• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Professional Polish

wat bedoel je precies? Niet laten curen betekent dat je het meteen kan afnemen nadat je het hebt verwerkt. De Monello polijstmiddelen hoeven ook niet te curen.
 
ik bedoel moet je met je Dap even traag gaan zoals bij een schuurkorrel of mag je iets vlugger over de lak gaan met de Dap, zoals bv bij het machinaal waxen
 
Even een vraagje over de polish. Ik wil ergens in de niet te verre toekomst de PP gebruiken met een oranje handpad op de auto - gewoon om te weten wat het product doet op deze handpad. Echter moet ik het daarna ook nog een keer met de witte handpad + PP nalopen alvorens er een glaze, AF sealant, wax overheen gaat.

Is het verstandig om na de witte handpad + PP (als ik die moet gebruiken na de oranje?) eerst de AF paint prep (zwarte pad) te gebruiken voor de glaze omdat de AF producten op elkaar afgestemd zijn? Of
Kan ik als stap na de oranje pad + PP de AF paint prep (witte pad) gebruiken omdat dit ook een milde polijster is (Tough Prep reinigt de lak en polijst mild, zodat de beste basis is gelegd voor de Tough Coat. Hierdoor zal een sealant beter hechten en langer houden op de lak. = omschrijving cc)

Wie heeft er de verlossende antwoorden en eventuele tips& trucs voor me.
 
Ik heb de Autofiness producten niet maar gevoelsmatig zou ik aanraden:
DE PP overslaan en meteen de Tough Prep en dan de Tough Coat er op.
De Prep is broertje/zusje van de ProfPolish, alleen die bestaat gewoon al veel langer

Zou de glaze overslaan, daar je de lak netjes kaal trekt door de Prep en dus de juiste basis legt voor de Coat ( zo interpreteer ik de aanwijzingen vanuit AutoFinesse tenminste )
 
+1 @ mk-us: de stap met Pro. Polish overslaan en direct aan de slag met AF Tough Prep Paint Preperator.

Carclean.com zei:
Speciaal ontwikkeld als pre-sealant cleaner voor de Tough Coat. Tough Prep reinigt de lak en polijst mild, zodat de beste basis is gelegd voor de Tough Coat. Hierdoor zal een sealant beter hechten en langer houden op de lak.

De omschrijving benoemd al wat het doet, met Pro. Polish ga je niet nog meer resultaat behalen lijkt me.
 
Ik heb het gevoel dat de PP beter polijst (eerste indruk op mijn koffieapparaat gisteren (wel een witte pad gebruikt) - was mijn testpaneel daar het toch weer een keertje in de wax moest) dan de AF prep vandaar de gedachte om deze (PP) eerst te doen op oranje. Of zou ik de paint prep ook op oranje kunnen doen om wat meer polijstresultaat te krijgen? Ik wil dus ietsje strakker polijsten dan alleen mild.

Wil nu wel een glaze gebruiken tussen de paint prep en de sealant omdat ik dat de afgelopen keer niet heb gedaan en ik de kleur te helder vond - wil kijken of ik zo een ietsje meer wetlook krijg. En dan weet ik ook meteen of het iets uitmaakt voor de werking van de Tough Coat. Kreeg deze gedachte omdat er voor de EX-P een glaze gebruikt kan worden alleen heb ik die bij AF nog niet gevonden in het assortiment.
 
Denk dat met een wax meer wetlook en diepte gaat krijgen dan bij gebruik van een sealant ( welk wat harder / 'glasachtiger' overkomt )
Als je denk dat de PP meer doet, dan zou ik de PP gebruiken en de Prep overslaan: verschil gaat mijns inzien veel te minimaal worden om te kunnen zien ( maar goed je zou een 50/50 kunnen doen om zelf te constateren )
Het is hoe dan ook allemaal geen doctoraal gebeuren, gewoon proberen en kijken wat jij het beste vind passen bij je gevoel en je auto.
Nogmaals: ik heb niet gewerkt met autofinesse dus vandaar mijn voorzichtigheid ( weet wel wat PP kan doen en daar zeer tevreden over )
 
Dat zou best kunnen - daar heb ik veel te weinig ervaring voor om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Vandaar dat ik in ieder geval een wax over de sealant wil zetten - de bescherming van de sealant vind ik wel weer erg fijn + dat het plezierig aanbrengt (vind het "eenvoudiger" dan wax - althans de Nattys's die ik heb daar die vrij hard is en brokkelt, bij de zachtere waxen maakt het niet uit in het aanbrengen)

Goed idee om een 50/50 op de motorkap te doen en te kijken - zal wel voelen worden vermoed ik of er verschil in zit.
Ik weet dat gevoel belangrijk is maar ervaring over wat wel/ niet kan vind ik ook erg belangrijk.

Voor nu dan maar een 50/ 50 maken met eerst oranje pad en daarna een witte pad. Dan kan ik daarna verder gaan met de combi die het beste bevalt.

Welke waxen die een mooie lange standtijd hebben geven ook een super wetlook idee? Heb je suggesties dan kan ik die meenemen in mijn verlanglijstje uit te proberen. Misschien de Rainforest ook een keertje uit proberen vanwege het resultaat op mijn espresso. Zit zelf te denken om ook de volgend een keertje uit te proberen: Auto Finesse - Soul Car Wax...... maar wijze raad en adviezen graag.....

Gisteren trouwens na de PP mijn panelpot Rainforest Rub ingewijd op de rode lak van mijn espressoapparaat - gevolg is een hele mooie diepe rode kleur die ik eerder nog niet bereikt had. Geeft een beetje weer over welke rode variant ik het heb - de mijne is een 1 groeps maar verder hetzelfde.
capri1.jpg
 
Jij neemt je koffie en apparaat aardig serieus! ;)

(al ben ik zelf wel van de koffie maar dan niet zozeer de sterke ondanks mijn Italiaanse achternaam haha)

Vind het wel een voordeel hoor, je begint ook thuis heel anders tegen schoonmaakproducten te kijken!
Oke, oke, laatst dan weer voor de wat stevigere materialen de "wondersponsjes" ondekt.

Ik zweer bij een (bijv.) Glaze als BlackHole of White diamond voordat de EX-P erop gaat.
Heb echter maar 1 AF product verder (trim revive), dus kan daar niet over oordelen solly.... :schaam
 
Dat lijkt maar zo;) - echter sinds ik dit nu gewend ben vind ik helaas maar weinig andere koffie (ook in zogenaamd goede zaken) lekker. Gaat niets boven echt verse bonen (geen DE rommel ed) en een goed en schoon espressoapparaat. Drink zelf meestal een cappuccino (en dan met lekker veel melk). Koffiebonen hoeven niet sterk te zijn je hebt er genoeg die heerlijk zacht en romig van smaak zijn. Mocht je in de buurt zijn en zin hebben in een bakkie.... altijd welkom!

Wondersponsjes heb ik nog niet ontdekt - weet dat ze er zijn maar nog niet in huis.

Dan ben ik benieuwd wat mijn ervaringen m.b.t. mothers glaze (step 2) en de AF Power sealant.
 
Mag ik dan stellen dat PP en Finale erg dicht bij elkaar liggen qua werking? Of is dat te kort door de bocht. Beiden zijn cleaners die zeer lichte defecten aankunnen maar meer werking krijgen door de cuttingfactor van de gebruikte pad.

Los hiervan is PP een prachtproduct. Alleen al ramen grondig reinigen en bijvoorbeeld verfresten etc. verwijderen met de DAP op 2/3 gaat geweldig. Zelfs met een handpad kun je al resultaat boeken. Voor mij in ieder geval een blijvertje...
 
PP is een chemische polish zonder korrel, in de Finale zit een zeer lichte schuurkorrel.

De cuttingfactor bij PP wordt bepaald door het type pad die je gebruikt.
 
Even een schop; ik zou de lak eens graag iets beter willen reinigen zonder polijsten voor een wax aan te brengen.

Volgens mij is PP daar perfect voor ?
Met welke pad zou ik dat het beste kunnen aanbrengen ?