• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys professional polish welke stand dap?

Joshua Wong

Detailing addict
26 apr 2015
80
50
Ik heb sinds een niet zo lange tijd een dap900. Daarnaast heb ik Poorboys professional polish. Weet iemand op welke stand ik dit moet inwerken met de dap? Ik begrijp dat er geen korrel in professional polish zit dus dat er geen korrel afgebroken hoeft te worden. Ik gebruik het icm met een zwarte pad aangezien ik geen correctie ermee doe, alleen het verwijderen van de oude waxlaag voor een nieuwe. Dus welke stand is het best?
 
Ik heb er zelf geen ervaring mee, want heb geen dap. Maar is het niet beter/makkelijker om met bijvoorbeeld monello finale ( mocht ie deze bij je dap hebben) een rondje te doen. Glimt ie ook meteen weer als een tiet!
 
ja de lak staat er nog goed bij zonder krasjes, ik ga dus voor een zo een licht mogelijk combinatie van polish en pad omdat er niets gecorrigeerd hoeft te worden. Finale doet toch iets meer dan professional polish. Dus vandaar professional polish om alleen de oude waxlaag te strippen en de lak te cleanen.
 
Ik ben het er wel mee eens dat je voor je lak net zo goed finale kan gebruiken voor de lak!
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Ik zou ook zeggen Stand 2. Loopt de machine lekkerder.

Ik deel ook de mening over het gebruiken van Finale i.p.v. een cleaner. De korrel zal kracht bijzetten en je verwijderd amper lak. Defectloos zal de lak ook niet zijn, tenzij je zéér recent gepolijst hebt.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: RG.
Jah, inderdaad alle standen voorbij zien komen... :p

Misschien is het dan handig om de theorie erachter te verduidelijken?

Ikzelf heb 1-2 keer een cleaner gebruikt. Na een belletje met CC, lang geleden, werd mij verteld dat ik een witte Monello-pad kon gebruiken, lage machinestand en sneller bewegen als met polijsten.

Dus... Wil je een cleaner met een hoge machinestand ''inwerken'' en dus reinigen? Trekt het product sowieso wel in de lak c.q. reinigt hij sowieso bij aanraking? Waarom een pad met lage cuttungfactor en niet een wax/glaze c.q. finessingpad? Enzovoorts... :p



Greetz
 
Nog een vraagje mensen. Moet ik na ieder paneel de pad schoonmaken en uitspoelen zoals je bij het polijsten doet of is dit niet nodig bij het gebruik van een cleaner als professional Polish? Kan ik met 1 pad in 1 keer de hele auto doen?
 
Hoe vaak je de pad moet wassen hangt af van de vervuilingsgraad
Dus steeds kijken en voelen of de pad vies of verzadigd raakt en dan schoon maken
Beter een keer teveel dan te weinig, want dan sta je het voor niets te doen.