• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poll: gratis product bij je bestelling of spaarpunten?

Gratis product of spaarpunten bij een bestelling?

  • Een gratis product bij iedere bestelling indien de bestelling dit toelaat.

  • Spaarpunten bij iedere bestelling indien de bestelling dit toelaat.

  • Je moet per bestelling de klant de keuze geven.

  • Geef voor de eerste bestelling een gratis product en schakel daarna over op spaarpunten.

  • Iets anders en dat licht ik hieronder toe...


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik persoonlijk vind de gratis producten altijd heel erg welkom en ik kan dan ook werkelijk niet begrijpen dat er mensen zijn die gaan “klagen” als er niets bij zit.

Uiteraard kun je niet verwachten dat je een doek van zeg €5 gratis krijgt bij een bestelling van €15. Als dat je verwachting is,
is er in mijn ogen iets mis met je verwachtingspatroon en realiteitszin

Ik begrijp dat Carclean ook probeert om andere dingen te ondernemen, maar wat mij betreft; never change a winning concept!
 
zelf kies ik voor optie 4 omdat ik bij de afgelopen bestellingen geen gratis product heb gekregen, denk al voor een hele lange tijd! behalve de dubbele lading bedank kaartjes die ik altijd in meeeeervoud krijg hahaha.
 
Ik vind het gratis product een heel leuk idee (ik ben een relatief nieuwe klant). Ik leer er nieuwe producten door kennen. O.a. De fiets producten. Waardoor ik weer nieuwe fiets producten heb aangeschaft.
Toen ik de Monello doek kreeg meteen daarna weer nieuwe erbij gekocht, omdat deze doeken mij zeer goed bevielen.

Elke keer is het toch weer een leuke verrassing als je de doos opent. En dat zou ik dan wel missen met spaarpunten.

Ik snap ook niet dat er wordt geklaagd. Dit moet je eigenlijk zien als een extraatje waardoor je met andere producten in aanraking kwam wat je misschien nog niet kent. Of wel kent, maar dat je dacht dat een ander product beter was (wat uiteindelijk even goed blijkt te zijn).
 
Ik weet bijna zeker dat de klanten die iets bestelde en vervolgens riepen ''Ik heb geen gratis artikelen gekregen'' voordeelbundels/actieproducten hadden besteld en/of de bestelling dusdanig klein was dat er geen ruimte was voor gratis artikelen. :D

Als ik kleine bestellingen deed, dan verwachte ik ook nooit geen ''goodies''. Als ik grotere bestellingen deed zat er ALTIJD wat bij.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
zelf kies ik voor optie 4 omdat ik bij de afgelopen bestellingen geen gratis product heb gekregen, denk al voor een hele lange tijd! behalve de dubbele lading bedank kaartjes die ik altijd in meeeeervoud krijg hahaha.
Je laatste order van € 74 was tijdens de Sunset day. Je bestelt een voordeelbundel en verder kreeg je 15% korting op je bestelling.

En bij je andere orders zie ik dat je gebruik maakt (meestal) van actiecodes en / of zijn je orders gewaardeerd, maar iets te krap om er ook nog iets gratis bij te doen naast de korting op de verzendkosten.

En dit is wat ik een beetje bedoel...
 
Laatst bewerkt:
Misschien een idee om een keuzeknop toe te voegen die waardeert of er iets toe valt te voegen qua verdienmodel.

A: presentje (naar gelang de waarde toelaat)
B: tegoed (op je account voor volgende order)
C: punten (airmiles achtig, jaarlijkse folder met keuzeproducten)
D: donatie (fooienpot voor goed doel of feestje zoals SSD iets)
 
Je laatste order van € 74 was tijdens de Sunset day. Je bestelt een voordeelbundel en verder kreeg je 15% korting op je bestelling.

En bij je andere orders zie ik dat je gebruik maakt (meestal) van actiecodes en / of zijn je orders gewaardeerd, maar iets te krap om er ook nog iets gratis bij te doen naast de korting op de verzendkosten.

En dit is wat ik een beetje bedoel...

@Tim dan is het voor mij nu duidelijk hoe het te werk gaat ;) ik dacht dat het ging om het totaal bedrag ongeacht codes of voordeel pakketten.
maar het is me nu duidelijk.
anders is het korting op korting & gratis product.
 
  • Leuk
Reactions: mdlange en MeganeRS
Een gratis (nieuw) product bij de bestelling is zeker erg leuk. Zo maak je ook kennis met nieuwe mogelijkheden. Aan de andere kant merk ik dat ik snel gehecht raak aan mijn vaste producten waar ik zeer tevreden over ben en welke ik dus ook het liefst gebruik. Daarom mijn voorkeur ingesteld op spaarpunten, dan kun je met genoeg saldo zelf iets met korting uitzoeken wat je nodig hebt met een bestelling.
 
Ach ja, in een grijs verleden heb ik ook nog weleens voorzichtigjes gevraagd hoe het nou zit met die bonusproducten die je bij een bestelling krijgt (had er destijds geen gekregen, maar ik wist dus niet dat die vlieger niet opgaat als je al een leuke korting op je bestelling hebt gehad).
Waarschijnlijk is het door de meeste vraagstellers (uitzonderingen daargelaten; die heb je altijd wel) niet verkeerd bedoeld als er gevraagd wordt waarom er geen extra producten bij een bestelling worden gedaan. Ik denk dat het komt doordat niet iedereen op de hoogte is hoe dit in zijn gang gaat. Zeker als je net aan het begin van je detailcarriere zit. En helemaal als je links en recht berichten ziet van allerlei goodies die iedereen krijgt.

Dat gezegd hebbend: ik ben dol op extra's bij mijn bestelling, maar toch vind ik gekregen kortingen net wat lekkerder.
Overigens gaat mijn stem ook naar de gratis producten bij bestellingen. Gewoon omdat het leuker is dan spaarpunten.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Het is ook geen probleem om te vragen hoe het zit. Alleen is het vaak de toon en de manier waarop het gevraagd wordt waardoor het meestal als negatief overkomt naar de forumgangers/facebookers.

Ik kan me best voorstellen als je eerste bestellen 60-70 euro is en je krijgt een leuke doek en de order daarna is bijna 250 euro (DAP pakket met iets kleins) en je ontvangt niets. Niet iedereen heeft dan direct in de gaten dat het komt omdat het voordeelbundel/actie is. We willen het graag uitleggen hoe het werkt maar vraag het ons dan even direct via telefoon, WhatsApp of per email.

Mijn voorkeur zou zijn dat iemand kan kiezen om voor het spaarsysteem te kiezen of zich laat verrassen door een extraatje. Een goed loyaliteitsprogramma werkt vaak erg effectief.
 
Bij Albert Heijn heb je zelfs koopzegels. Je betaald voor die koopzegels en aan het eind van het verhaal bij inleveren van een vol boekje met zegels krijg je precies het door jou betaalde bedrag voor dat boekje terug. Geen cent meer. Alleen heb je dan wel door telkens kleine bedragen te sparen ineens een wat groter bedrag tot je beschikking.
 
Ik persoonlijk zou gaan voor eenzelfde soort systeem als body&fit toepast. Een gratis product maar de klant de keuze geven uit een bijvoorbeeld iedere maand wisselend aanbod van samples. Zo heb je nooit kans dat je iets hetzelfde krijgt of juist wel als je het een leuk product vondt. Ook is het dan gewoon duidelijk als je de keuze niet krijgt om iets uit te zoeken dat je deze bestelling al bijvoorbeeld een goede aanbieding te pakken hebt.

Een keuze voor punten of een gratis product zou hier dan ook weer in te verwerken zijn zodat mensen die vaker bestellen voor korting kunnen sparen.
 
Hoewel ik vooral heel tevreden ben met de snelheid en de correctheid van de leveringen - pluim daarvoor - vond ik het ook erg leuk om een verrassing erbij te krijgen. Naarmate je meer bestelt loop je natuurlijk sneller het risico (nou ja, groot woord) dat je iets krijgt wat je niet echt kunt gebruiken*, en dan is misschien het overschakelen naar een puntensysteem een optie (dus keuze 4, maar eventueel na 2 of 3 bestellingen?). Wellicht best na een duidelijke communicatie met de klant, zodat die niet denkt "hé, ik krijg niks meer terwijl ik toch een trouwe klant geworden ben".

Ik denk ook dat je wil vermijden het idee te geven dat het "wat minder wordt vanaf nu", maar integendeel een extra incentive om te blijven bestellen. Zo kun het je "verworven recht" fenomeen ("wat, er zit nix bij?") een positieve draai geven, door ook punten te geven voor "kleinere" bestellingen.

Ik leg het wellicht wat knullig uit, maar hiermee kun je de initiële verrassing behouden, en toch de klant daarna een extraatje blijven geven in de vorm van punten, terwijl je de kans dat 1) hij of zij ofwel zich afvraagt waarom er niets bij zit, of 2) samples krijgt waar ze niets mee kunnen, kleiner maakt.

* niet dat ik dat erg vind hoor, het is gewoon een beetje jammer voor beide partijen - maar ik zou het nooit in m'n hoofd halen er iets over te zeggen mocht je niet expliciet vragen om feedback.