• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911

srensink

Detailing rookie
10 jan 2010
16
0
Laatst bezig geweest met een zwarte porsche 911 uit 1987.

Plan van aanpak.

-foamen met de Super Spray - Hose end sprayer (zeer goedkoop alternatief voor een foamspuitlans behaalt alleen niet de resultaten van een echte foamspuitlans.)
-Wassen met nxt en 2 emmer methode.
-Drogen met de watermagnet.
-Vervolgens kleien.
-Trim afplakken met 3m masking tape
-M83 met de Parkside aanbrengen. (heb gelukkig inmiddels een dap500 wat een hele verademing is).
-M82
-Poorboys black hole
-M21
-Pete's 53


De 911 zat vol met swirls en kreeg ze er nagenoeg allemaal uit.

SDC10277.jpg


SDC10280.jpg


SDC10281.jpg


SDC10278.jpg


Het resultaat mocht er wezen na 9 uur hard zwoegen met de parkside.
De parkside is nu met pensioen gegaan en mag zijn oude dag nu gaan slijten met schuren waarvoor hij geschikt is:D .
 
heel mooi resultaat :)^
en volgens mij ook geen normale 911, wide body, eendenreet, vermoed iets specialers?
 
Ja hoor...

Hier zou ik wel in kunnen rijden! Je hebt goed je best gedaan. Dankbare kleur om te detailen..

Heb toch enkel puntje van kritiek.. Bij het maken van de foto`s gerust even door de knieen zakken. Maakt de foto veel spannender! (lees: mensen zien meer van jouw resultaat)

Waren de velgen niet meer te redden? Of lijkt dit zo..

Heb je inmiddels ervaring met de Parkside EN de DAP? Waar zit het grote verschil in? Wil ook gaan dappen..

Groeten,

Robert
 
Ome Robert zei:
Ja hoor...

Hier zou ik wel in kunnen rijden! Je hebt goed je best gedaan. Dankbare kleur om te detailen..

Heb toch enkel puntje van kritiek.. Bij het maken van de foto`s gerust even door de knieen zakken. Maakt de foto veel spannender! (lees: mensen zien meer van jouw resultaat)

Waren de velgen niet meer te redden? Of lijkt dit zo..

Heb je inmiddels ervaring met de Parkside EN de DAP? Waar zit het grote verschil in? Wil ook gaan dappen..

Groeten,

Robert

hallo robert.
Velgen waren inderdaad een probleem om schoon te krijgen. Zijn matte fuchs aluminium velgen en zeer moeilijk om schoon te krijgen. Eigenaar wilde de velgen mat houden en dus absoluut niet glanzend.

- Ben eerst te werk gegaan met dasty wat geen enkel resultaat had.

- vervolgens kleien maar dit haalde ook niks uit.

- volgende stap apc 1:1 zonder resultaat.

- vervolgens testspot met all metal polish (werkte perfect maar de velg ging glanzen).

- uit frustratie naar dichtstbijzijnde tankstation gereden en met valma velgenreiniger de velg enigzins schoon gekregen.

Als het aan mij had gelegen had de velg een complete behandeling gekregen met all metal polish.

Parkside werk ik al 3 jaar mee ener zijn redelijke resultaten mee te behalen. De dap500 ben zeer over te spreken vooral de handzaamheid vergeleken met de parkside. De Dap is dus zeker een verrijking om mee te werken op gebied van resultaat en gebruiksgemak.

Groeten Sander en bedankt voor de tips met fotograferen zal volgende keer de foto's iets lager nemen.
 
8-o ben nooit zo heel snel onder de indruk maar op de pica's lijkt hij wel van RVS... :)^

Superresultaat helemaal omdat ie al van 1987 is... heb je nog close up pics???
 
Fuchs velgen zijn geanodiseerd. GEEN velgenreiniger gebruiken. Ga ze ook niet polijsten, want daarna zijn ze nog gevoeliger voor remstof, zout etc.

Als de velgen in nette staat zijn, kun je ze het beste met enige regelmaat insmeren met zuurvrije vaseline.

Hartelijke groet,
Kees.
 
fraaie 930 turbo
vorige week een witte gedaan.

velgen zijn bijna 25 jaar oud en dan zal het anodisatielaagje ongetwijfeld in mindere staat zijn zodat wat je er ook mee doet altijd kan tegenvallen qua resultaat.
 
Glimmie glim nice work :)^
Lijkt het nou dat de velgen trims niet zijn gedaan of komt dit door het licht inval ?
 
Knap werk. Meguiar's doet nog steeds wat het moet doen en natuurlijk de Black Hole ook!
Zeer diepe glans. Mooie foto's !!!
 
shaguar zei:
Fuchs velgen zijn geanodiseerd. GEEN velgenreiniger gebruiken. Ga ze ook niet polijsten, want daarna zijn ze nog gevoeliger voor remstof, zout etc.

Als de velgen in nette staat zijn, kun je ze het beste met enige regelmaat insmeren met zuurvrije vaseline.

Hartelijke groet,
Kees.

Ik heb geprobeerd het optimale uit de velgen te halen. De porsche brengt vast nog een keer een bezoek voor een full detail.

maar ben nog steeds niet tevreden over het resultaat en zal blijven zoeken naar een oplossing om de velgen nog beter schoon te krijgen.

Ik dacht zelf aan agressive clay van meguiars in samenwerking met dodo juice born slippy en vervolgens de velgen te behandelen met wheelsealant van poorboys.
 
Algemeen
Door Anox geanodiseerd aluminium staat onder normale omstandigheden uit technisch oogpunt borg voor een zeer lange levensduur.

Die levensduur is met name afhankelijk van de wijze en frequentie van reinigen. Een correcte en tijdige reiniging is namelijk van invloed op:

Uiterlijk
Het uiterlijk van een vuil product verliest zijn glans en is daardoor minder representatief. Vuilconcentraties en streepvorming versterken dit beeld. Periodieke
reiniging is dan ook essentieel voor de representativiteit van het geanodiseerde product.

Beperking van de beschermlaag
Door de verontreiniging periodiek te verwijderen wordt voorkomen, dat de hierin aanwezige chemische stoffen negatief op de anodiseerlaag inwerken. Anodiseerlagen zijn gevoelig voor zuren, zouten en andere agressieve stoffen en slijten hierdoor sneller. Daarnaast kunnen dikke vuil lagen meer vocht opnemen en vasthouden, wat de agressiviteit op de ondergrond vergroot.

Tips voor het reinigen en onderhouden van geanodiseerd aluminium
1. Voorkom beschadiging van de anodiseerlaag
2. Zorg ervoor dat tijdig en correct wordt gereinigd
3. Inspecteer de anodiseerlaag na één of twee reinigbeurten
4. Gebruik voor het reinigen van overige nabij gelegen delen geen reinigmiddelen die de anodiseerlaag aantasten
5. Gebruik voor het reinigen geen schurend middel, zoals: staalborstels, staalwol, schuurpapier e.d.
6. Gebruik niet krassende en pH-neutrale reinigingsmiddelen. (pH 6-8)
7. Spoel delen na reinigen zorgvuldig af met zoet water. Zeezouten dienen zo snel mogelijk verwijderd te worden.
8. Zorg voor een goede conservering van de anodiseerlaag, bijvoorbeeld door het gebruik van was na reiniging.
9. Schenk speciale aandacht aan bewegende delen en voegen.
10. Vraag in het geval van twijfel advies bij Anox b.v..
 
Super resultaat en ik kan het weten want ik heb hem de avond er voor zien staan echt heel super geworden wat glimmen dat de porsche doet toppie:party: :)^