Ik zou sowieso even kijken of je dat wel wilt gaan gebruiken. Ik ken het merk niet 123 en niet elk polijstmiddel is geschikt voor elke (moderne) lak.
Welke auto wil je ermee behandelen?
Welke auto wil je ermee behandelen?
Sven S8;21865 zei:Dat heb je goed begrepen!
Wanneer je een goede voorbereiding hebt door o.a. goed te polijsten, zal een glaze in de meeste gevallen vrij weinig toevoegen. Of je nu een wax zonder of met glaze gebruikt, zal je dus vrijwel geen verschil zien.Mede omdat ik geen verschil kan zien wanneer ik de wax gelijk gebruik na het kleien of polijsten, of wanneer ik de wax gebruik na een glaze.
Hoi.Vaak komen de termen Polish en Glaze voorbij. De meesten weten inmiddels wel wat wat is, maar diverse merken gebruiken de termen soms anders, een vreemde eend in de bijt is bijvoorbeeld Meguiar's.
Meguiar's: een polish is een voedend product, zoals de M7, dat is een pure polish uit de pro lijn en diverse andere producten van Meguiar's bevatten een polish. Voedend dus.
Andere merken: Vaak is een polish bij andere merken een schurend product, een polijstmiddel dus en een glaze een voedend bestanddeel.
Mensen die vaak met Meguiar's producten gewerkt hebben (zoals ik :roll ) raken in het begin verward door de verschillende termen van andere merken. Aangezien het Carclean forum natuurlijk voor een breed scala aan merken is, kan er snel verwarring optreden hierover en kunnen er verkeerde adviezen gegeven worden.
Even resumerend:
Meguair's - Polish = voedend bestanddeel
Andere merken - Glaze = voedend bestanddeel, Polish = schurend bestanddeel.
mHe zou kunnen denken aan DJ Lime Prime. Zit een hele lichte korrel in (meer een cleaner ipv polish) en lekker veel olie (glaze).
Krijg je een beetje wetlook van en je auto gaat heel glad aanvoelen. Deze aanbrengen met https://beta.carclean.com/nl/produc...g_Polishing_Hand_Pad_White_101176?o=srhandpad en het resultaat zal vele malen mooier zijn. Het zal nooit een echte polijstbeurt zijn wat je zonder machine moeilijk zal halen maar dit is wel een hele verbetering