Na een aantal jaren wassen, poetsen, waxen en repeat, werd het is tijd voor wat anders: m’n eerste coating!
Waarom? Eindelijk vakantie, genoeg polijstervaring “gespaard”, en omdat ik voor mezelf eens het verschil wil zien tussen een coating en wax.
Er staat zoveel geschreven over de verschillen, echter wil ik het zelf wel is waarnemen.
De auto rijd ik zakelijk, en nu hadden we de beschikking over de loods met voldoende licht!
(En iets met gyeon korting op zaterdag...)
De korte samenvatting:
Vrijdag 20 dec: lekker op tijd beginnen, vriendinlief wou zelfs helpen! (Hele dag kerstmuziek op, ik had het er voor over)
Auto gewassen, ont-ijzert, ont-tart en toen aan het kleien geslagen. Niets spannends dus. Toen afplakken en begonnen met polijsten. Omdat we die dag klaar wouden zijn met polijsten, hebben we voor 2 staps gekozen. Ja, het kon beter. Echter hadden we die tijd niet.
Hierna de complete auto geprept. Totaaltijd: 7 uur. Veel tijd bespaard omdat we konden afwisselen met de pads. Ik gebruik 1 pad per paneel, dan schoonmaken en op naar het volgende paneel.
Zaterdag: Vroeg opgestaan en naar Carclean gereden om alle coatings te behalen!
Enige waar ik zelf over twijfelde was of de Gyeon One, of de Pure. Bij navraag was het duidelijk, ' is het je eerste coating, dan one" .
Prettig, duidelijk!
Dus wij naar huis met de One, View & de Rim.
Coaten ging erg voorspoedig. Echter als je denkt het ' wel even te doen' valt het vies tegen!
Eerst hele auto nagelopen met prep en een swiffer, zodat alles stofvrij was (blijft een loods). En toen van boven naar beneden de coating aangebracht.
Vriendinlief de coating aangebracht (iets meer geduld als mij haha) en ik in 3 staps de coating uitvrijven.
Dit idem met de Rim. Totaaltijd 7 uur.
Zondag.
Helaas is het zaterdag niet gelukt alle coatings aan te brengen, echter de belangrijkste 2 (one en rim) zitten erop.
Deze dag de View aangebracht, was is dit een pleurisspul eerste klas! Heel duidelijk princiepe. Echter het uitboenen, damn wat een werk!
Hierna op de one en rim de cure aangebracht. Vanavond haal ik de auto weer op, en ik zal morgen wat foto's schieten. Erg benieuwd naar het resultaat bij daglicht!
Nieuwe foto's (krijg ze niet goed op volgorde) staan erop met het resultaat.
Lak zelf ziet er prima uit, naar wens. De ramen minder, zal inderdaad te veel coat op zitten.
Als kers op de taart natuurlijk nog even bandenzwart aangebracht. Hoop dat hij zo weer even een paar maanden meegaat!
Waarom? Eindelijk vakantie, genoeg polijstervaring “gespaard”, en omdat ik voor mezelf eens het verschil wil zien tussen een coating en wax.
Er staat zoveel geschreven over de verschillen, echter wil ik het zelf wel is waarnemen.
De auto rijd ik zakelijk, en nu hadden we de beschikking over de loods met voldoende licht!
De korte samenvatting:
Vrijdag 20 dec: lekker op tijd beginnen, vriendinlief wou zelfs helpen! (
Auto gewassen, ont-ijzert, ont-tart en toen aan het kleien geslagen. Niets spannends dus. Toen afplakken en begonnen met polijsten. Omdat we die dag klaar wouden zijn met polijsten, hebben we voor 2 staps gekozen. Ja, het kon beter. Echter hadden we die tijd niet.
Hierna de complete auto geprept. Totaaltijd: 7 uur. Veel tijd bespaard omdat we konden afwisselen met de pads. Ik gebruik 1 pad per paneel, dan schoonmaken en op naar het volgende paneel.
Zaterdag: Vroeg opgestaan en naar Carclean gereden om alle coatings te behalen!
Enige waar ik zelf over twijfelde was of de Gyeon One, of de Pure. Bij navraag was het duidelijk, ' is het je eerste coating, dan one" .
Prettig, duidelijk!
Dus wij naar huis met de One, View & de Rim.
Coaten ging erg voorspoedig. Echter als je denkt het ' wel even te doen' valt het vies tegen!
Eerst hele auto nagelopen met prep en een swiffer, zodat alles stofvrij was (blijft een loods). En toen van boven naar beneden de coating aangebracht.
Vriendinlief de coating aangebracht (iets meer geduld als mij haha) en ik in 3 staps de coating uitvrijven.
Dit idem met de Rim. Totaaltijd 7 uur.
Zondag.
Helaas is het zaterdag niet gelukt alle coatings aan te brengen, echter de belangrijkste 2 (one en rim) zitten erop.
Deze dag de View aangebracht, was is dit een pleurisspul eerste klas! Heel duidelijk princiepe. Echter het uitboenen, damn wat een werk!
Hierna op de one en rim de cure aangebracht. Vanavond haal ik de auto weer op, en ik zal morgen wat foto's schieten. Erg benieuwd naar het resultaat bij daglicht!
Nieuwe foto's (krijg ze niet goed op volgorde) staan erop met het resultaat.
Lak zelf ziet er prima uit, naar wens. De ramen minder, zal inderdaad te veel coat op zitten.
Als kers op de taart natuurlijk nog even bandenzwart aangebracht. Hoop dat hij zo weer even een paar maanden meegaat!
Bijlagen
Laatst bewerkt: