• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Cayenne Turbo

ArjanBor

Detailing rookie
5 jul 2008
35
0
Mijn buurman gaat donderdag trouwen en die mag de Porsche Cayenne Turbo van een vriend lenen want die gebruikt hem toch alleen maar als hondenauto :-" want hij rijdt normaal in 1 van zijn andere auto's zoals een sl600.
Wat een mooie auto is dit trouwens, erg mooi afgewerkt met leer en een schitterende Bose geluids installatie zit erin.

Helaas is wel te zien dat ze niet geven om het uiterlijk van de auto want die zit vol met swirls, krassen, kleine deukjes en een hoop ingebrande vogelpoep.

Gisteren hebben we hem gewassen en de vogelpoep heeft best wel wat lakschade veroorzaakt, iets waarvan ik bang ben dat ik het niet kan herstellen.

Vanmiddag gaan we hem kleien en proberen de krasjes eruit te poetsen.

De foto's ben ik aan het maken en die komen binnenkort op het forum dus dan kunnen jullie zien hoe ik mijn eerste project heb gedaan aan andermans auto.

Zijn er nog zaken waar je speciaal op moet letten bij een Porsche? Want ik vind het leuk dat mijn buurman mij vertrouwt met zo'n dure auto maar ik zou er ziek van worden als ik iets fout zou doen waardoor er juist meer schade zou ontstaan.

Alvast bedankt en alle tips zijn welkom.
groetjes,
Arjan
 
Ga je de porsche met de hand doen? volgens mij kan je dan als je alles met beleid doet weinig schade aanrichten, neem in ieder geval voor elke stap de tijd.

Veel succes met je project en ben benieuwd naar de foto's
 
Je zal wel even zoet zijn ook als je het alleen met de hand doet. Totale oppervalakte van de auto is nogal wat...
 
Misschien handig als je even aangeeft wat voor kleur de wagen heeft....
Kans is natuurlijk groot dattie zwart is, zoals 90% van alle Cayennes.

Ik persoonlijk zou hem zo schoon mogelijk maken, dus in ieder geval kleien.
Afhankelijk van de lak zou je er voor kunnen kiezen om hem licht te polijsten.

Als de wagen inderdaad zwart is, dan is Black Hole natuurlijk onontbeerlijk.
En ja, Natty's er overheen ziet er ook mooi uit kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Er zijn twee zaken die het eerste aangezicht bepalen van een auto, dit zijn de velgen en de ruiten.
Als deze twee er perfect uitzien, geeft dit de hele appearance van de auto een boost.
Probeer het maar eens uit op een auto.

Verder veel plezier met deze wagen...
Lijkt mij fantastisch om eens mee bezig te zijn, hoe vaak heb je de kans om met zoiets bezig te zijn..??
 
Hij is inderdaad zwart en dat vind ik ook de mooiste kleur voor deze auto :cool:

Ik zal hem vanmiddag dan maar gaan kleien en dat zal vanwege de grootte van de wagen best wel wat werk zijn want hij mag dan kleiner zijn dan een X5, het blijft een grote auto waar je zonder trap niet bij het dak kan komen.
 
ArjanBor zei:
Hij is inderdaad zwart en dat vind ik ook de mooiste kleur voor deze auto :cool:

Wacht maar tot je er een keer eentje in het wit ziet met de juiste bumperset.....8-())
 
SSR (3) werkt aardig op vogelpoep, mits het er niet ál te lang op zit. Heb er aardige resultaten mee gezien op een donkere auto, daar zat één plek van een paar dagen op - die was vrijwel onzichtbaar na behandeling - en een brandplek die er al inzat toen hij 'm kocht, die was lastiger, maar ook die is minder zichtbaar geworden.

Krasjes = ook SSR, afwerking zoals hierboven black hole met EX-P erover (duurzaam dus ook mooi geschikt voor slordige/onverschillige mensen). Als je zin hebt kun je daar nog een wax op zetten voor het mooie, maar dat hoeft niet.
 
Sven S8 zei:
SSR (3) werkt aardig op vogelpoep, mits het er niet ál te lang op zit.

Ik ben alleen bang dat dit nou juist het probleem is want het heeft er volgens mij maanden op gezeten, zonde hoor........