• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Glaze] Black hole of White diamond?

Detonator

Detailing addict
19 mei 2011
27
50
Zit met een dilemma: wil het liefst PB Black hole voor een Blauwe VW Golf en uiteindelijk ook Blauw anthraciete VW Lupo hebben.
Kan ik ook de White diamond aanschaffen hiervoor, aangezien de Black hole pas eind April weer leverbaar is?

Wat adviseren jullie, wachten op Black hole, of dus toch White diamond, of misschien nog iets anders??
alvast bedankt!
 
Ah, thanks voor de tip RST-Smurf :grinning:

Maar zou Dodo Prime Lite een alternatief zijn? zie bij reviews dat het zo moeilijk zou uitpoetsen, dubbel dilemma dus eigenlijk...
 
Een zeer goede vervanger is de Sealer & Glaze van Mother's:
https://www.Carclean.com/product/100217

Net zo makkelijk als Black Hole, geeft dezelfde donkere look (meerdere keren naast elkaar getest) en prijstechnisch erg interessant.
Ondergewaardeerd product!
 
Laat even weten in dit topic hoe die bevallen is, ik kan hem wel geweldig vinden maar misschien anderen weer niet.
 
Ik ben eveneens fan van black hole en white diamond....werken super :heart_eyes:

Vele poorboys produkten geven me trouwens dat gevoel :heart_eyes:
 
Ok, afgelopen weekend de auto kunnen doen, helaas toch een beetje rushjob geworden.
Hierdoor heb ik misschien niet genoeg tijd genomen voor de glaze.

Moet hierbij vermelden dat ik niet geheel ontevreden ben, maar heb het idee dat mijn parelmoer lak nu een meer "matte" glans lijkt te hebben dan wanneer ik uitsluiten een wax gebruik na polishen, de kleur is er wel, maar het parelmoer effect lijkt geneutraliseerd op de een of andere manier(gevoelsmatig).

Volgende vraag dus, hoe lang moet je een Glaze(in dit geval dus Mothers) laten curen voordat je hier een wax overheen zet?
Na de Glaze ingewerkt te hebben met een zwarte monello pad heeft deze pakweg 30-45 minuten op de auto gezeten alvorens uitgebuffed.
De Glaze heeft dus ongeveer een uur op de auto gezeten alvorens ik deze ge-topped heb met Dodo Juice Blue Velvet.

Doe ik iets verkeerd???
 
Hoe dat met de Mothers Glaze zit weet ik niet, maar de Poorboys glazes haal ik er binnen 5 minuten altijd al vanaf.
 
Bij het afnemen van de glaze werk ik eerst de hele auto af, daarna begin ik pas met het aanbrengen van de wax.
Denk dat daar 5 a 10 minuten tussen zit.

Met name bij de uni-lakken van Opel merk ik dat als ik dat te snel doe er vlekken onder de wax komen.
Deze verdwijnen wel na het wassen dus een echt probleem is het niet, maar door de auto even "op adem te laten komen" voorkom ik dat.