• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World Polish with sealant (PwS) vraag

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

In de omschrijving van de polish with sealant staat dat wanneer hem machinaal gebruikt, hij werkt als een lichte polish + sealant. Handmatig als een glaze.

Wanneer ik hem machinaal zou verwerken,.welke LC pad zou ik dan het beste kunnen gebruiken? En wanneer pas ik de glaze toe? (of is de glaze machinaal ook werkzaam?)

Groeten

Hij werkt hetzelfde als de All in One van Smartwax. ;) Dus je kan met je pad varieren. Handmatig primair als sealant, ik zou een alles in 1 product niet willen vergelijken met een losse glaze.

Voor normale werking gebruik je zwart met PwS en voor kleine lakcorrecties kan je light green of bijvoorbeeld wit gebruiken. Hij is zelfs succesvol met een oranje pad (wel nabehandelen uiteraard met een fijnere pad).

Tim,

Thnx voor je snelle reactie. een AIO product dus...Dat is mooi om te weten. Wanneer ik hem als AIO gebruik..waar voeg ik dan de stap van een losse glaze in?

Er voor..

-Wassen
-Kleien
-Paint Cleaner / Glaze
-PwS

Die Glaze is niet echt nodig ,want normaal bevat een AIO deze eigenschappen ook een beetje.

[Off-Topic] Vondt je die andere mooier dan.. ;-) ,ik denk dat meerdere mensen even 2 keer moesten kijken. Maar deze heeft ook wel iets. [Off-Topic]

duidelijk heren..deze AIO is dus voor de snelle detail klus? Wanneer ik hem gebruik met een witte of groene pad. Moet deze dan ook nog nabewerkt worden?

Nabewerken hoef je dan niet ,dit is de laatste stap ,eventueel nog toppen met een aparte wax of even nalopen met een QD.

Pad durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen ,maar een Groene lijkt me goed ,eventueel een zwarte.

Toch nog een vraag. Vorig jaar heb ik de astra van mijn moeder al een grondig aan gepakt. Wil van het voorjaar de auto een opfrisbeurtje geven.
Als ik dit AOI product op een zwarte pad zou gebruiken...Dan eerst de prof polish op een witte LC? (komen die spullen ook een op)

Lijkt me goed hoor. Moest je dit product nu niet voorafgaan door de Prof Polish dan zou ik hem op een Groene Light pad doen (de PwS) ,maar als je gaat voorbewerken met de PP dan is een zwarte goed volgens mij..:-)^

Toch dit topic ff een kick geven. Misschien vant zomer de auto van de buren doen. Ideaal om een AIO product voor te gebruiken. Maar begrijp ik nu goed dat de werking van het product bepaald word door de pad?

Snitser zei:
Toch dit topic ff een kick geven. Misschien vant zomer de auto van de buren doen. Ideaal om een AIO product voor te gebruiken. Maar begrijp ik nu goed dat de werking van het product bepaald word door de pad?

Correct! Dus met een finishing pad heb je een cleaner sealant. Met een cuttingpad heb je daadwerkelijk een corrigerende werking.

even dit topic weer een kick geven. Ben nog opzoek naar een product waarmee ik de dorpels zou kunnen doen. Een product wat kleine krasjes verminderd en tevens een beschermlaag achter laat.
Zou ik hiervoor de PwS kunnen gebruiken?

Lijkt PwS me zeker geschkt voor. Ik heb hem zelf ook (bestelt bij mijn eerste bestelling bij Carclean). Ik heb er echter nooit echt gericht krasjes mee weggehaald. Heb hem de eerste keer handmatig met een witte pad aangebracht om ook wat vervuiling van de lak te halen (kleinen ging me toen nog een stap te ver), krasjes haalde dat echter niet weg.

Het zou dus kunnen dat je een pad met meer cutting factor moet nemen (ofschoon het bij machinaal aanbrengen met een witte pad ook wel iets meer zal doen). Als de krassen erg diep zijn denk ik dat je aan een van de SSR's van Poorboys meer hebt, maar dan moet je dus achteraf nog een beschermlaag aanbrengen (bijvoorbeeld PwS met een zwarte pad) en misschien eerst met een lichtere SSR (of PwS met een iets zwaardere pad) nabehandelen om de lak echt mooi te krijgen.

scheelt het nou zoveel tijd als je gewoon een goede polijst zoals Menzerna neemt die toch al mooi eindigt, en daarna een sealant?

Heb je zoveel haast?:-d