• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Professional Polish

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.988
193
47
Den Haag
Poorboys World Proffesional Polish.

Omdat ik dit produkt bij het DAP500 pakket heb gehad en werkeloos in de hoek van de kist stond, leek het me een uitgelezen kans om dit produkt een keertje te gebruiken op de test Ibiza.

Op de achterkant staat dat het produkt aangebracht moet worden met een doek of met een bonnet op een pad.
Hmmm, een doek lijkt me een kliederboel te worden en een bonnet heb ik niet.

Dan maar de stoute schoenen aangetrokken en het produkt op een rode LC pad gebruikt. De DAP op de langzaamste stand gezet en aan de slag gegaan.

Het aanbrengen met de DAP is een makkie, PB PP blijft beter zitten dan bijvoorbeeld PB BH of PB WD, want als je dit hebt aangebracht en je gaat er nogmaals overheen met de pad, dan lijken de 2 laatste weer weggepoetst te zijn.

Het produkt doorgebuft totdat deze niet meer 'plakkerig' is, oftewel de swipetest. Mede door de kou heb ik het iets langer laten curen dan normaal.

Het afnemen is een fluitje van een cent. Hiervoor heb ik een Dodo doek gebruikt.
Het voordeel van dit produkt is dat je het overal voor kunt gebruiken, glas, kunststof, metaal, chroom enz. Je bent niet bezig met het tijdrovende afplakken van kwetsbare trims of wat dan ook.
Je kan bij wijze gewoon over de koplampen, achterlichten, grille heen gaan met hetzelfde produkt :)^

Conclusie:

- De geur is niet te harden, stinkt naar geraspte sinasappelschil :-&
- Opbrengen en afname is een makkie.
- Een goed all round produkt voor relatief weing geld.
- Maskeert kleine imperfecties in de lak zoals mini swirls enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou was ik toch in de veronderstelling dat dit product ook met een pad met cuttingfactor gebruikt kon worden.
De Pre-wax cleaner van Mothers (vergelijkbaar product) gebruik al naar gelang de situatie met pads van zwart tm wit.
 
Patrick,.nice revieuw. Je kan de prof polish ook gebruiken op een zwarte of witte pad om de auto voor een tussentijdse beurt op te frissen!
 
nicknameless zei:
Het voordeel van dit produkt is dat je het overal voor kunt gebruiken, glas, kunststof, metaal, chroom enz. Je bent niet bezig met het tijdrovende afplakken van kwetsbare trims of wat dan ook.

Toen ik het stappenplan de eerste keer had uitgevoerd ben ik ook met de Professional Polish gewoon over de trims gegaan. In eerste instantie was daar niets mis mee, pas na een paar dagen begonnen de trims wit uit te slaan! Dit op zowel mijn 307 als 206.
Volgens Tim zou dit van de pro. polish komen, dus opgepast met kunststof trims.

Later het probleem overigens wel perfect kunnen oplossen met APC en Trim Restorer.
 
Omdat het een polish is ,zal het meestal de trims wit doen uitslaan..
Het is toch een chemische Polish ,de cuttingfactor is afhankelijk van de pad ,product neemt die factor over zoals Daf aangaf. Of ben ik nu volledig mis?
 
B.K. zei:
Het is toch een chemische Polish ,de cuttingfactor is afhankelijk van de pad ,product neemt die factor over zoals Daf aangaf. Of ben ik nu volledig mis?
Zo heb ik het ook begrepen ja.
 
Helemaal goed B.K. op een polishing pad en en zwaarder is het een polijster, is het een lichte pad (bv zwart) is het een cleaner (om oude waxlagen te verwijderen). Zeer veelzijdig dus.
Beetje het idee van So1o cream.
 
Ik heb bij de RAV-4 van mijn vader de Professional Polish op een witte LC handpad voor de DAP erg moeilijk bereikbare plek! Werkt perfect, en dan gebruik je inderdaad de cutting factor van de pad!
 
Ik heb um hier ook staan maar tot nu toe eigenlijk niet gebruikt, moet ik toch snel eens gaan doen. Waarom heb je de PP eigenlijk laten curen?!
 
Is het nu zo dat ik professional polish moet gebruiken ´lak reinigen ` voordat ik echt ga polijsten?

Is dit product hetzelfde een beetje als swirl x?

alvast bedankt.
 
Het is professional niet proffesional ....:roll


Het is trouwens een (mild) polijstmiddel, geen echte cleaner....
 
bs zei:
Is het nu zo dat ik professional polish moet gebruiken ´lak reinigen ` voordat ik echt ga polijsten?
een cleaner is eigenlijk gewoon een polijstmiddel. je hoeft dus niet eerst te cleanen, voordat je begint met polijsten. dat zou dubbelop zijn.

ik ken swirlx niet, maar van de verhalen die ik erover lees, is het een ander middel als pro polish.
 
Maar als ik echt ga polijsten haal ik een klein laagje v/d lak af, dit doe ik niet met professional polish.

Hoe zit het dan met dit?

klei=alles wat op de lak zit schoonmaken
cleaner=alles wat in de porie v/d lak zit schoonmaken
 
Polijstmiddelen heb je toch in vele verschillende gradaties. Van een lekkere cutting compound met voelbare korrels tot een hele milde polijst met bijv. een chemische korrel. Met een hele milde polijst haal je niks van de lak weg, maar wel verontreiniging in die porien. Vaak behoren cleaners tot die groep.;)
 
GMtoyota

Kan ik nou niet eerst de porien in de lak schoonmaken met Prof. Polish en daarna evt. nog met finale,mezzo of inizio erover zodat ik een schone ondergrond heb om op te werken.
 
Is dit wat om mn nieuwe Faab mee te doen? Of toch beter Wolfgang Total Swirl Remover 3.0 met een lichte pad?
 
@bs
met mezzo, finale of inizio 'reinig' je die porien ook. Zoals ik al eerder schreef: Pro polish ervoor zou dubbelop zijn, en dus onnodig!
 
bs zei:
GMtoyota

Kan ik nou niet eerst de porien in de lak schoonmaken met Prof. Polish en daarna evt. nog met finale,mezzo of inizio erover zodat ik een schone ondergrond heb om op te werken.


Die porien polijst je sowieso weg met inizio/mezzo/watdanook, dus hoef je deze niet eerst schoon te maken. Dan verwijder je schone porien :grinning: (sorry: de trema op de E doet het niet)
 
Denk je dat de lak daarna nog vies is? Je hebt toch net gepolijst. :roll Dat houdt in dat je ook al hebt "gecleaned" (lees dan toch wat ik eerder had geschreven: cleanen = polijsten). Een beetje logisch nadenken / gezond verstand gebruiken aub.

Wat je wel kan doen is een rondje met IPA of Monella Spruzzo om de auto om de laatste polijstoliën weg te halen, voordat je verder gaat met de volgende stap.