Om eventjes in te pikken op de spaarpunten: hoe verlopen de testen? Is dit systeem nu al in voege? Ik heb vorige week dus een redelijke bestelling gedaan (ja weliswaar met de actie let it rain), maar een presentje zat er niet bij. Geen enkel probleem daar ik zeker wel begrijp wat de bedoeling is/was van die leuke gratis goodies. Maar ik zie net dat ik dus ook geen spaarpunten heb gekregen (voorlopig alleen bij reviews?, wat ik overigens nog nooit gedaan heb, of bij nieuwsbrief, waar ik al voor was ingeschreven) en dat vind ik persoonlijk nu wel een beetje jammer. Zeker omdat het naar mijn gevoel toch wel een fikse bestelling was (ja ondanks de korting). Nu heb ik (voorlopig) het gevoel dat ik als "trouwe/bekende" klant wat uit de boot val. Iets wat ik niet had wanneer er een leuk presentje bij de bestelling zat.
Ik bestel bij CC voornamelijk omwille van de service. Voor 22u bestellen en s'anderdaags in huis. Veel zaken die hier voorbij komen, kun je ook gewoon aan jullie vragen via mail en jullie zullen je best doen om een oplossing of antwoord te vinden. Er wordt hier geluisterd naar welke produkten er eventueel in de shop bij kunnen komen, wat voor jullie haalbaar is natuurlijk. Dank daarvoor.
Het puntensysteem zal ook staan en vallen met wat je ervoor in de plaats krijgt.
Om een voorbeeld te geven: bij ons om de hoek bij de bakker geven ze ook een spaarkaart. Je krijgt per euro een zegeltje. Kort samengevat: Bij volle spaarkaart (250 zegels = 250 euro) krijg je 2.5 euro korting op je volgende bestelling. Ik denk dat het duidelijk is dat dit peanuts is. 250 euro spenderen om 2.5 euro korting te hebben.
Het puntensysteem zal naar mijn gevoel dan ook voor voldoende beloning moeten zorgen. Als ik bij wijze van spreken 1000 euro moet spenderen bij jullie om 10 euro korting te krijgen ( om maar iets te zeggen), dan is het logisch dat mensen voornamelijk gebruik gaan maken van kortingsacties.
Kortom: Jullie doen fantastisch werk, luisteren en proberen in te spelen op de huidige trends/produkten… De service is zéér goed en dat alleen al zorgt ervoor dat klanten bij jullie terugkeren. De gratis goodies worden hier héél erg gewaardeerd, vandaar dat er soms reacties op komen van mensen als ze eens niets hebben ontvangen. Waarom? Het geeft de mensen een goed gevoel en dat ze gewaardeerd worden voor hun aankoop. Ongeacht als ze nu iets zijn met dat produkt of niet. Een klant voelt zich graag gewaardeerd en niet één of ander nummertje. Wat zijn mensen die een éénmalige aankoop doen bij jullie met hun spaarpunten? Is het dan niet beter van een presentje erbij te doen? Zo krijgen de mensen iets "fysiek" bij hun bestelling. Ipv wat digitale spaarpunten.
Ik ben er nog niet uit welke optie ik nu prefereer. Om duidelijk te zijn (en geen vlaag aan opmerkingen te krijgen hier): Ik ben zéér tevreden met een presentje! Ik zou ook zéér tevreden zijn met spaarpunten!
Wil gewoon hier even mijn huidig gevoel weergeven.
Allez, shoot me!