• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polish? Glaze? Polijstmiddel?

Tim zei:
Je hebt het keurig samengevat! 1 opmerking, je hebt ook zogenaamde chemische polishes, deze bevatten geen schuurmiddelen, maar maken gebruik van de cuttingfactor van je pad. Denk hierbij aan de Professional Polish van Poorboy's. Dit maakt een product uitermate veelzijdig.

Dit geldt ook voor de Wolfgang Total Swirl Remover 3.0

;)
 
MindCtrller zei:
Ik zit sinds 2 dagen op het forum en heb bijna de hele 2 dagen op het forum zitten lezen (was toch vrij en vind dit heel interessant). Maar als ik het goed heb begrepen heb je het volgende (na het wassen, drogen en kleien):

[mod]Quote ingekort[/mod]

Bedankt! :)^
Dit is een duidelijke uitleg over de verschillende stappen.
Ik wist wel in welke volgorde ik mijn aangeschafte spullen moest gebruiken maar wat nou precies wat deed...
De polish en wax was mij wel duidelijk maar de glaze en sealant niet helemaal.
 
Geen probleem, Ik zal eens kijken of ik een keer een totale beginners handleiding kan schrijven. Moet nog wel ff door lezen.

Ik vraag me toch nog wel iets af. Soms spreekt men over een paint cleaner. Maar is dit niet hetzelfde als een polish? of is dit nog een stap die na de polish en voor de glaze komt?
 
Een paintcleaner, de naam zegt het al, reinigt de lak. Een polish, (afhabkelijk welk merk), brengt voedende ingredienten weer terug in de lak.

In de openingspost van Stimpy staat letterijk het volgende:

stimpy68 zei:
Even resumerend:

Meguair's - Polish = voedend bestanddeel
Andere merken - Glaze = voedend bestanddeel
Polish = schurend bestanddeel.


De paintcleaner komt dus ná het wassen, drogen, kleien, maar vóór de polish en wax.
 
Meg's noemt een product dat voed een polish, maar het is gewoon een glaze. Glaze producten voeden de lak! Ik denk dat een polish product als bestanddeel schuurmiddel heeft en een (paint)cleaner niet, deze reinigt in de porien van de lak. Stel je auto is kras vrij, dan hoef je niet te polishen, maar dan kun je wel met de (paint)cleaner de porien reinigen. Als je wel krasjes hebt en je polisht gewoon, dan hoef je naderhand niet meer te (paint)cleanen?
 
MindCtrller zei:
Geen probleem, Ik zal eens kijken of ik een keer een totale beginners handleiding kan schrijven. Moet nog wel ff door lezen.

Ik vraag me toch nog wel iets af. Soms spreekt men over een paint cleaner. Maar is dit niet hetzelfde als een polish? of is dit nog een stap die na de polish en voor de glaze komt?

Normaal gesproken is een Paint Cleaner (of Pre-Wax Cleaner) een chemische Polish. Dus een polish zonder schuurkorrel.

Denk aan de Professional Polish van Poorboy's, De Step 1 Paint Cleaner van Meguiar's, de Step 1 Pre-Wax Cleaner van Mothers etc.

Alleen Meguiar's is eigenwijs en noemt een glaze een polish :)
 
MindCtrller zei:
Meg's noemt een product dat voed een polish, maar het is gewoon een glaze. Glaze producten voeden de lak! Ik denk dat een polish product als bestanddeel schuurmiddel heeft en een (paint)cleaner niet, deze reinigt in de porien van de lak. Stel je auto is kras vrij, dan hoef je niet te polishen, maar dan kun je wel met de (paint)cleaner de porien reinigen. Als je wel krasjes hebt en je polisht gewoon, dan hoef je naderhand niet meer te (paint)cleanen?

Correct!

Een Polish met schuurkorrel is eigenlijk ook altijd een cleaner.

Normale Polish heeft schuurkorrel. Chemische polish niet. Een Paint Cleaner is meestal een chemische polish.
 
Een polish zonder schuurkorrel is dus een glaze? En normaal gesproken is een Paint Cleaner (of Pre-Wax Cleaner) een polish zonder schuurkorrel. Dus een paint cleaner is een glaze? :S
 
Mooie informatie:cool: Ik was al bang dat ik als me Megs. Step 2 Polish te vaak gebruikte
dat er niks meer van me lak over bleef:D maar gelukkig is het dus juist een product dat de lak voedt:grinning:
 
stimpy68 zei:
(...)
Meguiar's: een polish is een voedend product, zoals de M7, dat is een pure polish uit de pro lijn en diverse andere producten van Meguiar's bevatten een polish. Voedend dus.

(...)

Even resumerend:

Meguair's - Polish = voedend bestanddeel

Andere merken - Glaze = voedend bestanddeel, Polish = schurend bestanddeel.


Maar volgens de info in de webshop heeft de M7 wel een cutting factor (van 10/100). Dus toch ook een polish (schurend) en niet alleen een glaze (voedend)?
 
Volgens mij hebben de meeste glazes / polishes een lichte cleaner in zich. De polish M7 van Meg's heeft dit en de glaze Black hole van PB's heeft dit ook.
 
Gewoon een zeer licht reinigende eigenschap ,en ik ben ook vrij zeker dat de meeste glazes dit hebben ,je kan het lichtjes verwaarlozen want je zal er zo goed als niks lak mee verwijderen.
 
Op zich vreemd dat Meguiar's de M7 een pure polish noemt, dat zou betekenen dat het echt alleen een polish (glaze dus) zou zijn. :weetniet
 
OK, kbegon even te twijfelen, omdat er bij de M7 specifiek een cutting factor vermeld wordt (bij de Black Hole niet).
 
Een vraagje, ik heb gistere stap 1 gedaan van meguiars de cleaner, toen geklei-ed.
En toen was stap 2 uitverkocht overal hier in de buurt, dus heb ik maar wax erop gedaan.
Kan ik nu volgende keer stap 2 over de wax doen of moet ik nu weer gaan cleanen en dan stap 2 doen (de polish)?
 
Altijd eerst kleien ,en daarna pas met een cleaner beginnen.
Een glaze over een wax zetten gaat ,maar het zal er snel vanaf zijn. Dus gewoon eerst even de wax eraf halen met je step 1 ,dan de glaze en gewoon opnieuw waxen lijkt me het beste.
 
Als je op zoek bent naar een glaze moet je maar eens bij mij langskomen dna, ik heb hier nog wel een flesje voor je staan! ;)
 
stimpy68 zei:
Op zich vreemd dat Meguiar's de M7 een pure polish noemt, dat zou betekenen dat het echt alleen een polish (glaze dus) zou zijn. :weetniet
Volgens mij ook. Ik weet echt niet beter dan dat de M7 geen chemische cleaners of schurende bestanddelen bevat.

"M07 is a non-abrasive pure polish, it has the richest concentrations of Meguiar's Trade Secret Polishing oils and has been around since probably the 1920's and it works just as good today as it did when the Model T was coming off the assembly line."


Gr. Evert
 
Misschien zelfde idee als Black Hole en Lime Prime lite? Bevat in ieder geval geen korrel (non-abrasive)