• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys SSR 2.5

Dibbuz zei:
Neem maar eens een kijkje hier Daar kan je zien dat de DACP (m83) niks verijwders. De M83 is gelijk aan de SSR2,5. Je haalt echt nauwelijks wat eraf. Misschien een paar micron maar dat mag geen probleem zijn tenzij de lak toch op punt van overlijden staat.

Bedankt voor de link!. Ik zal hem straks is aandachtig doornemen.
 
MBT de lakdikte c.q. het verwijderen van lak:

Je hebt hierbij natuurlijk ook een indicatie aan de krasjes waar je mee bezig bent... Als je gaat proberen een kras weg te polijsten die tot op het staal gaat zul je - uiteindelijk - daar ook wel op uitkomen. Als je oppervlakkige krasjes verwijdert (vingernageltest) zul je nog plenty clearcoat overhouden als het krasje verdwenen is.

MBT het 'maken' van krassen:

In mijn ervaring maakt de SSR 2.5 geen krassen met de excenter als je er goed mee omgaat. Ik heb het met een cuttingpad en de polishingpad geprobeerd, geen probleem. Ben je hier toch bang voor, neem dan de zachte polishing pad (is in sommige gevallen wel iets minder effectief natuurlijk).

Je zou mogelijk krasjes of (eerder) doffe plekken kunnen krijgen als je de SSR3 of 2.5 niet voldoende doorwerkt. Het moet helemaal afbreken tot olie! Doet het dit niet dan stop je te snel. Overigens heb je m.i. eerder kans op fijne krasjes als je met een handpad werkt, omdat het dan langer duurt voor het afbreekt en je daardoor misschien de neiging hebt te snel te stoppen. Ik heb het zelfs met een vinger getest, en dan krijg je sneller een dof plekje dan met de machine! (Overigens is zoiets vrij makkelijk weer weg te krijgen met de machine).

Waarschijnlijker is dat je bestaande (onderliggende) krasjes beter gaat zien: de lak wordt gladder, dus imperfecties vallen gewoon meer op. Frustrerend, maar met de machine krijg je een hoop weg, al is dit niet met 5 minuten bekeken. (Je kunt ook tot een punt werken, tevreden zijn met de verbeteringen, en de volgende keer verder gaan). ;)

MBT Black Hole:

Probeer deze eens te fixeren met EX-P. Wellicht behaal je dan een duurzamer resultaat. :cool:
 
Sven S8 zei:
Je zou mogelijk krasjes of (eerder) doffe plekken kunnen krijgen als je de SSR3 of 2.5 niet voldoende doorwerkt. Het moet helemaal afbreken tot olie! Doet het dit niet dan stop je te snel.

Ik ben vanavond begonnen met de detail van mijn S4 maar ik heb wat moeite met de SSR2.5. Ik weet namelijk niet wanneer ik moet stoppen. Sven zegt dat het olie moet worden maar ik heb het idee dat hij juist opdroogd ipv dat het natter wordt.

Wat doe ik verkeerd? Moet ik langer toch doorgaan? Ik heb nu denk ik een minuut of twee gepoetst met de excenter. Ik krijg tijdens het uitwrijven ook strepen wat net krassen lijken. Die kan ik er dan wel weer uitpoetsen maar tijdens het uitpoetsen verschijnen die "krassen"dan weer ergens anders... :s

Oh, ik heb de witte en de oranje LC pad gebruikt. Geloof trouwens niet dat de swirls verdwenen zijn. Morgen maar eens kijken aangezien ik de motorkap 50/50 heb gedaan.
Ik heb geprobeerd foto's te maken van de probleemplekken maar geloof niet dat ze gelukt zijn.

Grt,
Rick
 
Mijn gedacht is dat je de polish niet lang genoeg bewerkt. Omdat je zegt dat je krasjes krijgt bij het uitwrijven die je dan wel weer kan wegdoen maar ze dan op een andere plaats krijgt lijkt het me toch dat je product niet volledig verwerkt is.
Misschien eens proberen om je te beperken tot een klein werkoppervlak.

Ps: om enkel swirls weg te krijgen heb je volgens mij geen SSR 2.5 nodig en al zeker geen (light) cutting pad.
 
Hoeveel product doe je op je pad..?
Welke snelheid werk je..? Veel ,weinig druk op de machine..?

Normaal gezien als de zon er niet vol op staat moet je langer als 2min kunnen werken.
Dus mss een combi van niet lang genoeg werken en teveel product..

Ook altijd even je pad insprayen (lichtjes "be-misten" met wat QD) voor je begint.:ja
 
-Vanquish- zei:
Ps: om enkel swirls weg te krijgen heb je volgens mij geen SSR 2.5 nodig en al zeker geen (light) cutting pad.

Ook niet op een Audi?


-Vanquish- zei:
Hoeveel product doe je op je pad..? Welke snelheid werk je..? Veel ,weinig druk op de machine..?

Ik doe er 4 bolletjes van zo'n 0.5 a 1 cm. De snelheid die ik gebruik is niet echt af te lezen op de Parkside maar hij staat niet voluit. Wel op een snel tempo

De pad be-misten heb ik nog niet gedaan maar ga nu verder dus straks doe ik het!

bedankt voor alle info!
 
Op men golf, die ook gekend staat om harde lak te hebben, kwam ik al heel ver met SSR1 op een polishing pad, toch wat betreft swirls wegwerken. Ik heb al dikwijls gelezen dat op harde lakken soms juist naar een fijnere combo gegrepen moet worden ipv naar een zwaardere.
Nuja, dat is mijn ervaring, maar ik zou sowieso aanraden om met de minst zware combinatie te beginnen en zo steeds iets zwaarder te gaan tot je het gewenste effect hebt.
 
Rick zei:
Ik ben vanavond begonnen met de detail van mijn S4 maar ik heb wat moeite met de SSR2.5. Ik weet namelijk niet wanneer ik moet stoppen. Sven zegt dat het olie moet worden maar ik heb het idee dat hij juist opdroogd ipv dat het natter wordt.

Wat doe ik verkeerd? Moet ik langer toch doorgaan? Ik heb nu denk ik een minuut of twee gepoetst met de excenter. Ik krijg tijdens het uitwrijven ook strepen wat net krassen lijken. Die kan ik er dan wel weer uitpoetsen maar tijdens het uitpoetsen verschijnen die "krassen"dan weer ergens anders... :s

Oh, ik heb de witte en de oranje LC pad gebruikt. Geloof trouwens niet dat de swirls verdwenen zijn. Morgen maar eens kijken aangezien ik de motorkap 50/50 heb gedaan.
Ik heb geprobeerd foto's te maken van de probleemplekken maar geloof niet dat ze gelukt zijn.

Grt,
Rick

Op de fles SSR 2.5 staat te lezen:
" Polish using light pressure and continue until SSR 2.5 starts to dust"

Met dust word naar mijn mening droge stofdeeltjes SSR 2.5 bedoeld. en dat zou betekenen dat SSR 2.5 geen olie word maar opdroogt tot fijn poeder tijdens het polishen.
 
Klopt. De SSR1, 2, 2.5 moet je doorwerken totdat deze begint te poederen. Ga niet te lang over de korrels heen, dit kan weer swirls veroorzaken.

De SSR3 moet je doorwerken totdat deze vaselineachtig is. Deze verpoedert niet!