• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Porsche 911 Targa - 1986 - 151.000 km

De vloer (tapijt) achter de voorstoelen is wel droog?

Er stond alleszins geen water in!? :blush: De bruine plekken zijn lijm. Er zit geen roest op die wagen.
De tapijten zijn sowieso droog gebleven. De onderkant is nogal versleten en er zit een soort isolatie in. We hebben het niet geriskeerd om die te wassen. :neutral:

Succes met de detail, want als ik zie hoeveel swirls er nog aanwezig zijn na Veloce op oranje, is hier nog wel wat nodig. Ga je ook opschalen naar bijvoorbeeld Veloce op geel?

“Opschalen naar Veloce op geel.” Wat bedoel je daar precies mee?
Ik heb mij bepert tot drie hits. Veloce, Mezzo & Finale. De lak is aanzienlijk verbeterd, maar zeker niet perfect. Een professionele detailer zou er met meer vaardigheden en ander materiaal zeker meer kunnen uithalen, maar de eigenaar en ik zijn er tevreden mee ... en we hebben ons plezier eraan gehad! ;)
 
Blijft een dankbaar klusje, zeg. Lekker! :D

Zijn die zittingen en dergelijke allemaal van kunststof? (Ik scrolde door het bericht heen en dacht gewoon aan leer)

Alles glimt behoorlijk, zelfs voor Natural Look. Heb je het in laten trekken en nadien afgenomen?

Volgens ons zijn de achterbanken (ahum...) in echt simili-leer. :confused: (Net zoals de achterzijde van de voorzetels overigens. Alleen de voorkant van de voorzetels is gemaakt van dode koe.)

Na het aanbrengen van Natural Look is alles gebufd met een microvezeldoek. Het blinkt allemaal wat, maar in realiteit valt het goed mee. De ingebouwde flash van mijn Nikon doet de realiteit geen eer aan. :worried:
De gebruikte materialen zijn overigens niet te vergelijken met wat nu gebruikelijk is; het is allemaal wat meer plastiekerig dan nu.
 
Eenvoudig te corrigeren door er een wit papiertje voor te plakken
Of je drukt het flitser knopje in en draait met het stelwieltje de intensiteit iets naar min

Verdorie, RedCat, jij bent ook van alle markten thuis. Maar je hebt wel gelijk. Ik had zelfs mijn Gary Fong Puffer Pop-up Flash Diffuser kunnen gebruiken. :p

De flash compensatie zou voor mij niet werken ... ik zou hem dan op -2 zetten voor het interieur en daarna vergeten om hem terug te zetten waardoor alle foto’s in de garage onderbelicht zouden zijn... :neutral:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid! :blush:
 
@Vlerk Ik ben in het verleden zelf wel eens op zoek geweest naar een mooie harde 911, en daarbij een paar exemplaren getroffen die nog wel hard waren, maar door lekkages een kleddernat tapijt achter de voorstoelen, dus het risico dat de bodem al behoorlijk aangetast is door roest. Ik had het idee dat ik iets vergelijkbaars zag op de foto's, maar gelukkig wat anders in dit geval.

Het witte papiertje voor de flitser, gebruikte ik vroeger ook wel: gewoon met de hand een wit papiertje een aantal cm's voor de flitser houden, zodat je meer diffuus licht hebt, en niet zo'n harde reflectie van je flitslicht. Papiertje bij voorkeur wat scheef houden i.v.m. reflectie van het flitslicht op het papier, en je kunt het niet vergeten weg te halen bij de volgende fotoserie.

Wat het opschalen naar Veloce op geel betreft: ik dacht op de foto's nog wat swirls te zien, na de behandeling met Veloce op oranje (maar ik kan me vergissen), de meest voor de hand liggende opschaling is dan een pad van een stapje harder pakken (dus geel in plaats van oranje).
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Op Paasmaandag de (voorlopig) laatste klussen geklaard.

Eerst de vensters proper gemaakt met Invisible Glass Window Cleaning Kit.
180403 Porsche 01 Raam.jpg

Het was de eerste keer dat ik dit gebruikte en ik ben er erg tevreden over. Elk hoekje is bereikbaar zonder je nek of polsen te breken en het product reinigt streeploos.

Daarna - enigszins ongerust - aan de velgen begonnen.
180403 Porsche 04 Velg.jpg

Gezien ik al jarenlang opmerkingen krijg omdat ik geen bandenzwart gebruik, heb ik deze keer Waxaddict Slicks Tyre Dressing aangebracht. En eerlijk is eerlijk: het ziet er een stuk beter uit. Dit wordt vanaf nu een standaardonderdeel in mijn detailing.
De vlekken heb ik weg gekregen met Professional Polish. Ik vreesde ervoor dat de velgen teveel zouden gaan blinken, maar dat bleek niet het geval te zijn. De velgen hebben een - rekening gehouden met de leeftijd - mooie satijnen glans.
Uiteindelijk de velgen ingesmeerd met een dunne laag zuurvrije witte vaseline van Kroon.

Terwijl ik met de banden bezig was, begon Frederik met het waxen.
180403 Porsche 08 Wax.jpg

We hebben gekozen voor de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845.

Vanzelfsprekend geserveerd "au bain marie". :blush:
180403 Porsche 09 Collinite.jpg


Langzaamaan kwam het eind in zicht: alle kunststof behandeld met Gyeon Trim.
180403 Porsche 12 Gyeon Trim.jpg

Het effect is duidelijk zichtbaar. :mask:

En eindelijk was het dan zover: Show Off!
180403 Porsche 16.jpg


180403 Porsche 17.jpg


180403 Porsche 20.jpg


180403 Porsche 22.jpg


Er zal nog wel een definitieve Show Off volgen in een meer aantrekkelijke setting.

Bedankt voor de interesse in onze karwei, jullie fijne reacties en de handige tips! Dit is een geweldig forum! :yum
 

Bijlagen

  • 180403 Porsche 02 Velg.jpg
    180403 Porsche 02 Velg.jpg
    229,5 KB · Weergaven: 265
Voor diegenen die eraan denken om een vergelijkbare klus aan te pakken, zet ik hier nog even onze timesheet online.
Timesheet Detaling Porsche.JPG

In totaal 40,5 uur dus... :sweat:
Nu moet ik wel toegeven dat dit de eerste keer was dat wij samen gewerkt hebben aan een auto waardoor alles niet altijd even efficiënt verliep. Daarenboven wonen wij in een appartement waardoor wij nogal wat heen en weer moeten lopen om alles op onze werkplaats te krijgen, maar toch...
 
Mooi resultaat bereikt, maar je lijstje laat wel zien dat er heel wat uurtjes in zitten. Overigens mis ik nog de geregistreerde tijd voor de urenregistratie en voor de foto's (waarvoor velen hier dankbaar zijn en ik hoor daar ook bij).
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Als je nu naast die timesheet ook nog de verwerkte producten plaatst dan moet het toch duidelijk zijn dat je auto nooit of te never kan gedetaild zijn voor 75 €, 150 € of zelfs 300 € bij de carwash/hoki toki/...

Prachtig resultaat, krijgen we nog wat detail foto's?
 
  • Leuk
Reactions: Dany en Vlerk
Schitterend. Het is dan ook een ontzettend mooie kleur. Mooi werk geleverd.
En wat fijn dat er mooier weer aan komt. Dan kan er van genoten worden.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Mooi werk van @Vlerk Neen, serieus! Wreed klusje (alhoewel “wreed” niet mag gezien worden in de slechte zin van het woord, want aan zo’n wagen werken is zeker geen straf!). En wat eens resultaat! Petje af.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
De Porsche staat er weer lekker strak en glanzend bij:cool: Kost wat tijd maar dan heb je ook wel wat;)