• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Black Hole of White diamond voor een roze auto?

Snerrie

Detailing rookie
8 mei 2012
5
0
Hallo,

Wil volgende week een roze Suzuki alto doen maar twijfel over de glaze kan ik deze met PB blackhole doen of de PB white diamond?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Alvast bedankt voor de tips :-b

Rood is een warme kleur. Roze grenst aan rood en dus zou ik black hole kiezen.

Ik heb wel eens begrepen dat black hole alleen zinvol is op een oudere iet wat poreuze lak. Op een vrij nieuwe lak heb ik nooit verbetering behaald met BH.

Nou de lak is niet meer zo mooi als hier op de foto :-" maar kan ze mischien wel beide proberen kijken of je verschil ziet

Is de lak verouderd en verweert, of zitten er krasjes en swirls in de toplaag?

Snerrie zei:
Hallo,

Wil volgende week een roze Suzuki alto doen maar twijfel over de glaze kan ik deze met PB blackhole doen of de PB white diamond?

***plaatje*** knip***

Alvast bedankt voor de tips :-b

Je twijfelt niet over de kleur??? :lol

Ik zou me niet zo druk maken over de glaze, gewoon strak polijsten en blackhole/white diamond achterwege laten. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat het ook maar iets toevoegde...

@jjonkie : hier ga ik niet mee akkoord...blackhole of white diamond heeft zeer zeker effect en nog geen klein beetje (zelfs op niet verweerde lak)

Kleurverschil tussen motorkap en bumper zit 'm meer in 't materiaal verschil. Maar als je alle twee hebt doe je toch de BH op het lichtste gedeelte en WD op het donkerste, moeten ze dichter naar elkaar komen;-)
(hoewel ik het met juffer1 eens ben)

@Corsawim Tja ik al niet zeggen dat een glaze overbodig is, maar wanneer ik gefinished ben op Finale zie ik het ook maar weinig toevoegen op een lak die nog in goede conditie is. Zoals hierboven al door LB aangegeven, wanneer deze poreus is, voegt het zeker iets toe.

Ik vind het zelfs op een perfect onderhouden en net gepolijste lak diepte en etra glans toevoegen...het kan aan m'n ogen liggen natuurlijk :-"

Nou ik ga wel met je mee dat je extra glans en diepte krijgt, glazes bevatten nu eenmaal veel silliconen. Maar of het qua glans beter is in zijn totaal (Dus polijsten, sealen waxen versus polijsten, glazen, sealen , waxen) dat betwijfel ik (in zo'n geval)