• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World DELUXE MEGA TOWEL vs MEGA PLUSH

DAF-44

Banned
Disaster of Bling
1 nov 2008
619
0
Ik vraag me af of er buiten het "zijden" randje meerdere verschillen zijn tussen de Poorboy's World DELUXE MEGA TOWEL en MEGA PLUSH

De omschrijving op de CC site zegt:

Poorboys World Deluxe Mega Towel
DMT is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.


Poorboys World Mega Plush
Mega Plush is tweezijdig, hij heeft een kant met lange vezels, ideaal voor het uitpoetsen van wax en voor ‘quick detailing’, en een kant met korte vezels, ideaal voor het uitwrijven van polish en sealants e.d.

Niet zo heel veel (geen) verschil dus qua omschrijving. Op de site van Poorboy's wordt ik ook al niet veel wijzer.
 
De Deluxe heeft afgeronde hoeken. De Mega plush niet. Maar het voornaamste verschil is, dat de Deluxe iets dikker en daarmee zachter is dan de Mega Plush. :)
 
De lange vezel kant van de Mega Plush bevat iets dikkere maar kortere vezels ,terwijl de lange vezel kant van de Deluxe iets langere maar dunnere vezels bevat.
Zo zie ik het toch ,+ dat de Deluxe een gouden randje heeft..Helpt wel een beetje omdat de randen dus minder "scherp" zijn.
 
Heb nu ook 2Ultra Mega Towels in de collectie. Zijn dikker dan de DMT m.i. Ik gebruik de DMT voornamelijk bij het kleien, polijsten en de UMT bij het uitbuffen van selant/glaze/wax. Heerlijke doek hiervoor...Eigenlijk is het een Fantastic Fur zonder randje?

Correct me if i am wrong!
 
Ik lees dus 2 tegenstrijdige meningen:

Tim/Stimpy ==> Alleen de afwerkingsrand verschilt (dat dacht ik ook altijd).

B.K. ==> De microvezelstructuur verschilt.
 
Dibbuz zei:

Dat is dan mooi. Lezen we allebei hetzelfde.:rules

Ik las op het Engelse forum ... (pvd. even de naam kwijt) nl. dat de Deluxe Mega Towel een 70/30 en Mega Plush een 80/20 samenstelling zou hebben.
 
DAF-44 zei:
B.K. ==> De microvezelstructuur verschilt.

Ik blijf bij mijn standpunt.. ;)

Heb juist nogmaals gekeken ,en er is echt wel verschil ,ik had wel de Deluxe Mega Mega vast en de Mega Plush.
Mijn digi camera is een prul ,dus kan geen fatsoenlijke close-up maken.

Maar zoveel maakt het echt niet uit ,beide zijn super doeken. En je zal heus je broek niet scheuren aan het prijsverschil ,tenzij je er 50 gaat kopen..:D
 
Op die foto in het "Action-Doeken" topic zag je mooi wat ik bedoelde met langere vezels. Die foto die jij had getrokken Dennis.
 
B.K. zei:
Op die foto in het "Action-Doeken" topic zag je mooi wat ik bedoelde met langere vezels. Die foto die jij had getrokken Dennis.

De ene keer wordt je met de "Action" om de oren geslagen en nou kan ik die foto niet vinden.
 
IMG_26131024x768.jpg




Haa ik heb hem.
Ik snap wat je bedoeld.
Nou hebben de meeste PB en Cobra doeken een een voor en achterkant (maw. lange en korte vezels).
 
DAF-44 zei:
De ene keer wordt je met de "Action" om de oren geslagen en nou kan ik die foto niet vinden.
Ik dacht juist hetzelfde ,vond hem ook niet ,anders had ik hem wel even gepost.

Ik zal het nog eens beschrijven ,wordt moeilijk..
De korte vezel kant van beide doeken is hetzelfde ,het verschil zit in de lange vezel kant en de rand uiteraard.
Links op de foto de DMM ,je ziet dat de vezels redlijk lang zijn en wat smaller ,de MP lijkt erop maar ze zijn iets korter en dikker.
Ze lijken op die van de Fantastic Fur maar wat stugger.

Ik hoop (je moet ;) ) dat je ze allebij koopt om mij dan gelijk te geven ,nu houd ik er mee op :D
 
Ik heb Steve (Poorboy's) even gevraagd.

Dit is zijn antwoord: ... the only difference is the silk border ...