• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Beetje regen, dus beading, van vanochtend.
Colli 845 van ca. maand oud met Aqcuafobia van ca 2 dagen oud.
image.webp
image.webp

maar waarom vind jij dit veel?

Ik vind dit alleen veel omdat ik zie wat ik gebruikt heb. Moeilijk te schatten maar ik denk dat het niet veel meer zal zijn dan zo'n 10% wat er uit het potje is. Ik kom natuurlijk pas kijken en dit was voor mij de eerste keer dat ik een kwaliteits-wax aanbracht (en de eerste keer dat ik mijn auto gekleid heb). Maar ik heb o.a. hier geleerd dat je wax zo dun mogelijk aan moet brengen - dat het alleen lastiger uit te boenen wordt en het resultaat er niet beter op wordt. Ik had natuurlijk vantevoren ook geen idee hoe ver ik met zo'n potje van 30 ml zou komen (ik was me ook niet bewust van het feit dat Dodo Juice zelf aangeeft dat je 3 tot 5 auto's met een panel-pot zou moeten kunnen doen). Dit is wat ik nodig heb gehad. Ik zal het er dan wel te dun op hebben gezet... :confused:

Haha. Sorry ik snap nu pas de eerste post. Jij hebt er juist heel weinig opgezet...dat is helemaal top hoe minder hoe beter. Het gaat alleen maar om een contact laagje te leggen tussen laque en wax. Het is echter ook heel belangrijk en ook moeilijker om een bolledige dekking te krijgen als je zo dun smeert.

Ik was naar aanleiding van @Woutern's post dat hij ongeveer 1/3 van een panel pot had gebruikt voor zijn Megane gaan kijken hoeveel ik nog in mijn potje had zitten na 1 keer. Ik wist wel dat het zeker niet 1/3 was wat er uit was, vandaar.

En hoe weet je dan of je niet te weinig gebruikt? Ik heb met aanbrengen wel een gevoel of ik alles raak.Gebruik dan wel weinig product (zoals overal wordt geadviseerd) maar het aanbrengen gebeurt wel grondig (veel overlap / meermalen op zelfde plek terug komen).
Ik kan het nu niet helemaal rijmen dat enerzijds overal wordt aangeraden om vooral niet te veel aan te brengen en dat je waarschijnlijk altijd wel te veel erop zet en anderzijds de indicatie dat je met 30 ml 3 tot 5 auto's kan doen...

Als je er geen problemen mee hebt zoals je het nu doet, oftewel een goede beading, standtijd van 3-5 maanden en mooie look zou ik het niet spannender maken dan dat het is. Ik heb laatst een Mercedes Sprinter (verlengd en verhoogd) met ongeveer 15 ml (half potje) gedaan en deze staat er wel goed in.

Op donkere auto's kan ik altijd heel goed zien wat ik gedaan heb en wat niet door haaks overlappende banen te gebruiken. Je gaat dan een dam patroon zien waar nog geen dekking zit.

Standtijd kan ik nog niet zeggen... Heb wel het gevoel dat hij "goed" in de wax staat (goede beading en mooie look)
Zal wel in het vervolg opletten om iets systematischer te werk te gaan zoals jij aangeeft - gaat misschien nog iets te veel "uit de losse pols".

Bijzondere beading gisterochtend. Er lag een laagje dauw/condens op de auto en een regenbui van 30 seconden van een paar dikke druppels regen erover heen gaf dit resultaat. Laatste wax laagje was iets meer dan een week geleden met Meguiar's Gold Class Premium Quick Wax.

IMG_20160806_080535903.webp

• Leuk
Reacties: A90 en Tommy86