• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Black Hole Glaze, moet je deze laten drogen voordat je hem afneemt?

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Goedemorgen.

Ik ben van plan morgen mijn wagen een kleine detail te geven. Wassen, kleien, glaze en wax.

Als glaze gebruik ik PB black Hole, nu was ik van mening dat deze gelijk afgenomen moest worden. Maar kan ik deze ook wat langer laten zitten? B.v. halve auto in de glaze en dan pas afnemen?

Alvast bedankt voor de reacties,

Skip.

Idd, net wat Ivo's zegt, even laten hazen en dan het residu afnemen.
Al kan het geen kwaad als je het iets langer laat zitten,
Ik heb nog nooit problemen gehad met afnemen, gaat altijd zeer makkelijk.

Dus een half uurtje tot een uur laten zitten is geen probleem....

Bedankt voor het reageren....

Skip.

Poorboys Black Hole Show Glaze for Dark Vehicles is a wipe on, let it haze, and then buff off product. Spread with a soft, clean foam applicator,(If applying by machine, set your polisher to a low speed) and work until a shine begins to appear. Allow it to dry to a haze and then buff off with a clean, soft microfiber towel, like our DMT’s or Mega-Plush towels.

Dus met alleen insmeren, laten drogen en weer uitvegen doe je je zelf, het product en het resultaat te kort.
Dus in blijven werken tot er weer glans ontstaat, dan kun je het nog laten "hazen".
Vindt dat inwerken met een DAP toch het beste werken.

ok duidelijk.... Ik ben in het bezit van de Dap900 en zal het zeker goed inwerken. Ik was alleen bang, dat als ik het te lang laat drogen, ik het moeilijk afgenomen zou krijgen. Maar dat schijnt dus wel mee te vallen......

Dus in blijven werken tot er weer glans ontstaat, dan kun je het nog laten "hazen".

Het is niet "kunnen" maar "moeten" ;) Je moet het laten hazen, dan pas afnemen.

Black Hole is heel makkelijk afnemen, geen enkel probleem!

Alles mooi gelukt...... halve auto gedaan, afnemen en de andere helft gedaan..... ging prima!!!!

nu voor de derde keer het pruduct gebruikt. De eerste twee keer de gehele auto insmeren en zodra ik bij het begin was weer afpoetsen. Echter na vorige week had ik toch een beter resultaat. ik had de gehele auto ingesmeerd toen wilde ik het gaan af poetsen alleen er kwam wat tussen. Ik heb dus de blackhole er ongeveer 2 uur oplaten zitten. Toen ik terug kwam poetsdoek er over heen. Daarna de wax. Maar toen zag ik wat blackhole doet met je auto.

zo zie je maar aldoende leert men;-)