• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys of Meguiars APC en hoe te gebruiken

Dennisclt

Detailing rookie
29 sep 2014
5
0
Voor het reinigen van een stoffen interieur, wat is beter om te gebruiken (als prijs niet mee telt), Poorboys of Meguiars?
Meguiars heb je een extractor versie van, kan de Poorboys daar ook in?

En hoe lang laat je de een of een ander intrekken?

Mijn idee is om het interieur eerst te bevochtigen met water, vervolgens de APC eroverheen en dan met de extractor afronden.
Maar hoe lang laat je de APC intrekken? En moet je daarna ook nog een keer met schoon water na spoelen?

Het is niet zozeer het ene merk dat beter is dan het andere, beide zijn goed in waar ze voor bedoeld zijn.
Een APC heeft even de tijd nodig (paar minuten) om zijn werk te doen, maar te lang kan mogelijk effect geven op de kleur
Dus altijd beginnen met een slappe oplossing en proberen op een plekje uit het zicht
Als je het vuil los ziet komen zit de APC er lang genoeg op

Vooraf iets bevochtigen helpt tegen diep intrekken en daarmee gaat de APC en het vuil er weer wat makkelijker uit
Dat laatste is wel een vereiste anders wordt de bekleding soms sneller vuil of hecht de bescherming minder

Na vochtig maken, APC opbrengen en licht inborstelen (paardenharen borstel) dan of een extractor of een natzuiger
Als het vocht dat je eruit haalt schoon is en niet meer schuimt is het voldoende
Daarna beschermen is aan te raden, dat scheelt in het weer vuil worden en de mate waarin het vuil hecht.

Eens met RedCat dat merk niet al te veel uitmaakt. Mequiar's heeft een speciale versie APC die prima werkt maar aanzienlijk minder schuim veroorzaakt.
Bij het weer weghalen van het spul kom er dus minder schuim los, wat aanzienlijk makkelijker werkt dan anders. Afhankelijk van de hoeveelheid die op de bekleding zit,
is herhalen het makkelijkst. Het is schoon als er geen vuil water meer uitkomt en extra spoelen met scoon water is dan ook niet nodig. Succes ermee.

Ik ga binnen kort ook beginnen aan me stoelen en haak gelijk even in, betreft het vgende,.

"Daarna beschermen is aan te raden, dat scheelt in het weer vuil worden en de mate waarin het vuil hecht"

Hoe en waarme bescherm je de bekleding?

Gr Tjeerd

Omdat mijn Jaguar bijna witte velours bekleding heeft die deels zacht aanvoelt heb ik zelf geen bescherming aangedurfd
Voor tassen en schoenen is de Gyeon Fabric perfect en hier bij elke nieuwe aankoop verplicht ;-)
Coatings met nano deeltjes baseren de afstotendheid op een werking die afneemt bij fysieke belasting zoals zitten
Mijn huiver is theoretisch, dus ook ik ben benieuwd naar echte ervaringen