• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Professional Polish

Vraag me af of de milde cleaners in een glaze (Black Hole of Lime Prime) de polijstolien kunnen verwijderen. We gebruiken IPA om de lak goed te kunnen inspecteren maar als je dat niet wilt zou de cleaner van BH/LP genoeg zijn?
 
de polijstolie misschien wel, maar de restanten na polijsten bestaan ook uit andere zaken toch? (slijpsel, niet afgebroken polijstkorrels, vervuiling uit de porien, etc). De cleaners pakken wel bepaalde dingen aan, maar alles?

Misschien is het verschil tussen perfect schoon en redelijk schoon ook niet te zien of te merken... :grinning:
 
Ik denk dat je die laatste - niet afgebroken- polijstkorrels wel afbreekt tijdens het aanbrengen van de glaze. Zoniet, dan haal je ze wel weg tijdens het afnemen van de glaze met een mf-doek. De vervuiling is, als je goed hebt gepolijst, wel uit de poriën. Dit mag je wel verwachten natuurlijk.

Daarna nog altijd even de kiertjes langsgaan om daar stof weg te halen, altijd rotwerk vind ik. Maar ik zou in ieder geval niet meer met IPA of Spruzzo aan de slag gaan na de glaze ;)
 
Dibbuz zei:
Vraag me af of de milde cleaners in een glaze (Black Hole of Lime Prime) de polijstolien kunnen verwijderen. We gebruiken IPA om de lak goed te kunnen inspecteren maar als je dat niet wilt zou de cleaner van BH/LP genoeg zijn?


Zitten die producten niet bomvol fillers? Die dus weer de poriën vullen?
 
Dat is wel de bedoeling natuurlijk De milde cleaners zorgen voor een betere opname van de olien.

Wat ik me afvraag is of de cleaners ook de restanten van een polijstmiddel kunnen weghalen.
 
Het gaat juist om het vullen van de porien; olie of fillers. Olie heeft alleen meer effect op de glans, en de fillers op het opvullen van mini-krasjes.

Glans krijg je als het oppervlak licht terugkaatst; een zo'n glad/vlak mogelijk oppervlak kaatst meer licht terug, en meer teruggekaatst licht is meer glans. Porien zijn niet glad/vlak, en dit vereffen je door het op te vullen met olie of fillers.
Olie trekt dan ook niet IN de lak, want lak neemt niets op in zich. Wel in de holtes/porien waar dit in gaat zitten. ELK oppervlak bevat porien, hoe goed je ook polijst.

Olie zorgt alleen voor meer reflectie omdat olie van zichzelf reflecterend kan zijn.

Je ziet meer diepte in je lak als je olie erop smeert? Dat komt vanwege de reflectie van dat hele kleine beetje olie diep in die porien, en niet omdat de lak nou 'beter' wordt door zogenaamde voeding.
 
Dus dit is eigenlijk een product als je alleen een auto hebt zonder swirls of krasjes. Elke auto heeft wel swirls en/of krasjes. Dus is dit product dan eigenlijk overbodig?
 
.... :|
Omschrijving Pro Polish :rules :

"Professional Polish is de beste en meest veelzijdige chemische polish die beschikbaar is.

Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas"


Lijkt me dus geen overbodig product.
 
Klopt, het gaat in de porien zitten. Hoe ouder een lak hoe meer die open gaat staan en hoe meer effect je hebt van de glansverhogende ingredienten in de glaze.
Alleen zitten er ook cleaners in (staat ook op de verpakking) en wat die nou doen met de polijstolien ben ik wel erg benieuwd naar.

Een glaze gebruik je voor extra diepte of reflectie, wil je dat niet dan gebruik je geen glaze. Is dus zeker niet overbodig.
Bovendien kan een glaze lichte swirls en hologrammen verbergen.

edit: Professional Polish is ook zeker geen overbodig product. Super veelzijdig en zo ongeveer op alles te gebruiken.
Vaak ook op onbehandeld kunststof.
 
Ik begrijp niet waarom het overbodig is voor jouw auto.. elke auto kan wel een polijst/cleaning beurtje gebruiken na een aantal maanden of jaren. Ook jouw auto. Dan hoeft het niet per sé deze Prof Polish te zijn, maar een dergelijk product hoort naar mijn mening in elke detailer tas te zitten.
 
GM:

Daar bedoel ik mee dat ik prof. polish niet ga aanschaffen, maar dat ik gewoon blijf polijsten met finale, mezzo en inizio.
 
Heb hier nog zo'n klein potje staan. Maandag heb ik een VW Caddy te doen, ga dat eens gebruiken na het kleien. Moet ik dit op dezelfde manier dappen als mijn Monello produkten, dus traag en overlappend of mag dit iets rapper ?
 
Misschien handig dat voor sommige producten een duidelijkere handleiding/gebruiksaanwijzing in de webshop of hier komt te staan. Want als je het soms van de fles moet hebben (zoals bij dit product)... Zoals ik hier lees, sommige halen het direct weg, andere laten het curen.
 
Duidelijk een foutje.... het is een polijstmiddel, curen heeft geen enkel nut :no Het kan zijn dat hij in de war was met de variant met carnauba wax er in
 
Dus mag het iets vlugger verwerkt worden met de Dap of toch even traag zoals bij de Monelloproducten ?