• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Black Hole Glaze / Ex-P + Dodo Juice

A6-Red

Detailing rookie
26 mei 2008
181
0
Kleine review van de producten die ik vandaag heb gebruikt op Red:
Totaal een uurtje of 4 bezig geweest :-"


Meq. Gold Class Car Wash

Behoeft geen verdere uitleg denk ik, gewoon goed.


Poorboys Black Hole Glaze

Dit keer machinaal aangebracht en moet zeggen SUPER, voortaan dus altijd machinaal :)^
Verbruik is meteen stukken minder en het effect des te beter.

Op een lage stand aanbrengen en net zolang uitpoetsen tot de glans te voorschijn komt.
Daarna meteen met een micro vezeldoek oppoetsen en voila, super wetlook springt je tegemoet.

Met de hand was dit veel en veel intensiever werken en automatisch breng je teveel aan waardoor je je eigen gek sta te poetsen.

Nu was het uitpoetsen een fluitje van een cent, heel lichtjes de MV-doek erover en klaar.
En dit terwijl de wagen in de volle zon stond.


Poorboys EX-P Seal

Met de hand aangebracht met een pad (nog steeds in de volle zon !!!)
Eerste paneel meteen weer uitgepoetst, moet volgens de instructies als je in de volle zon staat.
Rest van de wagen daarna toch helemaal gedaan en daarna uitgepoetst met een MV-doek en moet zeggen ging nog steeds heel erg lichtjes. Is een duidelijk verschil tov van mijv. de Meq. M26 wax die je echt niet te lang moeten laten drogen.

Glans is meteen nog mooier geworden.




Dodo Juice Orange Crush Wax

Als slagroom op de taart, man wat ruikt dat spul lekker.
Dit gaat echt verslavend werken ben ik bang.

Aanbrengen met een pad en lichtjes opzetten. Door het kleine potje doe je automatisch niet veel wax op je pad en daar het spul zo spoepel uitsmeert doe je precies genoeg op de wagen.
Heel de wagen in de wax gezet en daarna met een MV-doek opgewreven.
Ook dit ging weer veel en veel makkelijker dan met de M26 wax die ik normaal gebruik.
Stond gewoon te fluiten onder het poetsen zo zalig werkt dit spul.
Potje kost wel ff wat meer dan andere wax maar begrijp nu ook wel waarom. Het verbruik is zo gering en het werkt zo ongelooflijk lekker dat dit die meerprijs alleen al waard is.

Kortom : Red heeft een Crush voor de de Dodo :heart_eyes:

Glans ????
Wil je niet weten, foto's zeggen genoeg denk ik.

DSC04275.jpg


DSC04276.jpg


DSC04274.jpg


DSC04272.jpg


DSC04273.jpg


DSC04270.jpg


DSC04269.jpg


DSC04268.jpg


DSC04267.jpg


DSC04266.jpg


DSC04265.jpg


DSC04264.jpg


DSC04263.jpg


DSC04262.jpg
 
Geweldig resultaat weer RED ;)

Mooie wagen ook trouwens.
Weer een Dodo Juice verslaafde erbij?? ben over dit merk ook zeer tevreden... vooral de verwerking ervan :) echt helemaal goed!!!
 
Buitje.....hoorde dat het aardig gehoosd heeft in de regio Arnhem met hagelstenen zo groot als duiveneieren.
Denk niet dat je plaatwerk daar goed tegenkan.
Dan heb je geen sinaasappellak meer maar watermeloenenlak :D


Klinkt gek zeker maar buitje zat ik eigenlijk wel op te wachten.
Wil eigenlijk wel weten hoe de Dodo er tijdens een buitje uiziet :-"

Kan altijd genieten van een auto die strak in de wax zit en waar het water van afgutst.
Onder het genot van een bakkie pleur lekker vanuit de keuken naar de wagen kijken.
+ reden om de wagen weer te wassen :party:

Klinkt wel beetje verslaafd geloof ik :schaam
 
Ik had het ook al gepost onder wat heb je gedaan vandaag.

Ik ben er vanaf gekomen met slagregens en erg veel wind. De auto stond in een waxlaag van net 2 uur oud dus dat water was geen probleem liep er zo vanaf.

Mijn schoonmoeder stond 4km verderop geparkeerd en die heeft een paar honderd deuken in het dak, moterkap en zijpanelen. Dat wordt een aardige klusje voor de uitdeukers.
 
@ladybug


Nee hoor, Red staat er nog steeds heel strak bij.
Gisteren extra poetsbeurt gegegen en je zou nu bijna de droogdoek pakken om de wagen te drogen zo mooi is de wetlook nu, ook in de volle zon heeft de wagennu een prachtige wetlook.

NB: Is bij ons zelfs geen druppel regen gevallen, tuin zelf maar water gegeven.



@Sven S8

Gouden Tip, vooral die Dodo Juice is heel erg lekker :)^ :)^ :)^
 
Graag gedaan! :cool:

Je kunt deze wax ook met de blote hand opbrengen trouwens, 't is maar net wat je beter bevalt. :)