• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World Spray & Rinse 3780ml (Gallon) nu verkrijgbaar!

toch snap ik het niet helemaal... Het is goedkoper en prettiger om je velgen in de wheelsealant te zetten en dan heb je die wheelspray nauwelijks nog nodig. Ik ben al 2 jaar onderweg met de literfles van S&R en die gebruik ik 1:2 verdund. Fles is nog meer dan 50% vol. Bij de eerste keer schoonmaken heb je die S&R nodig (ik gebruik 'm onverdund ook als glijmiddel voor de klei om hardnekkige puntjes van de velg af te krijgen) maar als het spul eenmaal in de wheelsealant staat, komt die S&R niet meer te voorschijn. :no Bovendien waarom zou je je velgen zo vaak met een zuur goedje bespuiten? Ze kunnen er wschl wel tegen, maar een zachte wax voelt toch beter dan die scherpe S&R.

Tenzij je veel auto's voor anderen doet, zou ik zeggen: op je eigen auto een goede velgen-wax, 2 laagjes, en klaar is kees. Het vuil vliegt er af. Met zo'n gallon doe je >10 jaar.

24 spaaks wielen wax je niet zomaar ff snel..
daarom gebruik ik veel velgenreiniger (wheel brightener en bilberry)
een gallon spray en rinse gaat er bij mij echt wel doorheen in een jaar denk ik.

Misschien een optie om de veelspaaks velgen te behandelen met een vloeibare wax (Collinite #845), aanbrengen met een kwast of tandenborstel o.i.d.

Werkt perfect :ja

Bij mij gaan er 2 gewone flessen per jaar doorheen... En ik gebruik ook nog wheelsealant op mijn velgen. Ik rem nogal veel en HARD! En dan laten mijn EBC blokken voldoende stof achter...

Plus de auto's die ik poets vaak zijn verwaarloost die kunnen wel wat spray gebruiken.

nee niet op 4 velgen, er staan hier 5 tot 6 autos (vriendin woont hier week op week af)
en die doe ik allemaal

Ik heb inmiddels ook al een hele tijd een Gallon Spray and Rinse van PB.

Moet eerlijk zeggen, dat ik er helemaal niet zo weg van ben.

Onverdund, verdund, maakt niets uit. Het product ligt me niet.

Maar ja, zo is iedereen weer heel anders, ben al tijden aan het kijken voor wéér wat anders...

ken je mooi die spray en rinse weg doen, en voor een mooi prijsje richting zaanstat sturen (mijn huis)
ik heb wel interesse.. laat maar horen via pb als je hem echt weg doet

Jeroen zei:
Ik heb inmiddels ook al een hele tijd een Gallon Spray and Rinse van PB.

Moet eerlijk zeggen, dat ik er helemaal niet zo weg van ben.

Onverdund, verdund, maakt niets uit. Het product ligt me niet.

Maar ja, zo is iedereen weer heel anders, ben al tijden aan het kijken voor wéér wat anders...

Mag je wel even bij mij brengen hoor... :lol

Nog 1 vraagje dan hé! Waarom Meguiar's Professional - Wheel Brightener in plaats van de Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner, of waarom de Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner in plaats van de Meguiar's Professional - Wheel Brightener?

Bedankt hé!

Boelewapper zei:
Nog 1 vraagje dan hé! Waarom Meguiar's Professional - Wheel Brightener in plaats van de Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner, of waarom de Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner in plaats van de Meguiar's Professional - Wheel Brightener?

Bedankt hé!

Zoek de tests, en bepaal voor jezelf het antwoord.
Voor mij werkt WB het beste tegen verreweg de laagste prijs.