• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche poetsen, heeft deze een harde lak?

4motionv6

Detailing rookie
27 jun 2010
35
0
iemand enig idee, of de lak van porsche hard is t gaat hier om een ouder bj 98,, is duits dus ik neem aan van wel iemand enige ervaren met het poetsen van een porsche,
en heb iemand ervaren met het plakkerige spul van bomen op autolak, of dit makkelijk te verwijderen is,, graag u hulp
 
Plakkerig spul van bomen e.d. zijn te verwijderen met klei.

Voor wat betreft de hardheid van de lak, daar is geen pijl op te trekken, dat kun je alleen nagaan door een testspot. We hebben al vaak in de praktijk meegemaakt dat we 2 auto's van hetzelfde merk, bouwjaar en type hadden, en dat de ene een kneiterharde lak had en de andere niet. Er is simpelweg geen lijstje te maken :no
 
Meestal heeft Porsche net als de VAG groep wel een harde lak. Maar zoals stimpy aaangeeft dit hoeft niet per definitie altijd zo te zijn, maar je kunt er wel vanuit gaan.
Succes dus, harde lakken zijn vervelend om 100% strak te krijgen is mijn ervaring:(
 
miikey zei:
Meestal heeft Porsche net als de VAG groep wel een harde lak. Maar zoals stimpy aaangeeft dit hoeft niet per definitie altijd zo te zijn, maar je kunt er wel vanuit gaan.
Succes dus, harde lakken zijn vervelend om 100% strak te krijgen is mijn ervaring:(

jij hebt een passie zo te zien mooi ding!! en betreft het bouwjaar het is er dus een uit 1983 :D zijn oude lak gevoelig ik neem aan van wel
 
Ik heb wel eens vaker Porsches gedaan, waaronder 1 uit 1985.
Deze lak was niet knetterhard, maar prima te finishen.
 
Dat is een andere kwestie of je wel of niet glaze gebruikt; ik bedoel dat je met polijsten al erg mooi/strak kan eindigen met de juiste techniek op de lak van die Porsches uit begin jaren '80. Dat komt omdat de lak niet knetterhard is, waardoor het finishen iets makkelijker is (vind ik)
 
tinus zei:
Dat is een andere kwestie of je wel of niet glaze gebruikt; ik bedoel dat je met polijsten al erg mooi/strak kan eindigen met de juiste techniek op de lak van die Porsches uit begin jaren '80. Dat komt omdat de lak niet knetterhard is, waardoor het finishen iets makkelijker is (vind ik)
bedankt tinus hier ga ik zeker wat mee doen. nog punt waar ik op moet letten