• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World DELUXE MEGA TOWEL vs MEGA PLUSH

Daarom zou de ene doek best nog van een andere kunnen verschillen. Misschien heeft de MP van BK minder lange vezels dan een Deluxe... Als BK zegt dat zijn MP kleinere vezels heeft dan z'n Delxue dan geloof ik hem.
Blijft lastig oordelen op afstand.
 
Dibbuz zei:
Daarom zou de ene doek best nog van een andere kunnen verschillen. Misschien heeft de MP van BK minder lange vezels dan een Deluxe... Als BK zegt dat zijn MP kleinere vezels heeft dan z'n Delxue dan geloof ik hem.
Blijft lastig oordelen op afstand.

DAF-44 zei:
Ik heb Steve (Poorboy's) even gevraagd.

Dit is zijn antwoord: ... the only difference is the silk border ...

Voor mij heeft Steve van Poorboy's uitsluitsel gegeven (zie quote).
 
Dus Steve heeft alle doeken zelf in z'n handen gehad? Steve kan van een afstand zien dat de ene doek minder dik is dan een andere?

Nogmaals, de ene kan verschillen van een andere. Misschien een eerdere batch of wat anders.

Maar over het algemeen moeten ze hetzelfde zijn dat is duidelijk.
 
Dibbuz zei:
Dus Steve heeft alle doeken zelf in z'n handen gehad? Steve kan van een afstand zien dat de ene doek minder dik is dan een andere?

Nogmaals, de ene kan verschillen van een andere. Misschien een eerdere batch of wat anders.

Maar over het algemeen moeten ze hetzelfde zijn dat is duidelijk.

Ja, knap hè?
 
Zoals ik al eerder zei werd op een Engels forum over 80/20 en 70/30 samenstelling gesproken. Dat bracht me aan het twijfelen.
 
@B.K. Als ik wat binnen heb zal ik er wat foto's van maken en deze posten. Kun je eens vergelijken.
 
Dibbuz zei:
Daarom zou de ene doek best nog van een andere kunnen verschillen. Misschien heeft de MP van BK minder lange vezels dan een Deluxe... Als BK zegt dat zijn MP kleinere vezels heeft dan z'n Delxue dan geloof ik hem.
Blijft lastig oordelen op afstand.

Dank je wel..!,^^

Het is niet dat ik alle zaken niet geloof ,maar waarom moet ik erom liegen..?
Ik heb die Deluxe wel al langer als de Mega plush (een paar groene) ,ik heb nog een paar Blauwe MP (ooit ergens anders gekocht) en die zijn ook wat anders als de groene.
Sommige samenstellingen veranderen gewoon met de tijd. Verschillen van batches.
Ik zij ook dat ze beiden even goed zijn ,maar er zit in mijn doeken een klein verschil.

Net zoals sommige Megs of Chemical Guys producten ,die verschillen van geur of lichtjes van kleur. Neem nu de Ultra concentraded citrus wash ,De kleur van sommige is roze ,en andere gewoon geel doorzichtig. Sommige zendingen Last Touch ruikte naar cocosnoot en sommige niet ,of ze waren lichter van kleur.

Ik wil maar gewoon zeggen ,dat die man z'n doeken niet zelf maakt ,en de fabriek zal ook wel verschillen van microvezel krijgen van z'n leverancier.

NU ga je ze allebij bestellen..! }:)w :D
 
Zoals beloofd wat plaatjes:



Links de Deluxe / Rechts de Mega Plush​

P1280019.jpg







Links een Cobra Supreme Junior / Midden de Deluxe / Rechts de Mega Plush

P1280018.jpg
 
Wat denk je zelf Olaf..? Zit er verschil in die van jouw ,ik zou zeggen dat ze ongeveer hetzelfde zijn.
 
Als ik heel eerlijk ben LIJKT het alsof de kleur je op het verkeerde been zet. Ik heb nog een paar andere kleuren van beide doeken.
Wat mij betreft zijn ze echter hetzelfde.

De Cobra is overigens ook een hele mooie doek met een lange en korte zijde.

Ik heb inmiddels mijn microvezel doeken collectie wel zover compleet.

Poorboy's World

Deluxe Mega Towel 39x39---------------2x
Deluxe Mega Mega Towel 40x68--------1x
Mega Plush--------------------------------2x
Work towel--------------------------------2x
Waffle Weave Drying Towel 60x90-----1x


Cobra Microfiber

Deluxe Jr. 40x40-------------------------2x
Super Plush Deluxe 40x60--------------2x
All Purpose 40x40------------------------2x
Waffle Weave MF Glass Towel----------1x


Action

Microvezel doek 50x60------------------4x
 
Goed dan is het dillema opgelost..:D

Neen serieus zoals ik kan zien ,lijken ze inderdaad hetzelfde te zijn. Dan heb ik echt iets anders. Laten we het dan hier ook maar bij houden.

De Cobra doeken zijn geweldig ,ik heb ze al zo vaak gewassen en de kwaliteit blijft perfect.
Mss mis je in je collectie nog een Miracle Dryer eventueel wat 530 doeken van Cobra ,die laatste zijn ook geweldig voor een "Final Buff"..
 
Ik ben momenteel erg tevreden met mijn collectie (in zijn geheel). Ipv. de Poorboy's droogdoek had ik misschien wel de Miracle Dryer moeten kopen. Ik heb de laatste tijd de puntjes op de I gezet en de komende tijd gaat de hand op de knip. Het wordt hoog tijd dat de handjes eens gaan wapperen gekochte spullen eens allemaal eens echt gebruikt gaan worden. Maarja gezien de buitentemperatuur zal een volledige detail er voorlopig nog niet inzitten.