MBT de lakdikte c.q. het verwijderen van lak:
Je hebt hierbij natuurlijk ook een indicatie aan de krasjes waar je mee bezig bent... Als je gaat proberen een kras weg te polijsten die tot op het staal gaat zul je - uiteindelijk - daar ook wel op uitkomen. Als je oppervlakkige krasjes verwijdert (vingernageltest) zul je nog plenty clearcoat overhouden als het krasje verdwenen is.
MBT het 'maken' van krassen:
In mijn ervaring maakt de SSR 2.5 geen krassen met de excenter als je er goed mee omgaat. Ik heb het met een cuttingpad en de polishingpad geprobeerd, geen probleem. Ben je hier toch bang voor, neem dan de zachte polishing pad (is in sommige gevallen wel iets minder effectief natuurlijk).
Je zou
mogelijk krasjes of (eerder) doffe plekken kunnen krijgen als je de SSR3 of 2.5 niet voldoende doorwerkt. Het moet helemaal afbreken tot olie! Doet het dit niet dan stop je te snel. Overigens heb je m.i. eerder kans op fijne krasjes als je met een handpad werkt, omdat het dan langer duurt voor het afbreekt en je daardoor misschien de neiging hebt te snel te stoppen. Ik heb het zelfs met een vinger getest, en dan krijg je sneller een dof plekje dan met de machine! (Overigens is zoiets vrij makkelijk weer weg te krijgen met de machine).
Waarschijnlijker is dat je bestaande (onderliggende) krasjes beter gaat zien: de lak wordt gladder, dus imperfecties vallen gewoon meer op. Frustrerend, maar met de machine krijg je een hoop weg, al is dit niet met 5 minuten bekeken. (Je kunt ook tot een punt werken, tevreden zijn met de verbeteringen, en de volgende keer verder gaan).
MBT Black Hole:
Probeer deze eens te fixeren met EX-P. Wellicht behaal je dan een duurzamer resultaat.