• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World Spray & Rinse 3780ml (Gallon) nu verkrijgbaar!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
We kregen er veel vraag naar en dat is ook niet verwonderlijk. Spray & Rinse van Poorboy's World is een van de beste velgenreinigers die wij in het assortiment hebben. En het product is ook nog veiliger voor je sprayers (waar andere merken je sprayers elke keer om zeep helpen).

Zoals jullie weten is Spray & Rinse puur te gebruiken, maar het is ook 1:1 of zelf 1:2 te verdunnen!

Nu dus in 3780ml te krijgen:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_and_Rinse_Wheel_Cleaner_3780ml__101649

Prijs € 41,-
 
Deze ga ik ook eens proberen, deze week bestellen.
Bart als je wil kan je met me mee bestellen, denk dat ik de spullen ga ophalen.
 
Oei!

Wat ga ik blij zijn! :grinning:

Wilde vandaag bestellen maar nog niet gedaan. En was nog zoekend naar een milde reiniger.
En PB Had tot altijd maar die van een liter. En die is gewoon veelste klein.

Komt die nu aanzetten met een Gallon! :party: :cool:
 
Niets, behalve het feit dat je steeds nieuwe sprayers nodig hebt omdat de andere naar z'n grootje gaan er door :D
 
Ahum.... we hebben sprayers kunnen krijgen die niet van Meg's zijn (trouwens, de sprayers die Meg's verkoopt, maken ze ook niet zelf...) en deze zouden gegarandeerd niet kapot gaan... helaaspindakaas.. ook deze gingen kaduuk. Geen enkele sprayer gaat kapot bij het gebruik van andere velgenreinigers, bij het gebruik van Wheel Brightener wel... Hmmmm toeval? ;)
 
Zelf heb ik nog geen velgenreiniger in huis. Ik maak mijn velgen schoon met een goedkope mf doek en een goedkope washmitt met of gewoon water of een sopje van de autoshampoo. Maar kom niet echt goed bij alles en een borstel aanschaffen heeft geen prioriteit. En velgen schoonmaken vind ik niet echt het leukste werk. Een aantal km's weer rijden en de remvloeistof zit er weer op.
Ik vraag me af of een velgenreiniger niet je sealant en je tiregel "verwijdert". Vandaar dat ik een beetje huiverig ben om een velgenreiniger aan te schaffen.
 
is deze aggresiever als de bilberry safe?
en is het echt spray&rinse (en schoon?)

de bilberry moet je nog wel ECHT inwerken/schrobben om erge vervuiling weg te halen, wel is hij mild voor het wiel, wat ook wel een goede eigenschap is..

ik heb eens de sonax extreme gebruikt (silveren sprayer) deze is paarsig, spuit je erop.. 5 minuten in laten werken, en schoon!
wel heel erg aggresief,

voldoet de spray&rinse aan beide eigenschappen?
 
Ja! Een velgenreiniger tast je sealant/wax aan, sterker nog, die is denk ik meteen verdwenen, het is een agressief goedje. Een velgenreiniger gebruik je ook alleen als het echt nodig is en niet om je velgen te onderhouden bij de wekelijkse wasbeurt, dat lukt gewoon met een sopje. Ik heb hier een gallon Wheel Brightener staan, al 2 jaar en deze is nog 3/4 vol, hij wordt alleen gebruikt bij detailjobs en als mijn velgen er af gaan voor een goede beurt, daarna gaan ze ook meteen weer in de sealant en wordt het niet meer gebruikt.
 
aron147 zei:
5 minuten in laten werken, en schoon!
wel heel erg aggresief

5 Minuten!?? 8-()) Das echt te lang, de meeste velgenreinigers mag je echt niet langer dan 30 seconden in laten werken!
 
Nu doe ik mijn auto niet wekelijks,

meestal om de drie weken, en als het kan om de twee weken.

Toch zitten ze in de Wheel Sealant van PB. En gebruikte een milde apc. Toch vindt ik dit niet fijn werken,
en wil nu de PB Spray and Rinse in een lichte verhouding (1:1 of zelfs 1:2) gebruiken bij de wasbeurten.

Want na die paar weekjes zit het toch wel aardig weer aangekoekt hoor, icm de wheelsealant.
 
stimpy68 zei:
Niets, behalve het feit dat je steeds nieuwe sprayers nodig hebt omdat de andere naar z'n grootje gaan er door :D

Kan aan mij liggen maar ik heb tot nu toe echt nog nergens last van gehad. Ik heb de gewone standaard sprayer, niet eens de chemical versie en deze gaat al langer dan een jaar mee op mijn flessen! :cool:
 
ik heb ook wheelbrightener (nee, ik heb niet ALLES verkocht :-" ) met de standaard Poorboys sprayer. Flesje 100%, 1:4, 1:10 en alles blijft werken en dat al gedurende een jaar.

Topspul die sprayers, echt :party:
 
Hoi,

Is deze velgenreiniger net zo veilig als de Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner (art.nr. 100067)?

Ik ben op zoek naar een andere velgenreiniger want de bovengenoemde kost nogal wat, en de werking is mwah mwah zeg maar.

Ik lees nogal wat positieve dingen over de Poorboy's World Spray & Rinse. Wat zijn de artikelnummers van de bijbehorende fles en sprayer?

Groet,
Raoul
 
@ Raoul,

Ik heb de Poorboys Spray & Rinse gebruikt in een verhouding van 1:4 en werkt perfect.

Simpel opsprayen, even laten inwerken en dan schoonbostelen.

Voor:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

50/50. Alleen ingespoten en afgespoten met een HD!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Na
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Bijbehorende fles en sprayer

of

Carclean 1 liter sprayfles
en
Bijbehorende spraykop

of

Chemical Resistant Sprayer

Zoals je ziet, de keuze is reuze :grinning:

In principe is het niet nodig om bij elke wasbeurt de velgen te behandelen met een velgenreiniger.
Als je dat eenmaal grondig hebt gedaan en je zet ze daarna in een goede velgenwax, dan volstaat meestal een (restant)sopje en een bostel om ze schoon te krijgen.
 
+1

Ik gebruik hem ook 1:4 en dat is hij nog meer dan sterk genoeg om vervuilde velgen aan te pakken.
 
wauw , hij maakt zelfs naafkapjes weer als nieuw 8-())

binnen kort ook eens bestellen , mn riwax spullen beginnen op te raken :)
 
Ik heb hem altijd 1:1 werkt perfect en na 2min. veeg je alles er weer af met de borstel en een microvezelspons en voldoende naspoelen met water en je velgen zijn weer als nieuw...