• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Ik ga dit maar ff volgen, misschien pik er wat van op.

Ik vond de liggende delen bij de XC60 minder, zoals motorkap en dak. Na het wassen en afdrogen werd het niet echt beter. De rest had nog wel geweldige beading.
Ik twijfelde of het kwam omdat de laatste keer de colli 845 net melk was, maar ik begrijp dat er meer dit "probleem" hebben.

Vanochtend auto gewassen. Na het wassen spuit ik hem altijd nog af met "vlekvrij naspoelen" om geen kalk restjes meer te hebben van mijn eigen water en shampoo te hebben.

Uit dat "vlekvrij naspoelen" begrijp ik dat je in een wasbox wast met je eigen shampoo? Maar gebruik je behalve dat vlekvrij naspoelen ook nog een ander programma uit de wasbox? o_O

@The Joy Of Detailing , nope, gebruik enkel de HD met kalkvrij water. De rest neem ik mee van thuis.

@Marcel1973
Klopt. Dat is bij ons ook het geval. Laat hem altijd paar seconden spoelen voordat ik de HD op m'n eigen auto mik ;)

@Jansen , Denk niet dat het met de dikte te maken had. De swipe test wist me te vertellen dat ik toch wel lang genoeg gecured had.

@jojo323 , Die ervaring heb ik ook met Sonax BSD. Jammer dat het product de lak wat stroever maakt :) Maar dat is het enige nadeel wat ik kan bedenken met dit product.

@m@rio , Dat is een goed idee om te testen. Ik hou het even in mijn achterhoofd.

Laatst bewerkt:
zojuist de motorkap gekleit, gecompound, gevoed en gewaxt

Bijlagen

• 20160730_204714.webp
    20160730_204714.webp
    105,7 KB · Weergaven: 168
Wel vreemd van de wax.
Ik gebruik Lime Prime of Lime Prime Plus onder Blue Velvet Pro, Purple Haze Pro, Blue Velvet, Purple Haze, Rainforest Rub, Supernatural 2.0 of Hybrid maar dit blijft langer zitten dan 2 weken. Rij dikke 1000 km per week en de standaard waxen houden dan toch een 6-8 weken helemaal goed

Ik baal er ook enorm van. Wat ik ook doe, verschillende waxen die ik gebruikt heb lijken er met 2 forse regenbuien of na een wasbeurt al afgespoeld te zijn. Gebruik ik bijv. Sonax BSD blijft de beading/sheeting weken lang mooi.
Laat je de Wax dan wel voldoende curen?

@Ric325i

Hoe komt het trouwens dat je geen fan bent van een glaze?

@tembaco , no offense taken :) nadeel is dat ik een sample potje gekocht had van de orange crush en daar kan ik geen auto meer mee doen.

Of nog een keer een potje halen en kijken wat de standtijd doet zonder de glaze, of gewoon weer een andere wax pakken omdat het leuk is te experimenteren met verschillende waxen. Ik weet nog niet wat ik ga doen.

Vanochtend dankzij de sonax bsd stond de beading er weer netjes op.

f4b3c54d717ba8e7a9d51e9101cf0988.webp

4c655dba602d57b79383aa04e5e90958.webp

Anderhalve week geleden de orange crush er op gedaan. afgelopen weekend alleen de auto gewassen. Dit is de beading:

Bekijk bijlage 85565

Bekijk bijlage 85566

Goed of slecht?
Ik heb precies hetzelfde probleem als Michael maar dan met DDJ Purple Haze Pro, toevallig ook een sample potje. Foamen > Wassen > Kleien > Wassen > Drogen > Polijsten > Prep > Wax. Hier geen glaze dus.

Na enkele weken/wasbeurten is de beading precies zoals die van hem op bovenstaande foto's. Ik heb de auto wel een keertje met warm weer gewassen, wel in de shaduw en lak was koud/lauw dus ga er vanuit dat dit niet het probleem is.

Het enige wat ik misschien verkeerd gedaan heb is de wax te dik aangebracht, kan dat het probleem zijn? Wel goed uitgepoetst en laten curen.

Renault Megane Estate Bose. Heb ongeveer 30-35% van het potje gebruikt, aangebracht met DDJ supernatural finger mitt

Dodo Juice zegt dat je 3-5 auto met 30 ml kann doen. 5x een Polo of 3x een Passat als voorbeeld. Hangt ook erg van de hoeveelheid laque afwerking af.

Een IS250 kan zuiniger inderdaad maar waarom vind jij dit veel? Een foam applicator is ook zuiniger dan een MF...

Als je 1/3 van een panelpot op 1 wagen (formaatje Lexus IS) hebt gesmeerd, zat het echt te dik...
Had je waarschijnlijk ook 2 lagen van kunnen zetten.. Maargoed, al doende leert men ;)