• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

IMG_6690.JPG
IMG_6690.JPG

Dit is de Sonax xtreme liquid wax nr.1
Aangebracht na kleien en dj lime prime lite glaze
 
Anderhalve week geleden de orange crush er op gedaan. afgelopen weekend alleen de auto gewassen. Dit is de beading:

70c0727d41ca29c588d27c5b3be4eb4a.jpg


1ee68e3c19959b3284a28640216e67a9.jpg


Goed of slecht?
 
Als ik dat zie komt er een nieuwe waxlaag op. Laatst hoorde ik een mooie opmerking. "Beading is rond"

Ja, maar dan zal ik toch iets fouts hebben gedaan met aanbrengen? Lijkt mij dat de wax wat langer mee moet gaan dan een wasbeurt, haha.

Je blaast alle druppels er trouwens zo af. Dus er zit nog we iets van wax.
 
Kan verschillende redenen hebben. Misschien iets verkeerd gegaan met aanbrengen of wassen (teveel shampoo). Zou gewoon nogmaals wassen eventueel kleien, paintcleaner en laagje Orange Crush
 
Bekend iets wat op mijn auto bijna altijd gebeurd, 1 wasbeurt en weg is de mooie beading.
Ik heb andere shampoo (BtbM) geprobeerd zonder resultaat. Ontvetten met prep ook zonder resultaat.
Het vreemde is dat de beading op de auto van mijn vriendin wel mooi blijft terwijl ik deze hetzelfde behandel.
 
  • Leuk
Reactions: CarJunkyXL
Nog even terug komend op mijn foto's van afgelopen week. Vanochtend auto gewassen. Na het wassen spuit ik hem altijd nog af met "vlekvrij naspoelen" om geen kalk restjes meer te hebben van mijn eigen water en shampoo te hebben. Het water bleef bijna liggen. Weg wax kan je wel zeggen. Had mijn wax spoelen niet bij me, omdat ik dit niet had verwacht. Maar denk dat ik volgende week maar een nieuw laagje Natty's Paste Wax Red eens ga proberen. Kijken of deze het wel langer uit hou dan twee wasbeurten. Heb de Orange Crush wax goed gecured verder. Tot dat ik een goede swipe test kon doen heb ik de wax laten zitten, daarna afgedaan met peluche verdes. Nu als tijdelijke bescherming maar Sonax BSD er op gesmeerd.
 
Ik heb een paar plekjes op mijn dak waar ook dit soort lelijke dikke "plasjes" zich vormen.
Dit zijn plekken waar de lak niet helemaal goed is (verontreiniging die er niet uit gaat, krasjes...). Ik moet de 206 deze zomer nog eens een full detail geven en hoop dat het daarna opgelost is.
 
Ik wil je niet de demotiveren @Simmke , maar mijn lak is in tip top staat, waar geen enkele kras te vinden is. Zelfs niet met een lamp er op. Ben er zelf nog niet uit. Maar test het op de 206, want ben wel benieuwd naar jou bevindingen! ;)

@m@rio , alleen de 915 heb ik inderdaad staan. Die wax blijft lang zitten bij mij. Kijken of dat met een glaze ook is. Als die wax ook binnen 2 weken/waxbeurten pleite is, dan weet ik dat het de glaze is.
 
Ik wil je niet de demotiveren @Simmke , maar mijn lak is in tip top staat, waar geen enkele kras te vinden is. Zelfs niet met een lamp er op. Ben er zelf nog niet uit. Maar test het op de 206, want ben wel benieuwd naar jou bevindingen! ;)

@m@rio , alleen de 915 heb ik inderdaad staan. Die wax blijft lang zitten bij mij. Kijken of dat met een glaze ook is. Als die wax ook binnen 2 weken/waxbeurten pleite is, dan weet ik dat het de glaze is.
Nou ben ik geen fan/voorstander van glaze maar zelfs met glaze moet een Wax toch redelijk lang moeten blijven zitten.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik denk dan toch dat er iets niet goed is gegaan in de voorbereiding of het verwerken van de wax @Michael Lammers. Je zei dat je redelijk veel wax had gebruikt, dus misschien was het toch niet goed gecured?