• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911 van 1984 polijst advies gevraagd

bofkont

Detailing addict
9 dec 2013
84
55
46
Friesland
Beste mede poetsfanaten,

Morgen ga ik een 911 cabrio de motorkap of beter gezegd de kofferklep in dit geval :-D eens onderhanden nemen met de dap 900.
Zit vooral oude swirl en her der wat krasjes, niets schokkend.
Uiteraard eerst even goed wassen/kleien.
Mijn idee was te starten met gele pad veloce dan naar groen mezzo en afbouwen met zwarte pad finale, zit ik hier wat goed mee?
Nu heb ik nog nooit zo'n oude wagen gepoetst, iemand ervaring met porsche lak van 1984??

Als afwerking zat ik te denken blackhole en een laagje natty's bleu.

Vriendelijke groet,

René
 
+1 voor de testspot

Alleen een klep swirlvrij maken geeft een raar effect ten opzichte van de rest
Persoonlijk zou ik een eerste stap maken door hem echt schoon te maken en wat glans terug
Vraag je daarna aan de eigenaar wat hij verder wil ....
In zo'n geval begin ik vrijwel altijd met Poorboys Professional polish

Als het een 2 componenten lak is kan de lak reageren alsof hij zacht wordt
Zeker geen APC bij die lak gebruiken en eventueel omschakelen naar een polijstmiddel zonder cleaners

En foto's plaatsen ,-)
 
Heren erg bedankt voor jullie goede advies :cool
Testspot met groen/mezzo lijkt mij idd ook de juiste keus.
De Poorboys Professional polish heb ik staan dus zal ik zeker proberen als de Mezzo/Veloce geen/weinig effect hebben.
Zal uiteraard even een foto plaatsen, tenminste als het resultaat er naar is :lol
Nogmaals erg bedankt voor jullie advies.
 
Beste Redcat,

Het geeft idd wat een raar effect een mooi gepoetste klep, maar de eigenaar heeft mij expliciet gevraagd voor de klep alleen.
De rest zou nog in redelijke nette staat zijn nog.

Daarbij een full detail heb ik wel 2 dagen nodig, heb ik gelijk al gezegd.
 
Even voor de duidelijkheid
Vanwege de ouderdom van de lak is het te verwachten dat het vuil wat dieper zit
Juist daarom begin ik met de Professional Polish en daarna (als het schoon is) pas polijsten

Die nette staat zal wel meevallen, anders had hij de klep ook niet zo ver laten komen ,-)
 
Ben je er zeker van dat het nog de originele lak is? Ik heb er zelf al een aantal gehad van die leeftijd, maar zelden nog de originele lak. Ook het feit dat het maar 1 paneel is doet vermoeden dat er misschien al overspoten is geweest. Langzaam opbouwen zou ik zeggen en als het inderdaad nog de originele lak is zoals hierboven aangegeven eerst goed kleien en vervolgens de Professional Polish.

Succes, en ik kijk uit naar de foto's!
 
Beste BC911 bedankt voor je reactie en advies.
Zeker weten of het de originele lak is weet ik niet, zal hem morgen gelijk vragen.
Hij heeft de wagen al 10 jaar in bezit en er staat nu nog maar 77000km op.

Of de rest ook netjes is zoals hij beweerd weet ik niet, feit is wel dat je de liggende delen veel meer gelijk opvallen kwa swirls.
 
Als er aantoonbaar maar 77000km op de teller staan, dan is het een wagen om te koesteren. Zeker als hij nog in de originele lak staat. Doe maar rustig aan zou ik zeggen en plak zeker de rubber op de bumper en links/rechts goed af, evenals de rooster bovenaan. Geniet ervan en succes alvast.
 
Beste BC911,

Vanmorgen de 911 gepolijst, auto is in zijn geheel overgespoten in 1986 toen hij 2 jaar oud was.
Ongeluk gehad.Is goed gedaan toentertijd want de lak is nog steeds prachtig en fris grotendeels.
Deze wagen is van een kameraad van mij, en heb er vorig jaar eens in mogen sturen, viel eerlijk gezegd nog niet mee, vooral de koppeling.
Maar echt wel een heerlijke pure wagen.

Begonnen met de motorkap/kofferklep te wassen kleien, idd afplakken roosters en rubber.
Daarna een testspot gedaan groene pad Professional Polish, lak was vrij goed te corrigeren maar ben toch over gegaan op geel veloce 2 hits daarna afgebouwd groen mezzo zwart finale.
Het is nog een unilak zonder blanke laklaag dus de pads werden mooi zwart, tussentijds 2 keer schoongemaakt voor de zekerheid.
Opzich vrij mooi resultaat behaald veel swirl is weg, maar heb geen lakdikte meter dus durfde niet te ver gaan, dus niet alles er uit gekregen diepere krassen, wel een stuk verminderd.

Laagje blackhole, en een laagje natty's bleu aangebracht.
Uiteraard wel even gewacht met de laatste.


Iedereen erg bedankt voor de adviezen.

Auto stond wat ongelukkig voor goede foto's helaas, en de eigenaar wilde hem liever ook niet starten, wat uiteraard begrijpelijk is, zulke motoren moeten goed opwarmen.
BAEC3731-1BC5-40A6-84D6-9C2CD412F7F8_zpsx9ehqbg9.webp


0A675137-B045-497C-8552-B26C079F1DC5_zpsaocf0jlv.webp
 
Mooi hoor! Ook niet meteen de eenvoudigste kleur om te polijsten. En viel het nu niet te hard op t.o.v. de fenders of de stijl erboven?
 
Bedankt BC911,

Nee klopt zwart en zeker unilak zie je echt alles op, tja eerlijk gezegd weet ik niet hoe het lijkt t.o.v. de fenders, zaten onder een laagje stof net als de rest van de wagen.
De kofferklep voorzijde zal er wel tussenuit springen als hij fris is gewassen denk ik zo.