Dag allen! Bij deze start ik ook maar even een nieuw draadje voor de Porsche Boxster 986 van mijn vader. Het is de basis 2.5L met 204pk uit 1997 met een hele hoop opties fabriek af, waaronder de 18 inch Turbo velgen, sportchassis en in lakkleur mee gespoten interieur. Er is al een hele hoop gebeurd aan de auto en de komende maanden/jaren hebben we ook nog wel wat op de planning staan. Daarom hieronder alles maar verzamelen! Hieronder een introductie van de auto, door de makers zelf:
"Op het moment dat hij in september 1996 werd geïntroduceerd, zette de Porsche Boxster nieuwe prestatie- en veiligheidsstandaards in het marktsegment van open sportauto’s. De roadster combineert de dynamische prestaties van een sportauto met ongelimiteerd dagelijks gebruik. Een nieuw kinetisch systeem voor de cabrioletkap zorgde ervoor dat de cabrioletkap in slechts 12 seconden kon worden geopend en gesloten. De Boxster had een voorsprong op de concurrentie met zijn middenmotorconcept gebaseerd op de typische Porsche 6-cilinder boxermotor."
"De Porsche Boxster was sinds de 550 Spyder de eerste auto die door Porsche specifiek als cabriolet werd ontwikkeld. De naam is een samenvoeging van de 6-cilinder boxer motor en het 2-persoons, open dak roadster principe. Het ontwerp van de Nederlandse ontwerper Harm Lagaay was geïnspireerd op de 356 Cabriolet en de 550 Spyder. De motor was dezelfde als uit de 911 (M96) maar werd in de Boxster in een middenmotor opstelling geplaatst in tegenstelling tot de 911, waar de motor achter de achteras ligt. Dit resulteerde in een laag zwaartepunt, een bijna perfecte gewichtsverdeling en een bijzonder neutraal weggedrag."
Behalve het (in mijn ogen) tijdloze ontwerp, is dat laatste echt wel een punt waarin de auto uitblinkt voor een auto van die tijd! En dat maakt het ook bijzonder leuk om in te rijden; je krijgt al gauw de neiging om wat vaker binnendoor weggetjes op te zoeken met zoveel mogelijk bochten. Een 911 van dezelfde generatie mag dan misschien wat meer power hebben, in de bochten heeft 'ie het nakijken! De komende maanden/jaren zal ik hier de werkzaamheden posten. Bij deze!
"Op het moment dat hij in september 1996 werd geïntroduceerd, zette de Porsche Boxster nieuwe prestatie- en veiligheidsstandaards in het marktsegment van open sportauto’s. De roadster combineert de dynamische prestaties van een sportauto met ongelimiteerd dagelijks gebruik. Een nieuw kinetisch systeem voor de cabrioletkap zorgde ervoor dat de cabrioletkap in slechts 12 seconden kon worden geopend en gesloten. De Boxster had een voorsprong op de concurrentie met zijn middenmotorconcept gebaseerd op de typische Porsche 6-cilinder boxermotor."
"De Porsche Boxster was sinds de 550 Spyder de eerste auto die door Porsche specifiek als cabriolet werd ontwikkeld. De naam is een samenvoeging van de 6-cilinder boxer motor en het 2-persoons, open dak roadster principe. Het ontwerp van de Nederlandse ontwerper Harm Lagaay was geïnspireerd op de 356 Cabriolet en de 550 Spyder. De motor was dezelfde als uit de 911 (M96) maar werd in de Boxster in een middenmotor opstelling geplaatst in tegenstelling tot de 911, waar de motor achter de achteras ligt. Dit resulteerde in een laag zwaartepunt, een bijna perfecte gewichtsverdeling en een bijzonder neutraal weggedrag."
Behalve het (in mijn ogen) tijdloze ontwerp, is dat laatste echt wel een punt waarin de auto uitblinkt voor een auto van die tijd! En dat maakt het ook bijzonder leuk om in te rijden; je krijgt al gauw de neiging om wat vaker binnendoor weggetjes op te zoeken met zoveel mogelijk bochten. Een 911 van dezelfde generatie mag dan misschien wat meer power hebben, in de bochten heeft 'ie het nakijken! De komende maanden/jaren zal ik hier de werkzaamheden posten. Bij deze!
Laatst bewerkt: