• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Aluminium & Metal Heavy Duty Polish geschikt voor geanodiseerd aluminium?

pkr

Detailing trainee
19 aug 2019
3
25
Hallo,

Ik heb een Audi A5 Cabrio met van die mooie aluminium stijlen. Deze zijn (volgens mij) van geanodiseerd aluminium. Helaas is dit bij mij geoxideerd... Is Poorboys World Aluminium & Metal Heavy Duty Polish geschikt om dit te reinigen?

Groet
 
Probeer het eerst eens met PB prof polish of Monello Finale.
Volgens mij zit er een laagje over dat aluminium namelijk en zit de oxidatie daaronder.
 
Ik zou niet zomaar het door je genoemde product gebruiken @pkr

Als je geanodiseerd aluminium gaat polijsten (= in feite schuren) tast je de beschermde laag aan. Als de laag aangetast is, gaat het eronder oxideren.

Probeer het eerst met een polijstmiddel zonder korrel zoals Poorboy's World Prof polish. Deze heeft een chemisch reinigende werking.
 
In feite is anodiseren een vorm van gecontroleerd oxideren

Maar het is juist dat je de geanodiseerde vlakken beter voorzichtig aanpakt om de (beschermende) laag niet te beschadigen
De ruwe oxidatie (die je in je vraag noemt) kan je plaatselijk wat harder aanpakken en daarna het aluminium beschermen
Afhankelijk van het oppervlak, maar bij een klein plekje is een glasvezelpen handig om ruwe oxidatie te verwijderen
 
Poeh, het is maar goed dat ik het even gevraagd heb... allemaal bedankt voor de reacties!