• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo ‘19 - eerste coating

Vinie90

Detailing addict
27 dec 2017
25
70
Goes, Zeeland
Na een aantal jaren wassen, poetsen, waxen en repeat, werd het is tijd voor wat anders: m’n eerste coating!
Waarom? Eindelijk vakantie, genoeg polijstervaring “gespaard”, en omdat ik voor mezelf eens het verschil wil zien tussen een coating en wax.
Er staat zoveel geschreven over de verschillen, echter wil ik het zelf wel is waarnemen.
De auto rijd ik zakelijk, en nu hadden we de beschikking over de loods met voldoende licht!
(En iets met gyeon korting op zaterdag...)

De korte samenvatting:
Vrijdag 20 dec: lekker op tijd beginnen, vriendinlief wou zelfs helpen! (Hele dag kerstmuziek op, ik had het er voor over)
Auto gewassen, ont-ijzert, ont-tart en toen aan het kleien geslagen. Niets spannends dus. Toen afplakken en begonnen met polijsten. Omdat we die dag klaar wouden zijn met polijsten, hebben we voor 2 staps gekozen. Ja, het kon beter. Echter hadden we die tijd niet.
Hierna de complete auto geprept. Totaaltijd: 7 uur. Veel tijd bespaard omdat we konden afwisselen met de pads. Ik gebruik 1 pad per paneel, dan schoonmaken en op naar het volgende paneel.

Zaterdag: Vroeg opgestaan en naar Carclean gereden om alle coatings te behalen!
Enige waar ik zelf over twijfelde was of de Gyeon One, of de Pure. Bij navraag was het duidelijk, ' is het je eerste coating, dan one" .
Prettig, duidelijk!
Dus wij naar huis met de One, View & de Rim.
Coaten ging erg voorspoedig. Echter als je denkt het ' wel even te doen' valt het vies tegen!
Eerst hele auto nagelopen met prep en een swiffer, zodat alles stofvrij was (blijft een loods). En toen van boven naar beneden de coating aangebracht.
Vriendinlief de coating aangebracht (iets meer geduld als mij haha) en ik in 3 staps de coating uitvrijven.
Dit idem met de Rim. Totaaltijd 7 uur.

Zondag.
Helaas is het zaterdag niet gelukt alle coatings aan te brengen, echter de belangrijkste 2 (one en rim) zitten erop.
Deze dag de View aangebracht, was is dit een pleurisspul eerste klas! Heel duidelijk princiepe. Echter het uitboenen, damn wat een werk!
Hierna op de one en rim de cure aangebracht. Vanavond haal ik de auto weer op, en ik zal morgen wat foto's schieten. Erg benieuwd naar het resultaat bij daglicht!

2019-12-21 12.24.24.jpg
2019-12-21 12.24.16.jpg
2019-12-21 12.24.31.jpg
2019-12-21 12.24.46.jpg

Nieuwe foto's (krijg ze niet goed op volgorde) staan erop met het resultaat.
Lak zelf ziet er prima uit, naar wens. De ramen minder, zal inderdaad te veel coat op zitten.
Als kers op de taart natuurlijk nog even bandenzwart aangebracht. Hoop dat hij zo weer even een paar maanden meegaat!
 

Bijlagen

  • 2019-12-22 22.42.43.jpg
    2019-12-22 22.42.43.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 131
  • 2019-12-23 12.23.50.jpg
    2019-12-23 12.23.50.jpg
    211,2 KB · Weergaven: 238
  • 2019-12-22 22.43.29.jpg
    2019-12-22 22.43.29.jpg
    206 KB · Weergaven: 253
  • 2019-12-22 22.43.37.jpg
    2019-12-22 22.43.37.jpg
    197,9 KB · Weergaven: 170
  • 2019-12-22 22.42.31.jpg
    2019-12-22 22.42.31.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 169
  • 2019-12-23 12.23.13.jpg
    2019-12-23 12.23.13.jpg
    228,1 KB · Weergaven: 171
Laatst bewerkt:
Dat, of iets te lang gewacht met afnemen. De View wordt (imo) nogal plakkerig als je te te lang wacht.
De voor en achterruit hebben we apart gedaan. De zijramen per 2. Zit ongeveer 5 a 10 minuten tussen. Als het er inderdaad een half jaar op blijft zitten, is het geen probleem!

Wat me ook opviel, hoe verschrikkelijk veel viezigheid er van de ramen afkwam bij het polijsten!
 
Mooi gedaan @Vinnie90. Zowel het lekkere verslag als ook het werk aan je auto. Gefeliciteerd met het mooie resultaat.

Nu jullie deze ervaringen hebben opgedaan. Zou je een volgende keer dan weer kiezen voor deze coating? Of zou je na deze ervaring kiezen voor een wat duurzamer product?
 
Mooi gedaan @Vinnie90. Zowel het lekkere verslag als ook het werk aan je auto. Gefeliciteerd met het mooie resultaat.

Nu jullie deze ervaringen hebben opgedaan. Zou je een volgende keer dan weer kiezen voor deze coating? Of zou je na deze ervaring kiezen voor een wat duurzamer product?
Dankjewel!
Het is voor mij lastig te zeggen of ik hier mee doorga. Nu zeg ik ja. Resultaat is nog steeds schitterend. Twee keer gewassen ondertussen en dit gaat veel makkelijker.
zoals in de startpost aangegeven, met voorbereidingen ben ik nu drie volle dagen bezig geweest. Wanneer ik voor moh”s (2 of meer lagen) zou gaan komt hier minimaal een 4 tal uur bij. Tijd speelt een rol. En ach, al is de one coating na een jaar op. Goed excuses dit weer te herhalen?
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Hoe lang de coating zich houdt ligt ook heel erg aan hoeveel km er met de auto gereden wordt en waar deze geparkeerd staat. Ik heb Gyeon Cancoat op de auto (12mnd / 15.000km geadverteerd), maar die zit daar inmiddels al 22 mnd en 18.000 km op (staat overdag voornamelijk in een parkeergarage en thuis ook binnen in de garage). Ik zie onder langs de dorpels dat het IETS minder is geworden maar na de auto gewassen te hebben is deze nog net zo vuilafstotend als in het begin. Beading/sheeting ook nog subliem gezien de leeftijd. Ik zet af en toe Cure erop maar heb dat nu al 3mnd niet gedaan puur om te kijken wat het effect is. Vanmiddag ga ik de auto sinds lange tijd weer wassen om te zien wat er van de Cancoat over is ;) In april zal de auto gepolijst worden en gaat er een nieuwe laag op.
 
@vinnie90
Dank voor je antwoord. Duidelijk.


Misschien moet je even jouw antwoord bewerken. Jouw reactie staat direct onder de mijne. Dan is mijn bericht in jouw bericht kopiëren (quoten) overbodig.
 
Polo’s zien er erg netjes uit. Motor sofwarematisch laten afstellen en dit rijdt prima! Carclean verkoopt geen vriendinnen haha. Wel roze poetsdoeken, pads, flessen en tar-remover. In onze auto ligt nu permanent een roze stofdoek. Je moet er wat voor over hebben:p