• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6N2 2001 Black Magic Eerste keer met de DAP

Robbie

Detailing trainee
9 okt 2010
27
47
Al een half jaar lees ik mee op dit forum en in die tijd heb ik veel geleerd, mijn favoriete topics waren de show offs. Vorige week eindelijk de knoop doorgehakt en de DAP 900 besteld plus de nodige toebehoren en aan de auto van mijn vrouw begonnen.

Allereerst moet ik zeggen dat ik veel meer respect voor jullie heb gekregen vanwege de hoeveelheid werk die in zo'n detail beurt gaat zitten. Op de foto's in een show off ziet het er altijd zo makkelijk uit maar het viel we wel tegen hoe lang je er mee bezig ben en het is af en toe wel zwaar werk. Ik heb het gelukkig kunnen verspreiden over drie middagen zodat het nog wel leuk bleef.

De auto ging lange tijd door de wasstraat en dat is ook duidelijk aan de staat van de lak te zien, heel veel swirls en hier en daar ook wat diepere krassen. Daarnaast was er recent wat parkeerschade op de bumper.

Ik heb de auto gewassen met Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo, de auto was nog niet zo lang geleden gewassen dus niet erg vies.

Vervolgens ben ik de auto gaan kleien met Mothers California Gold Clay Bar en PB Spray & Wipe daar kwam behoorlijk wat vervuiling vanaf, ik merkte dit altijd al met het wassen van de auto ging de washmitt vrij stroef over de lak. Dat kleien is best leuk je merkt dat hij steeds soepeler over de lak gaat glijden hoe meer vervuiling je met het kleien van de lak haalde.

Steenslag plekken schoongemaakt kleine roestplekjes kaal gemaakt en lak bijgewerkt met lakstift en Langka kit. Ik kreeg met die kit de blobs idd wel weg maar je blijft toch altijd goed zien waar de steenslag zat vooral omdat het metallic lak is.

De auto helemaal afgeplakt en begonnen met een test spot van finale op wit, dit had geen enkel resultaat, toen mezzo op oranje dat gaf al meer resultaat maar nog lang niet genoeg. Inizio op geel gaf behoorlijk resultaat maar helaas ging niet alles hiermee eruit zelfs niet na twee passes. Zwaarder heb ik momenteel niet en aangezien dit mijn eerste keer is vond ik dat wel zwaar genoeg en zo'n 85% van de krassen gingen er mee uit. Dus uiteindelijk de hele auto met 1 pass Inizio op geel daarna Mezzo op oranje en Finale op wit gedaan.

Daarna heb ik auto met de dap en zwarte pad in de Black Hole gezet gevolgd door EX-P Sealant en als laatste met de hand in de Natty's Paste Wax. Ben erg blij met het eindresultaat.

Before foto's:
IMG_2962.webp

IMG_2964.webp

IMG_2976.webp

IMG_2973.webp

IMG_2974.webp

IMG_2980.webp

IMG_3016.webp

IMG_3020.webp

IMG_2969.webp

IMG_2990.webp

Begonnen met kleien:
IMG_2983.webp

De gebruikte producten en de volgorde:
IMG_3006.webp

IMG_2999.webp

IMG_3001.webp

Dit is na het polijsten met finale je ziet nog een paar krasjes maar meeste is weg:
IMG_3012.webp

IMG_3017.webp

IMG_3018.webp

IMG_3019.webp

Parkeerschade vrijwel weggepoetst:
IMG_3003.webp

Natty's paste wax aan het curen:
IMG_3030.webp

De auto heeft Black Magic Perl effekt lak wat nu veel beter eruit komt:
IMG_3033.webp

After foto's als een spiegel:
IMG_3035.webp

Het verplichte plaatje:
IMG_3036.webp

IMG_3037.webp

IMG_3039.webp

IMG_3042.webp

IMG_3043.webp

IMG_3044.webp

IMG_3046.webp

IMG_3049.webp

IMG_3045.webp

Voor je eerste job heb je een mooi resultaat neergezet:-)^
En inderdaad niet overmoedig worden en steeds proberen met je lichtste produkten.
Toch wel knap gedaan als je de "voor"foto's bekijkt:ja

erg netje hoor, zeker voor de eerste keer is het resultaat echt top:-)^

edit: en oprechte complimenten voor de mooie show off:ja

Robbie zei:
Het verplichte plaatje:

Mooie job, lekker veel foto's ook. Maarre hoort op dat verplichte plaatje niet ook een potje wax te staan? :P

Zelf doe ik hooguit nog aan wassen tot nu toe. Maandag krijg ik m'n auto geleverd en dan gaat het uitgebreidere werk voor mij ook beginnen (alleen hoef hoop ik nog niet te Dappen, aangezien de auto nieuw is ;) )

Tjonge jonge , da is effe netjes neer gezet.:-)^ , zeker als dit de eerste keer is. Ja de VAG lak kan eenmaal hard zijn mischien de volgende keer de forza of de inizo met de schaap. Maar al met al een hele nette resultaat.:ja :jippie

ziet er goed uit Robbie.

ik heb zelf ook dezelfde kleur, maar dan alleen op een golf IV variant :)

en was de vrouw nog een beetje blij ?

Tjemig, en dat voor de eerste keer. :cool
Heb je nog tips waar een beginneling op moet letten?

Leuk al die reacties :jippie

Ik heb me in dat half jaar dan ook goed kunnen voorbereiden door simpelweg veel op dit forum te lezen, alle info is hier ruimschoots aanwezig en alle producten natuurlijk in de webshop ;-). Ik was hier anders ook nooit aan begonnen, maar door de andere show-offs dacht ik hmm dat moet ik ook kunnen.

De show-off staat ook op m'n blog daar zijn de plaatjes klikbaar voor hogere resolutie: Blog

Mooi strak gekregen :cool
Ik heb dezelfde kleur op mijn Golf IV en weet uit ervaring dat dit geen makkelijke klus is.
En zoals eerder hier vermeld: mooie show off! :ja

Proficiat, ik ben erg onder de indruk.:-)^
Jouw vrouw was tevreden zeker ?
Dit weekend begint mijn eerste project, maar jouw overtreffen gaat zéér lastig worden.
Groetjes Mini.

Dave.. hij heeft de DAP900 ;)

Verder schitterend resultaat! Ik heb dezelfde auto als jij, alleen dan in een GTi uitvoering ;)
Ik hou echt van die lak.. zo mooi :love

Top gedaan, voor de eerste keer :cool maar bij het zien van deze foto zie ik op het achtertse paneel wat draaiingen, kwestie van niet goed uitbuffen of toch nog wat marring (van `t kleien) laten zitten.....kan ook de weerschijn van de muur of scherm zijn, dan heb ik natuurlijk niets gezegd !

IMG_3043.webp

Ik heb nog even gekeken maar in het echt zie je die draaingen niet dus het zit alleen in de foto.

M'n vrouw was erg blij dat haar autotje weer zo glimt, en de parkeerschade weg is.

Mark, ik had jou show off inderdaad ook gezien die vond ik erg interessant omdat het inderdaad hetzelfde model en kleur is.

De volgende auto wordt mijn eigen auto een Golf IV uit 2003 met oceanic green parel lak waarvan de staat van de lak net zo erg is als van deze Polo dus ik weet nu wat me te wachten staat ;-)

Netjes hoor :-)^ volgende keer ook het kunstof (gril-roosters) en de wielekes meenemen voor de rest zo als ik al zei :-)^