• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polyester kappen poetsen

IanB

Detailing addict
10 nov 2009
54
55
35
Wellicht een domme vraag, maar ik stel hem toch even. Vanavond werd ik benaderd door een vriend van me. Hij doet aan auto cross, en rijdt in de hoogste klasse. Het gaat om een cross auto uit de super klasse. Misschien dat hier meer mensen daar een hobby mee hebben.

Hij heeft dit weekend een belangrijke thuis wedstrijd. Ik heb hem al eens eerder gezegd de kappen eens in een goede laag wax te zetten, om het schoon maken te vergemakkelijken. Ik weet dat een auto op die manier bloot gesteld wordt aan zand en steentjes. Maar we gaan dus nu kijken of dit nut heeft. Zeker voor de glans, en dat is ook een belangrijk punt. De auto moet gewoon netjes voor de dag komen.

Het zijn polyster kappen, gelakt met auto lak, en voorzien van stickers. Kan je met de DAP en Collonite super insullator deze kappen behandelen? Of is het beter om een hand pad te pakken om de wax aan te brengen? Wil namelijk niet dat ik met de DAP900 en een zwarte pad schade aan breng aan de stickers.

Graag jullie advies wat dit betreft. Vind het persoonlijk sowieso wel fijn om te weten of ik gewoon met de DAP en wax over stickers kan gaan, moet binnenkort misschien nog 2 ambulances behandelen, en die zijn dus ook bestickerd (zijn van een private dienst btw)

Mijn dank is alvast groots:)

Oké, dankje! Ik ga het vanavond gewoon proberen. En dan moet het vast goed komen. Even een test spot maken en dan zie.ik wel.