niet van A tot Z weten hoe er gewerkt is.

Als ik inizio gebruik dan is het al snel met een wollen pad. Ik gebruik gewoon het dambord principe, maar merk bij dit product dat het meteen opdroogt en dat je als je bijvoorbeeld na een horizontale hit er verticaal overheen gaat dat je het product als het ware uitgumt omdat het al droog is. Vervolgens stoft het best erg.
Afgelopen zaterdag was het denk ik 15 graden, flink bewolkt.

Het resultaat mag er altijd zijn hoor, en ik vindt het een geweldig product, maar ben benieuwd of andere dit ook zo ervaren.

Ik ben het met MK-US eens dat het niet nodig zou moeten zijn om het product te gaan combineren.

Probeer eens M105, vindt ik een fijner product om mee te werken, ben niet wild van de Inizio.